×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سه جشنواره ملی و بین‌المللی قرآنی و رونمایی از نشریه اینترنتی گلستان قرآن خبر داد. معاون قرآن و عترت ارشاد از تمدید مهلت شرکت در جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح» تا پایان فروردین‌ماه سال آینده و برگزاری جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» در شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) در اسفندماه سال جاری خبر داد.
«محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که امروز ۲۸ بهمن ماه برگزار شد، به برنامه‌های این معاونت در زمینه‌های قرآن و عترت پرداخت.

جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح» برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام حشمتی در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح»، اظهار داشت: بهترین شیوه برای مقابله با توطئه‌های دشمن استفاده از زبان هنر است بر همین اساس جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح» در قالب فیلم کوتاه ۱۱۴ ثانیه‌ای برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسلمانان جهان به پیامبر(ص) علاقه‌مند هستند، گفت: فیلم محمد(ص) که اخیرا اکران شده است یکی از فیلم‌های فاخر در زمینه قرآن و عترت به حساب می‌آید که توانسته با زبان هنر بخشی از شخصیت والای پیامبر (ص) و ابعاد زندگی ایشان را ترسیم کند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ترجمه فراخوان این جشنواره به ۷ زبان خاطر نشان کرد: تیزر این جشنواره به زبان‌های مختلف تهیه شده است و قرار است در روزهای آینده از شبکه‌های مختلف پخش شود.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» تمدید شد
وی با بیان اینکه هنرمندان برای شرکت در این جشنواره بین‌المللی تا پایان فروردین ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح» ارسال کنند، گفت: زمان ارسال آثار تا ۲۵ اسفندماه سال جاری بود اما با توجه به اهمیت موضوع مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین‌ماله سال آینده تمدید شد.
معاون قرآن و عترت ارشاد درباره جوایز این جشنواره گفت: به آثار برگزیده این جشنواره به ترتیب ۲۰، ۱۰ و ۵ هزار دلار تعلق خواهد گرفت که هدایای این افراد در مراسم اختتامیه که خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود اهدا می‌شود.
حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه آثار برتر جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح» با اجازه صاحبان اثر در شبکه‌های مجازی و صدا و سیما به نمایش درمی‌آید، افزود: برگزاری این جشنواره سیاست جدید معاونت قرآن و عترت ارشاد در حمایت از تولیدات فاخر در زمینه‌های قرآن و عترت است که امیدواریم بتوانیم جشنواره بین‌المللی «محمد(ص) پیامبر صلح» را ثبت جهانی کنیم.

جشنواره شکوه شکیبایی ۴ و ۵ اسفند در زنجان برگزار می‌شود
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در ادامه به برگزاری جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» اشاره کرد و گفت: ۴ و ۵ اسفند ماه میلاد با سعادت حضرت زینب (س) است که به همین مناسبت اداره کل ارشاد استان زنجان تصمیم به برگزاری جشنواره‌ای در بررسی ابعاد شخصیت حضرت زینب (س) با عنوان جشنواره ملی شکوه شکیبایی کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در قالب مقاله، شعر، دل‌نوشته برگزار می‌شود، افزود: تاکنون ۳۸۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره که از این تعداد ۱۸۳ اثر در قالب شعر، ۶۳ اثر در قالب مقاله، ۴۵ اثر در قالب شعر ترکی و ۳۲ اثر در قالب داستان است.
حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به این که مصداق بالاتر از حضرت زینب(س) برای تفسیر آیاتی که درباره صبر در قرآن آمده است وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ابعاد شخصیتی این بانوی اسلام کمتر مورد توجه قرار گرفته است بنابراین ما سعی داریم با برگزاری این جشنواره گامی در جهت شناخت شخصیت حضرت زینب(س) و معرفی آن به مردم برداریم.

انتشار نشریه گلستان قرآن در فضای مجازی
حشمتی در ادامه با اشاره به انتشار نشریه گلستان قرآن در فضای مجازی، گفت: در گذشته ۲۰۰ شماره از این نشریه منتشر شده بود که به دلایلی انتشار آن در سال‌های گذشته متوقف شد اما با توجه به اهمیت توجه به موضوعات قرآنی سعی داریم این نشریه را مجددا منتشر کرده و به صورت بین‌المللی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false