×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موزه علم موسسه ای علمی است و مدیریت آن یك رشته علمی دقیق به شمار می رود كه در مقیاس ملی به آموزش علم كمك می كند

دكتر غلامعلی حدادعادل روز یكشنبه در آیین افتتاح همایش پیشینه، حال و آینده علم در موزه‌های علوم و فناوری با اعلام این مطلب افزود: هر كشوری كه پیشرفته‌تر است موزه علوم گسترده‌تری دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر ایجاد جایگاه مشخص برای موزه های علم و فناوری در كشور خاطرنشان كرد: راه‌اندازی موزه علوم به نوعی كار ملی محسوب می شود و نیازمند عزم ملی است.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: در دنیای امروز موزه‌های علوم بخشی از آموزش علم محسوب می‌شود؛ یعنی همان طور كه برای آموزش علوم باید مدرسه داشته باشیم، در شهر نیز نیز نیازمند موزه علوم هستیم .

وی افزود: در موزه علوم وسایلی به نمایش درمی‌آید كه امكان ایجاد آنها در هر مدرسه ای ممكن و به صرفه نیست.

عضو هیئت امنای موزه علوم و فناوری كشور گفت: قرار دادن موزه در خدمت آموزش فنی است كه باید برای آن هماهنگی داشت، به این ترتیب جایگاه موزه علوم باید در نظام آموزشی كشور مشخص و تعریف شود ؛ به طور مثال دانش آموزان و دانشجویان باید بدانند چگونه به موزه مراجعه كنند و اطلاعاتی را كه در مدرسه به آنها داده نشده در موزه بیابند.

عضو هیئت امنای موزه علوم و فناوری كشور گفت: كاری كه در موزه‌های علوم می‌شود، این است كه تحولات رخ داده در طول تاریخ را به طور همزمان نمایش می‌دهند.

وی خاطرنشان كرد: موزه علم و فناوری تحول علم را قابل فهم كرده و آن را از حالت اسرارآمیز خارج می‌كند؛ زیرا تحولات علمی از قانون سه گانه هگل یعنی تز، آنتی‌تز و سنتز طبیعت می‌كند؛ یعنی دستگاهی اختراع می‌شود، واقعیتی در برابر آن قرار می‌گیرد كه از تاثیر این واقعیت بر روی تز، دستگاه جدیدی به وجود می‌آید و این سنتز، تزی برای آینده می‌شود.

دومین همایش موزه علوم و فناوری ۳۱ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد در موزه ملك برگزار می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false