×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

خودكار از جمله نوشت افزارهایى است كه شاید هیچ یك از افراد جامعه از نیاز به آن مبرا نباشند….

خودكار از جمله نوشت افزارهایى است كه شاید هیچ یك از افراد جامعه از نیاز به آن مبرا نباشند. با این وجود علیرغم مهیا بودن بازارى وسیع براى این كالا، تولید داخلى در این زمینه تقریبا به صفر رسیده است.
خودكار بیك شاید تنها نمونه خودكارهاى ایرانى باشد كه به واسطه فعالیت چندین و چند ساله در میان جمعیت كشور جاى خود را باز كرده بود. در حال حاضر تولیدات این برند در بازارها نایاب شده و گفته مى شود كه از دو سال پیش تاكنون این كارخانه تعطیل است.امیراله صفرى كه از فعالان عرصه لوازم التحریر بوده و سال هاست در این زمینه فعالیت دارد، درباره وضعیت این روزهاى بازار لوازم التحریر و به ویژه خودكار مى گوید: در حال حاضر حدود ۹۰درصد از خودكارهاى بازار هندى یا چینى هستند. حتى نمونه هاى معدودى هم كه ممكن است به اسم ایرانى عرضه شوند، تنها در ایران بسته بندى مى شوند و مهمترین بخش تولید آن ها در كشورهاى دیگر صورت مى گیرد.
گفته مى شود كه عمده ترین واردكنندگاه خودكار به ایران كشورهاى هند، چین، آلمان، ژاپن و مالزى هستند.صفرى درباره قیمت این نمونه ها گفت: معمولا ارزان قیمت ترین خودكارها كه بیشتر هم مورد استفاده قرار مى گیرند، متعلق به كشورهاى چین وهند هستند و نمونه هاى ژاپنى و آلمانى معمولاقیمت هایى به مراتب بالاتر دارند. وى ادامه داد: البته در چند ماه گذشته تمام نمونه ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند و در شرایطى كه سالانه ۲۰ درصد به قیمت این اجناس اضافه مى شد، اكنون خودكارى كه سال قبل ۸۰۰ تومان قیمت داشت به حدود ۱۵۰۰ تومان رسیده است. مشاهدات قیمت انواع خودكارهاى موجود در بازار رقمى بین ۱۰۰ تا حتى سه هزار تومان است.
هنوز هم سراغ بیك را مى گیرند اما این فعال بازار لوازم التحریر در ادامه صحبت هاى خود گفت: اگر بخواهیم از نظر كیفى بررسى كنیم، شاید خودكار بیك هنوز هم از بسیارى نمونه هاى هندى با كیفیت تر باشد، چراكه نمونه هاى هندى و چینى اغلب جوهر پس مى دهند.وى ادامه داد: جالب است كه پس از دو سال هنوز هم در موارد متعدد برخى مشتریان سراغ خودكار بیك را مى گیرند و بسیارى از مواقع از كیفیت نمونه هاى چینى و هندى گلایه دارند و گاه از روان نبودن آن ها، خشك شدن آن ها یا پس دادن جوهرشان مى گویند.به گفته او شاید چند سال پیش چند نمونه خودكار بیشتر در بازار وجود نداشت، اما اكنون هر كارخانه حدود ده ها مدل تولیدات دارد و آن قدر انواع خودكارها متنوع شده كه حتى ارائه توضیح درباره آن ها براى خود ما هم مشكل است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false