×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

دبير کل جبهه حاميان انقلاب اسلامي با بيان اين که گروهي به دنبال عدم يکپارچگي در شکل گيري چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران هستند گفت: متاسفانه مجموع شوراي اسلامي شهر تهران سياسي شده است.

مهندس محمدحسین عظیمی در این نشست که با استقبال خوب خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: این جبهه از سال ۸۵ تشکیل شد و از سال ۸۶ اولین لیستش را در مجلس شورای اسلامی با مشارکت حزب اصولگرایی اعلام کرد. سال ۸۷ یک فراکسیون در مجلس تشکیل دادیم که ۱۷۵ عضو داشت. همچنین برای انتخابات مجلس نهم یک لیست تهیه کردیم که ۹۴ نفر در حال حاضر عضو آن هستند.

وی ادامه داد: وقتی اسم انقلاب اسلامی می آید، اصولگرا و اصلاح طلب ندارد. البته ما در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبلی موضع گیری نکردیم و در ریاست جمهوری به مشارکت حداکثری اعتقاد داریم و باید مردم را با آگاهی پای صندوق رای بیاوریم.

دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی همچنین تصریح کرد: این مجموعه شامل ۱۱ بخش است که یکی از آنها خانه ورزش ایران است. ما به صورت تخصصی روی ورزش کار می کنیم و برنامه هایی هم داشته و داریم که یکی از آنها ورود ورزشکاران به نام است. در لیست فعلی که برای انتخابات شورای شهر اعلام شده، حمید سیفی که از قهرمانان ورزش است، حضور دارد.

وی همچنین افزود: دلیل انتخاب ما به نام بودن و بدون حاشیه بودن این قهرمان است که بخشی از خانواده اش شهید هستند. کسی که پدر و ۳ بردارش را از دست داده و مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه علم و صنعت است، می تواند گزینه مناسبی باشد. البته در مورد ورزشی ها فقط خانه ورزش است که تصمیم می گیرد. هنرمندانی هم بودند که می توانستند در لیست ما قرار بگیرند اما دیر تایید صلاحیت شدند و به لیست ما نرسیدند.

عظیمی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما آموزش در حزبهای مختلف وجود ندارد. ما نمی گوییم حزب ما بی نقص است اما مثل بقیه نیستیم که به دموکراسی اعتقادی نداشته باشیم. وظایف در مجموعه ما کاملا تقسیم شده است. حتی علی آبادی که در سالهای اخیر یکی از مدیران رده بالای کشور بوده برای وارد شدن به لیست ما به دفتر ما آمد و پاسخگوی سوالات ما بود.

وی با اشاره به فسادهای اقتصادی در حزبهای مختلف گفت: متاسفانه خیلی از لابی های اقتصادی در احزاب رخ می دهد و فساد اقتصادی در احزاب برای معروف شدن آن حزب زیاد است اما در حزب ما همه وظایف تقسیم شده است و من به عنوان دبیرکل هیچ دخل و تصرفی در مسائل اقتصادی ندارم. چطور یک فرد که هیچ سابقه سیاسی ندارد در لیست این احزاب قرار می گیرد و به دلیل شهرت حزب ها رای می آورند. این افراد بعد از رای آوردن معروف می شوند، خودشان هم حزب تشکیل می دهند در حالی اصلا مستحق رای آوردن نبودند. مثلا در مجلس هفتم خیلی از افراد که در یک حزب حضور داشتند، کسی آنها را در سیاست نمی شناخت و فقط امیررضا خادم و حداد عادل و یکی، ۲ نفر دیگر از این لیست سابقه مدیریت داشتند که اکثر آنها رای آوردند.

دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی ادامه داد: شورای شهر یک مجلس کوچک در دل هر شهر است که متاسفانه در حال حاضر بیشتر سیاسی شده اما به عقیده من بیشتر باید افراد دارای تخصص فنی و مهندسی و اقتصاد شهری این شورا شوند. ۵۵ لیست برای انتخابات شورای شهر متعلق به یک مجموعه خاص است. من معتقدم آرای اعضایی که وارد شورای شهر می شوند، مطمئنا مهندسی می شود که این کار توسط مهندسینی است که رابطه بهتری با این اعضا دارند.

وی همچنین در خصوص بحث ورزش در شورای شهر تصریح کرد: در حوزه شهری یکی از کارهایی که باید انجام می شد اما تا به حال عملیاتی نشده، ورزش و تفریح است که برای آن اصلا فضایی تدارک ندیده اند و باید در شورای آینده این بحث عملیاتی شود.محمد حسين عظيمي دبير کل جبهه حاميان انقلاب اسلامي اظهار داشت:سعي کرده ايم افراد شايسته را در ترکيب ليست انتخاباتي جبهه حاميان انقلاب اسلامي بکار بگيريم و بر اين اساس در ليست ارائه شده در مجموع برخي از اصلاح طلبان و اصول گرايان حضور دارند.

عظيمي در رابطه با برنامه هاي اين حزب در حوزه اقتصاد شهري گفت: زماني شاهد رشد اقتصاد در شهر خواهيم بود که در اين زمينه تفکر سالمي بر جامعه سوار باشد و در اين ارتباط ما برنامه هاي مدوني را درنظر داريم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که شوراي شهر تهران به عنوان يک جايگاه تخصصي تا چه اندازه در اداره شهر موفق عمل کرده است گفت: در حاليکه شوراي اسلامي شهر بايد يک جايگاه اجتماعي و فني باشد ، اما متاسفانه بواسطه لابي هاي قدرتمندي که در دل شوراي شهر وجود دارد مجموع شوراي شهر سياسي شده است .

دبیر کل جبهه حامیان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که هدف حضور برخی افراد که سابقه چندانی در فعالیت های اجرایی ندارند درچهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران تامین منافع شخصی و استفاده از رانت های موجود در شهرداری تهران است یا خیر گفت: قطعا زمانی که نزدیک به ۱۶۰۰ نفر کاندیدا در انتخابات شرکت می کنند افرادی هم پیدا می شوند که در ذهنشان و نه به صورت علنی به مسائل اقتصادی فکر کنند ، اما آنچه که ما اطلاعی از آن نداریم افکار و درون مردم است .

محمد حسین عظیمی با بیان این که معتقدم در بین کاندیدا ها افرادی به دنبال تامین منافع شخصی و اقتصادی خود هستند افزود: زمانی که این افراد در عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کنند ،از عملکرد شان هدف و واقعیت حضور شان آشکار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false