×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

بر این اساس، تشکیل اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران و تفکیک آن از اداره کل تهران بزرگ به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب وزیر دادگستری با استفاده از اعتبارات مصوب و نیروی انسانی موجود سازمان مجاز است

با موافقت هیئت وزیران، اصلاحات آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد سازمان تعزیرات حکومتی و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلاحات آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی و اصلاحات بعدی آن را ابلاغ کرد.
بر این اساس، تشکیل اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران و تفکیک آن از اداره کل تهران بزرگ به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب وزیر دادگستری با استفاده از اعتبارات مصوب و نیروی انسانی موجود سازمان مجاز است.

همچنین، بر اساس ماده(۵) این آیین نامه، رئیس شعبه اول تعزیرات حکومتی تهران و رئیس اداره کل شهرستان های استان تهران و رئیس شعبه اول مراکز استانها مدیر کل و رئیس شعبه اول شهرستان ها و سایر شهرها رئیس اداره و دفتر مذکور خواهد بود.
بر اساس ماده (۱۳)، به منظور رسیدگی به تخلفات انتظامی روسا و اعضای شعب، شعبه ای به عنوان ” شعبه ویژه رسیدگی با تخلفات انتظامی” در تهران تشکیل می شود. شعبه مذکور دارای یک نفر رئیس، دو مستشار و یک عضو علی البدل خواهد بود. اعضای شعبه از قضات شاغل مأمور و بازنشسته و روسای شعب (حداقل با ده سال سابقع تصدی شعبه) خواهند بود که با پیشنهاد وزارت دادگستری و تأیید رئیس جمهور توسط وزیر دادگستری به مدت (۵) سال منصوب می شوند.

بر این اساس، تشکیل جلسه با حضور سه عضو و صدور رأی با اکثریت آرا خواهد بود، همچنین، مجازات متخلفان این ماده بر اساس دستورالعملی خواهد بود که با رعایت قوانین و مقررات مربوط به تصویب وزیر دادگستری می رسد.
این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور، از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی دولت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false