×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مدیر عامل شركت نفت فلات قاره، از افزایش ۳۰ هزار بشكه ای تولید نفت ایران در خلیج فارس با توسعه ۲ میدان نفتی خبر داد و گفت: قشم قطب جدید انرژی ایران در خلیج فارس می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمود زیركچیان زاده با اشاره به امضای قرارداد طرح توسعه ۲ میدان نفتی توسن و آلفا، گفت: در مجموع این دو میدان دریایی نفت ایران بیش از ۵۰۰ میلیون بشكه ذخیره نفت خام دارند.

مدیرعامل شركت نفت فلات قاره ایران با تاكید بر اینكه ۱۳۰ میلیون بشكه از مجموع ذخایر نفت میادین آلفا و توسن قابل برداشت است، تصریح كرد: برای توسعه این دو میدان نفتی در مجموع انتظار تولید روزانه ۱۵ هزار بشكه در فاز اول توسعه و تولید ۳۰ هزار بشكه نفت در فاز دوم توسعه است.

این مقام مسئول با بیان اینكه به زودی عملیات لرزه نگاری سه بعدی این دو میدان نفتی در خلیج فارس به پایان می رسد، اظهار داشت: در فاز اول توسعه این دو میدان نفتی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ۲ سكوی دریایی، حفاری هشت حلقه چاه و انجام ۸۵ كیلومتر لوله گذاری دریایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینكه تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و تامین كالای توسعه این دو میدان نفتی به پیمانكاران، سازندگان و مشاوران داخلی واگذار شده است، افزود: قرار است نفت تولیدی بخشی از این میادین به تاسیسات بهره برداری جزیره قشم و بخشی به سكوی نفتی رسالت در خلیج فارس منتقل شود.

زیركچیان زاده خاطر نشان كرد: سیاست اصلی وزارت نفت در منطقه خلیج فارس، تبدیل استان هرمزگان و جزیره قشم به قطب انرژی منطقه است و بر این اساس، افزایش تولید نفت با توسعه میادینی همچون فروز بی، توسن، الفا و هرمز در دستور كار قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false