×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

استاندار قم گفت: پارک علم و فناوری استان قم به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش اکوپارس از قم حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور در جلسه شورای اداری استان قم، با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز در سخنانی اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی باید با ستاد تسهیلات زائران همکاری و مشارکت تنگاتنگ داشته باشند.
وی با بیان اینکه همه باید برای پذیرایی شایسته از مسافران و زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) توان و تلاش خود را به کار گیرند، خاطرنشان کرد: مسوولان امر و نهادهای ذیربط در ایام نوروز باید برای انجام این وظیفه افتخارآمیز همه امکانات و ظرفیت های خود را بسیج نمایند.
استاندار قم با اشاره به آغاز طرح استقبال از بهار، خواستار تعمیق فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست و پاکیزگی شهر در جامعه شد و گفت: همه رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید با جدیت این فرهنگ را به عنوان یک وظیفه ملی و دینی در جامعه نهادینه سازی نمایند.
وی همچنین برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای تنظیم بازار ایام پایانی سال را مورد توجه قرار داد و گفت: با تمهیدات مناسب برای عرضه اقلام مورد نیاز مردم، کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار، مشکلی برای ایام تعطیلات نوروز در استان نخواهيم داشت.
حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه استان قم در تولید و نشر علوم اسلامی و انسانی، اولین مرکز رشد علوم انسانی در کشور به زودی در قم به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه و استقلال راه آهن استان قم نیز به زودی طی مراسمی اعلام می شود، خاطرنشان کرد: تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای تسریع در پروژه های ریلی استان، آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم ـ سلفچگان ـ اراک و تکمیل کمربند ریلی استان در اوایل سال آینده از دیگر پروژه های عمرانی مورد توجه در این ایام خواهد بود.
استاندار قم با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی پیشرفت های چشمگیر اقتصادی را در این خطه مقدس شاهد بودیم تصریح کرد: تعهد ایجاد ۳۵ هزار شغل در استان قم در سال جاری، بحمدالله بیش از صد در صد تحقق یافته و تاكنون ۳۷ هزار شغل در استان ایجاد شده است.
وی همچنین با اشاره به جهش چشمگیر در صادرات غیرنفتی، افزایش ۲۸ درصدی درآمد سرانه مردم قم، افزایش ۲۵ درصدی منابع بانکی و افزایش ۲۵ درصدی درآمدهای مالیاتی استان، گفت: در یکسال گذشته سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و کشاورزی استان رشد فزاینده ای داشته و بیش از ۳۵۵ مجوز با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان صادر شده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در پایان از بهره برداری از پروژ تالار مرکزی شهر و فاز اول پروژه عظیم منوریل طبق برنامه زمانبندي خبر داد و گفت: در سال آینده بیش اعتبارات عمراني استان افزايش قابل توجهي است که با همت و تلاش مجموعه مدیران در جهت رشد و توسعه و عمران این خطه مقدس به کار گرفته خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false