×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

فیلم جدایی نادراز سیمین ساخته تحسین شده اصغر فرهادی در روزهای آغازین سال ۹۱ همچنان خبر ساز است . اگر به سایتها وروزنامه های سری بزنید روزی نیست که خبر جدیدی از موفقیتهای فیلم جدایی نادر ازسیمین نباشد .

اما مردم کشورهای مختلف استقبال قابل توجهی از این ساخته فرهادی کرده اند به گونه ای که هنرمندان مطرح ایرانی در گفت وگو با رسانه های مختلف روایتهای جالبی از این استقبال را بازگو کرده اند .

/روایت دختر محمد علی کشاورز از استقبال مردم بلژیک/

محمد علی کشاور بازیگر پیش کسوت سینمای ایران در بخشهایی از تازه ترین مصاحبه خود با بانی فیل دراین باره گفته :پیش از اینکه فیلم فرهادی دراسکار مطرح شود دخترم در بلژیک این فیلم را دید و بسیار برایم از ویژگیهای این فیلم سخن گفت .دخترم برایم می گفت در بلژیک مخاطبان چنان استقبالی ازاین فیلم کردند که حساب نداشت .

آقای کشاورز درادامه مصاحبه خود گفته :خیلی دوست دارم با فرهادی صحبت کنم و اورا ببینم . به او از صمیم قلب این موفقیت را تبریک می گویم . اما نکته بسیار مهمی که می خواهم به فرهادی بگویم این است که حرفهای بسیار خوبی در هنگام دریافت جایزه اسکار بیان کرد . اینکه گفت فیلم را برای ملت ساختم و جایزه ام را به ملتم اقدیم می کنم بسیار حائز اهمیت است .

/پاک کردن زنگار دل/

سعید نیک پور هنرمند مطرح سینما وتلویزیون که مدتی به خارج از کشور مهاجرت کرده نیز در بخشهایی از جدیدترین مصاحبه گفته :سال گذشته اتفاقی در آمستردام افتاد که می خواهم با خوشحالی ازاین اتفاق صحبت کنم .سال گذشته شاهد افتخاری بزرگ در آمستردام بودم که تمام زنگ دل من را پاک کرد و آن هم دیدن جدایی نادر ازسیمین دراین شهر بود .یعنی اولین باری بود که این افتخار را احساس کردم ووقتی از من سوال می کردند می گفتم این فیلم متعلق به ایران است و دارد به زبان من حرف می زند .

/تحویل گرفتن درحد تایتانیک/

در جمع هلندی ها که من وپسرم حضور داشتیم فیلم جدایی را دیدیم وچه استقبال عجیبی ازاین فیلم شده بود .چرا که در ۴سالن سینما آن را نمایش می دادند .کاری که برای فیلمی مثل تایتانیک انجام داده بودند.بلیط را باید از یک هفته قبل رزرو می کردیم ومن فیلم را درفضایی دیدم که یک ایرانی حضور نداشت . اما انگار کل ایران آنجا بود .

/ گریه مردم هلند به خاطر شهاب حسینی /

جالب بود مردمی که صددر صد با فرهنگ ما متفاوت هستند فیلم را درک کرده بودند وقتی شهاب حسینی آن طور به سرو صورت خودش می کوبید صدای گریه هلندی ها را می شنیدم . روز نمایش این فیلم درهلند یکی از بهترین روزهای زندگی من درهلند بود .

/تاثیرات جایزه فرهادی از نظر میلانی /

اما تهمینه میلانی کار گردان سینما نظر متفاوتی درباره تاثیرات موفقیت فیلم فرهادی دارد . به اعتقاد میلانی از دريافت جايزه مهم تر، اتفاقي بود كه در ايران افتاد؛ چيزي كه اين روزها كم شاهد آن هستيد؛ يك شادي و همدلي عمومي. هيجاني كه نتيجه اميدبخش آن شامل اكثريت مردم، گروه هاي اجتماعي، سني، طبقاتي، قومي و فرهنگي شد و برخلاف تبليغات منفي كه ايرانيان را جنگ طلب و مدام در حال كشيدن نقشه هاي تروريستي نشان مي دهد، آنها را مشابه ساير انسان هاي كشورهاي متمدن به نمايش گذارد، با احساسات انساني.

/ازپریدن کیانیان تا جیغ کشیدن رامبد جوان/

فیلم جدایی نادرازسیمین و موفقیتهایش دراین چند وقت اخیر باعث به وجود آمدن واکنش های جالبی از سوی سینماگران شده به طوری که پیش ازاین بازیگران مطرحی چون رضا کیانیان ،علیرضا خمسه ورامبد جوان از واکنش های منحصر به فرد خود پس از شنیدن موفقیتهای فیلم فرهادی سخن گفته بودند .رضا کیانیان به گفته خودش :لحظه ای که جایزه را در دستان اصغر فرهادی دیده بود از حس غرور وخوشحالی از جاپریده بود

رامبد جوان از مدتی قبل از مراسم اسکار گفته بود دلش می خواهد تا مراسم اسکار جیغ بزند و علیرضا خمسه نیز سه هورا برای اصغر فرهادی کشیدبود .هورا…هورا…هورا…
روزنامه تماشا-محمد تاجیک :

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false