×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

صادرات کالا از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ رشد ۶۳ درصدی دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان کشورهای هدف عمده منطقه آزاد ارس برای صادرات در سال گذشته بوده اند افزود: در یکسال گذشته بیش از ۱۲۲ میلیون دلار کالا از این منطقه صادر شده و نشان دهنده استعداد و توان بالای صادراتی فعالان اقتصادی در این منطقه است.

صادق نجفی تصریح کرد: این میزان کالا با ۱۱۸ هزار تن وزن از نظر وزنی نیز رشد ۵۳ درصدی داشته است.

وی افزود: عمده اقلام تولید و صادر شده از این منطقه محصولات پلی اتیلنی_ مواد پلاستیكی_ قیرنفت_ انواع خشكبار ـ محصولات گوناگون صنایع شیمیایی ـ شیشه و مصنوعات شیشه ای ـ مصنوعات فلزی ـ سبزیجات و نباتات ـ پنبه ، ساندویچ پانل، ظروف شیشه ای، انواع قیر صنعتی، خرما، جوپرک ، نمک صنعتی، دوک مقوایی ، سرگاز خوراک پزی می باشند که به مقاصد گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان صادر شده اند.

نجفی ابراز امیدواری کرد: وجود مزایای قانونی مناسب و زیرساخت ها و موقعیت استراتژیک، ارس را بزودی بعنوان فعال ترین منطقه صادراتی در شمالغرب و حتی کشور تبدیل خواهد کرد.

اضافه می شود از جمله مزایای تولیدی و صادراتی منطقه آزاد ارس میتوان به موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای CIS ، قرارگیری در تراکم جمعیت ۱۰ میلیونی شمال غرب کشور، قرارگیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان ،زیرساخت های مناسب حمل و نقلی، فراوانی انرژی های برق و گاز و نزدیکی به کشور ترکیه بعنوان دروازه اروپا و بهره مندی از مواهب وافر الهی در صنعت گردشگری اشاره کرد.

همچنین برخورداری از نخستین خط آهن برقی ایران با قدمت حدود یکصد سال و نیز سابقه یکصدساله گمرکی از مهم ترین زیرساختهای ارتباطی و اقتصادی در این منطقه بشمار می روند.

منطقه آزاد ارس در ۴ بخش منفصل در شمالغرب ايران و نقطه صفر مرزي در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار يافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false