×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

توان بالای متخصصان و رشد قابل توجه تولیدات علمی ایران در سال ۹۰ زمینه لازم برای توسعه مبانی علمی و عملی تجارت الکترونیکی به عنوان شاخه ای از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در میان کشورهای اسلامی با محوریت ایران فراهم آورد .

دکتر علی صنایعی در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی ECDC2012 گفت: با توجه به جايگاه مهم بانك و بيمه در چرخه تجارت الكترونيك، دوره ششم كنفرانس با نظر كميته علمي و همچنين شوراي سياستگذاري كنفرانس با رویکرد بانكداري و بيمه اسلامی بنا نهاده شد.
با تکیه بر نتایج علمی و عملی به دست آمده از برگزاری موفق پنج کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری ششمین دوره کنفرانس ECDC در شهر شیراز از سوی دانشگاه اصفهان صورت گرفت.
دکتر صنایعی تصریح کرد : طبق شاخص‌هاي تعريف شده تا پايان سال دوم برنامه پنجم تمامي دستگاه‌هاي اجرائي، واحدهاي تابعه و وابسته و همچنین تا پايان برنامه، ۶۰درصد خانوارها و تمامي كسب و كارها بايد به شبكه ملي اطلاعات و اينترنت متصل شوند.
همچنين ميزان پهناي باند اينترنت بين‌الملل ، شاخص آمادگي الكترونيك و شاخص توسعه دولت الكترونيك بايد به گونه‌اي طراحي شود كه سرانه پهناي باند و ساير شاخص‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان برنامه در رتبه دوم منطقه قرار گيرد.
دبیر کل کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی ECDC2012 ، تشریح کرد : این دوره از کنفرانس در فرآيندي فرابخشي با حضور متوليان امر توسعه تجارت الكترونيك در كشور به همت دانشگاه اصفهان و با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و حضور علمی چهره های مطرح علمی کشور همچون پرفسور جعفر مهراد چهره ماندگار کشور به عنوان رییس کنفرانس و حضور نمایندگان علمی از بیش از ۳۳ کشور اسلامی ، نماینده بانک توسعه اسلامی ، نماینده کمیته راهبردی دائم علوم و فناوری سازمان همکاری هاي اسلامی (Comstech) ، نمايندگان شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، حضور علمي و حمايتي حدود ۲۰ دانشگاه از ایران و از ۴ قاره جهان ، حضور استاداني از كشورهاي استراليا، كانادا ، فرانسه و همچنين نماينده IEEE جهاني پرفسور علي حسامي و استاداني از دانشگاه هاي مراكش، عربستان سعودي، اردن، مصر، تايلند، مالزي ، ترکیه و كشورهاي حاشيه خليج فارس، حضور و ارائه سخنراني هاي كليدي استاداني همچون پرفسور توربان پدر علم تجارت الكترونيك جهان، پرفسور سن مورگان و برخي صاحبان ايده در حوزه تجارت الكترونيك در سطح بين المللي از جمله تفاوت هاي كنفرانس ششم با دوره های قبلی به شمار مي رود.
وی گفت : حضور مقامات ارشد و مسئولان کشور در بخش های دولتی و خصوصی، از وزارت خانه های مرتبط با موضوع تجارت الکترونیکی و فناوری های نوین ( وزارت ICT ، وزارت صنعت ،معدن و تجارت ، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ) و همچنین مدیران و متخصصان بانک ها و بیمه ها همچون بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک ملت ، بانک تجارت ، بانک صادرات ، بانک حکمت ایرانیان ،گمرک ، بیمه آسیا ، بیمه معلم ، مخابرات ، همراه اول ، جیرینگ، صنایع الکترونیک ایران ، سازمان بورس اوراق بهادار و موارد دیگر در ششمین کنفرانس ECDC ، برنامه ریزی شده و کنفرانس با حمایت آن ها برگزار خواهد شد.
رییس دانشگاه مجازی اصفهان در ادامه با اشاره به تحولات جهانی حوزه ICT گفت : با ورود به هزاره سوم، رقابت فشرده‌تر دولت‌ها در بخش تجارت متمرکز است و در این شرایط با توجه به رشد قابل توجه تولیدات علمی در ایران ، پتانسیل بالای علمی در حوزه تجارت الکترونیکی و دست یابی ایران به فناوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی فضا را برای حضور قدرتمند ایران در عرصه تجارت الکترونیکی منطقه و همچنین در میان کشورهای اسلامی فراهم کرده است.
دکتر علی صنایعی همچنین اظهار داشت : پيشرفت فناوري اوضاع را به مرحله‌اي رسانده است كه صاحبان قدرت اقتصادي در جهان با ايجاد بسترهاي لازم فرصت‌هاي جديد را خلق مي‌كنند.
رئيس دانشگاه مجازي اصفهان اظهار داشت : انجام امور و خدمات بخش دولتی بايد به صورت الكترونيك انجام شود تا به همراه بانكداري الكترونيك گام‌هاي مهمي برای تحقق کامل دولت الکترونیک برداشته شود.
وي تصريح کرد : لازم است تا بانكداري الكترونيك به عنوان موتور تجارت الكترونيك با رویکرد بانکداری اسلامی و آموزش الكترونيك به عنوان پشتوانه فني و توسعه پايدار دولت الكترونيك مورد توجه مسئولان كشور قرار گيرد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی ضمن دعوت از اندیشمندان و متخصصان داخلی برای حضور علمی و فعال در ششمین کنفرانس ECDC ، خاطرنشان كرد : همزمان با برگزاری این کنفرانس بین المللی ۲۰ مقاله برتر از مقالات منتخب کنفرانس در مجلات بین المللی علوم و فناوری IJISM و NMRJ (علمی پژوهشی و نمایه شده ISC و Elsevier) همراه با کتاب مجموعه مقالات کنفرانس با نمایه IEEE به چاپ خواهد رسید. ششمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد بر بیمه و بانکداری اسلامی به همت دانشگاه اصفهان با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت سال ۹۱ در شیراز برگزار می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false