×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در برنامه زنده تلويزيوني"زونكن" گفت: با ساخت آزادراه تهران- پرديس هزينه‌هاي حمل و نقل تا ۳۰ درصد و تلفات رانندگي در اين مسير تا ۷۰ درصد كاهش يافته است.

به گزارش روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، شب گذشته مهندس حسن احمدي نوري معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور در برنامه زنده تلويزيوني “زونكن” كه از شبكه دو سيما پخش مي‌شود، حضور يافت و علاوه بر صحبت درباره آزادراه تهران- پرديس، به سئوالات موجود درباره چرايي لزوم پرداخت عوارض در آزادراه‌ها پاسخ گفت.

احمدي نوري در ابتداي اين برنامه در ارتباط با ضرورت احداث آزادراه تهران-پرديس گفت: قبل از احداث اين آزادراه ۴ مسير هراز، فيروزكوه، چالوس و آزادراه تهران- رشت براي دسترسي به شمال كشور موجود بود، اما با توجه به ساخت شهرك‌هاي مسكوني جديد در اين مسير و حاشيه شرقي تهران، لزوم احداث اين مسير براي انتقال ترافيك به سمت فيروزكوه و دسترسي سريع اين پروژه در دست ساخت قرار گرفت.

تهران تا پرديس را در ۱۳ دقيقه طي كنيد

احمدي نوري درباره مشخصات فني اين بزرگراه ادامه داد: اين آزاد راه داراي ۶ كيلومتر تونل و ۲ كيلومتر پل با ارتفاع بالا در مسير كوهستاني و زميني با مشخصات سخت و ريزشي است كه توانسته ۷۰ درصد از تلفات موجود در جاده را كم كند و مسافران مي‌توانند در ۱۳دقيقه مسير بين پرديس به تهران را طي كنند.

وي در پاسخ به اين سئوال مردمي كه عوارض ۱۵۰۰ توماني اين آزادراه گران است، تصريح كرد: نكته قابل توجه اين است كه با احداث اين آزادراه هزينه‌هاي حمل و نقل تا ۳۰ درصد كاهش يافته است. كاهش ۳۰ درصدي مصرف سوخت و كاهش چشمگير استهلاك خودرو به دليل رواني مسير در آزادراه، ايمني بالا و كاهش آلاينده‌ها از فوايد عبور از اين آزاد راه است كه با يك بررسي اجمالي به اين نتيجه مي‌رسيم كه اين هزينه كارشناسي شده و منطقي است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور درباره امكان عدم استفاده مردم از آزادراه به دليل نرخ عوارض آن گفت: طبق آمار آزادراه تهران- پرديس داراي ترافيك قابل قبولي است اما با تكميل اين طرح به سمت مسير هراز بي‌شك براي كاهش مدت زمان سفر و ايمني بالا، شاهد تردد بيشتر در اين آزادراه و كاهش عبور از جاده بومهن خواهيم بود.

وي ادامه داد: البته وجود يك بزرگراه بهسازي شده به عنوان مسير موازي در كنار آزادراه حق انتخاب براي عبور از مسير دلخواه را براي مسافران فراهم مي كند تا افرادي كه مايل به پرداخت عوارض نيستند از آن عبور كنند. نكته ديگر اين كه وزير محترم راه و شهرسازي دستور داده‌اند براي برخي اقشار و ساكنان بومي منطقه تخفيف‌ لحاظ شود.

او دليل واقعي بودن نرخ عوارض در آزادراه‌ها را مشاركت بخش خصوصي و سرمايه‌هاي شخصي معرفي كرد و گفت: به دليل اين كه آزادراه‌ها داراي استانداردهاي بالايي هستند با هزينه زيادي احداث مي‌شوند. طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي وزارت راه و شهرسازي اين اختيار را دارد كه براي احداث بزرگراه‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ درصد سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي را داشته باشد. بازگشت سرمايه و اصل سود بخش خصوصي هم از محل دريافت عوارض است كه با توجه به شرايط و شكل ساخت هر آزادراه نرخ عوارض آن تعيين مي‌شود.

افتتاح تقاطع غير همسطح در مسير كمربندي اهواز به عنوان بزرگترين تقاطع غيرهمسطح خاورميانه طي چند روز آينده نيز از خبرهاي اعلام شده در اين برنامه زنده تلويزيوني بود.

برنامه زنده تلويزيوني زونكن كه از شبكه دوم سيما پخش مي شود با پرداخت به موضوع حمل و نقل در جهت پاسخ به سوالات و ابهامات مردمي در رابطه با زيرساخت هاي حمل و نقل است. قسمت بعدي اين برنامه كه سه شنبه هفته آينده پخش مي شود با حضور مهندس صادقي معاون وزير راه و شهرسازي به موضوع سرمايه گذاري در زيربناهاي حمل و نقل خواهد پرداخت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false