×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

بیشتر کشورهای جهان این روزها از تکنولوژی پیشرفته هواپیماهایی که سرنشین ندارند استقبال می کنند.

تقاضای جهانی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا همان UAV ها روز به روز در حال افزایش است و صنایع دفاعی سرمایه گذاری خود را برای ارتقای این سیستم ها و دستیابی به توانایی شناسایی و حمله بدون در معرض خطر قرار دادن جان سربازان افزایش داده اند.استفاده روزافزون از پرنده های بدون سرنشین موجب رقابت در دستیابی به این تکنولوژی شده است.

همگام با این رشد، کشورهای آسیایی نیز بودجه دفاعی خود را افزایش داده اند. بر اساس پیش بینی یک موسسه تحقیقات دفاعی در ایالات متحده بودجه سالانه ای که برای توسعه هواپیماهای بدون سرنشین در جهان صرف می شود در دهه آینده از ۵٫۹ به ۱۱٫۳ بیلیون دلار یعنی حدود دو برابر افزایش خواهد یافت. در این شرایط آسیا اقیانوسیه دومین خریدار بزرگ این پرنده ها پس از ایالات متحده می باشد.
در ایالات متحده تولید کنندگان پرنده های بدون سرنشین از جمله جنرال اتمیک و نورتروپ گرومن قصد دارند با حمایت پنتاگون ۳۰ درصد به ناوگان فعلی خود که شامل ۷۴۹۴ پرنده بدون سرنشین است اضافه نمایند. در گزارش منتشر شده از سوی کنگره ایالات متحده در ماه ژانویه عنوان شده بود که در هشت سال آینده این کشور مبلغ ۳۲ بیلیون دلار را صرف ساخت پرنده های بدون سرنشین خواهد کرد. رشد روزافزون این صنعت باعث شده تا کشورهای آسیایی نیز خود را وارد عرصه رقابت با غول های این حوزه از جمله ایالات متحده نمایند.

سنگاپور یکی از این کشورهاست که هفته قبل در جریان برگزاری نمایشگاه هوایی در این کشور پرنده بدون سرنشین خود با نام Skyblade360 را که ساخت شرکت ST است، در معرض نمایش قرار داد. این کشور هم اکنون از پرنده بدون سرنشین Skyblade III در نیروی هوایی خود در ماموریت های شناسایی و نظارت استفاده می کند. سنگاپور قصد دارد با سرمایه گذاری در این حوزه در ۲۰ سال آینده وارد عرصه رقابت جدی با کشورهای قدرتمندی از جمله ایالات متحده شود.
به گزارش گروه هوافضای هیتنا تقریبا تمامی کشورها در ناحیه آسیا اقیانوسیه از جمله تایلند، هند، سنگاپور، ژاپن، استرالیا و کره در پی دستیابی به پرنده های بدون سرنشین هستند. امروزه در جنگ ها برای افزایش درصد موفقیت و کاهش تلفات، کشورها می بایست به پرنده های بدون سرنشین مجهز باشند. اقدامی که ایالات متحده در مناطق قبیله نشین و ناهموار پاکستان در مقابله با القاعده و طالبان از آن بهره برد. همچنین پرنده های بدون سرنشین ایالات متحده سال گذشته تحت نظر نیروهای ناتو در لیبی ماموریت های موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشتند.

IAI یکی از شرکت هایی است که از سال ۱۹۷۰ تا کنون در زمینه ساخت پرنده های بدون سرنشین فعالیت می کند و پرنده Heron1 این شرکت دارای ۱۸ مشتری از جمله سنگاپور در سراسر جهان می باشد. این شرکت پرنده های بدون سرنشین زیادی را توسعه داده که یکی از مشهورترین نمونه های آن Heron TP می باشد. این پرنده پهنای بالی معادل جت مسافربری بویینگ ۷۳۷ دارد و برد آن بیش از ۷۴۰۰ کیلومتر می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false