×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

آینه رصدخانه در حال ساخت است و قول داده اند که زمستان سال ۹۱ وارد ایران می شود و امیدواریم اولین نورگیری رصدخانه در سال پایانی دولت دهم انجام شود.

نسرين سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:  : در سال ۹۰ به ۵۰۳۷ دانشجو دكترا مبلغي بالغ بر ۲۲ ميليارد تومان پژوهانه پرداخت شده است كه در سال جاري نيز دور ششم و هفتم اعطاي پژوهانه با بودجه ۲۵ ميليارد توماني انجام مي‌شود.

وي افزود: اعطاي پژوهانه به دانشجويان دكترا از سال ۹۰ تاكنون طي ۵ مرحله انجام شده است كه در مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۳ دانشجوي وزارت علوم و بهداشت را در بر داشته و مبلغ آن ۵۵ ميليارد تومان بوده است.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور بيان داشت: اعطاي پژوهانه به دانشجويان دكترا از تشكيلات اداري بسيار كوتاه برخوردار است كه اين طرح بر افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دكترا در كشور كمك مي‌كند.

سلطا‌نخواه با اشاره به حمايت هدفمند از مجلات علمي و پژوهشي در سال ۹۰ گفت: در سال گذشته از ۳۹۹ نشريه علمي- پژوهشي حمايت ۳٫۳ ميليارد توماني شده است.

وي اضافه كرد: در سال ۹۱ حمايت از نشريات علمي براي نمايه‌سازي ادامه مي‌يابد و قرار است در سال جاري شوراي سياست‌گذاري نشريات علمي نيز تشكيل شود.

معاون علمي و فناوي رئيس جمهور با بيان اينكه تقويت فضاي رقابتي و نشاط علمي بين دانشجويان از اهداف اين معاونت است، گفت: در سال ۹۰، ۴٫۸ ميليارد ريال از برگزيدگان مسابقات دانشجويي از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور حمايت شده‌ است.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: طي ۴ سال گذشته اين معاونت سرمايه‌گذاري ۱۸۰۰ ميليارد ريالي بر روي ۲۲ طرح كلان ملي و نوآوري انجام داده است كه براي انجام اين طرح‌ها ۵۰۰ جلسه تخصصي تشكيل شده است.

سلطانخواه اضافه كرد: در سال ۹۰ معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ۹ قرارداد توليد دارو و ۴ قرارداد ساخت تجهيزات پزشكي را منعقد كرد كه بر اين اساس در سال ۹۰ از دانش‌ فني و توليد شش نوع دارو، طرح دستيابي به دانش فني استفاده از سلول‌هاي جنيني در بيماري‌هاي صعب‌الاعلاج، توليد واكسن‌هاي داخلي رونمايي شد.

وي اضافه كرد: در سال جاري نيز فاز اول طرح كلان راه‌اندازي گريد ملي با حداقل همكاري ۱۴ دانشگاه و مركز پژوهشي، بهره‌برداري از ۲۵ مركز شبكه ملي، راه‌اندازي مركز هوانوردي عمومي، راديو داروهاي جديد و شناور تحقيقاتي انجام مي‌شود.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح كرد: همچنين در سال ۹۱ اجرا و انعقاد حداقل ۲۰ طرح كلان ملي جديد از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور صورت مي‌گيرد.

سلطانخواه گفت: در سال ۹۰، ۸ كانون دانش و صنعت تشكيل شد كه در سال جاري نيز ۱۰ كانون به كانو‌ن‌هاي قبلي اضافه مي‌شود.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با اشاره به حمايت مادي و معنوي از كانون‌هاي دانش و صنعت گفت:‌ در سال جاري ۱۰ طرح هدفمند كانون‌هاي دانش و صنعت از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري مورد حمايت مادي و معنوي قرار مي‌گيرند و بر اين اساس قرار است منشور پويايي كانون‌هاي دانش و صنعت نيز در سال جاري تدوين شود.

حمايت ۵۲۰ ميليارد ريالي ستاد فناوري‌هاي راهبردي از برنامه‌هاي دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي در سال ۹۰

سلطانخواه گفت: ‌در سال گذشته ستاد فناوري‌هاي راهبردي با مبلغ ۵۲۰ ميليارد ريال از ۲۲۱ برنامه دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي حمايت كرده است.

وي اضافه كرد: بر اين اساس تعدادي از طرح‌هاي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي مانند ايجاد مركز ملي موش تراريخت و بانك سلولي در پژوهشكده رويان از اين حمايت برخوردار شده اند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور اضافه كرد: همچنين در سال گذشته از ۷۸ شركت دانش‌بنيان با مبلغ ۹ ميليارد ريال حمايت شده است كه معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور قصد دارد در سال جاري از طرح‌هاي نوآوري كوچك دانش‌بنيان نيز حمايت كند.

سلطانخواه با اشاره به اختصاص بودجه ۷٫۵ ميليارد توماني به رصدخانه ملي گفت: پيش‌بيني مي‌شود مرحله اول آغاز فعاليت اين رصدخانه در آخرين سال فعاليت دولت دهم آغاز شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false