×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

صادرات محصولات فناورانه جهان در سال های اخیر ۳۰ درصد رشد داشته كه این امر نشان دهنده تمركز بازار بر این نوع صنعت است.

مهدی صفاری نیاگفت: درصورتی كه محصولات دانش بنیان ازفناوری بالا بهره برده باشند اقتصاد بازار را تسخیر می كند.

وی حمایت‌های دولتی، عمومی، فنی و حقوقی را از جمله موارد حمایتی مهم در جهت توسعه صادرات فناوری‌های پیشرفته دانست و خاطرنشان كرد: علاوه بر این حمایت‌ها پارك‌های علم و فناوری وظیفه تسهیل وظایف شركت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارند.

رییس پارك فناوری پردیس درباره برند سازی و ایجاد پتنت توسط شركت های دانش بنیان گفت: برند سازی یكی از راه های موثر در افزایش میزان صادرات غیر نفتی در كشور است؛ به عنوان مثال در سال‌های اخیر در حوزه صنایع میكرو الكترونیكی و الكتریكی چین و ژاپن ۲۰ درصد و آمریكا ۱۱ درصد بازارهای فناورانه جهانی را در اختیار داشته اند.

رییس پارك علم و فناوری پردیس خاطرنشان كرد:‌ وجود بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری برای ارتقاء كیفی فعالیت‌های شركت‌های دانش بنیان مستقر در پارك‌ها موجب شد تا محصولات فناورانه بسیاری عرضه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت:در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شركت دانش بنیان در پارك ها و مراكز رشد كشور فعالیت می كنند كه حمایت‌های منطقی دولت از محصولات نوآورانه موجب تقویت بخش تحقیق و توسعه و اشتغال متخصصان ایرانی در بخش‌های مختلف علمی شده است.

صفاری‌نیا اضافه كرد: یكی از مولفه‌های توسعه دانش‌بنیان همكاری‌های بین‌المللی علمی است كه در این راستا نمایشگاه فناورانه روسیه درایران با هدف آشنایی شركت‌ها و موسسات فناور روسیه با مجموعه‌های علمی ایران برگزار شد.

این نمایشگاه با هدف تسریع روند انتقال فناوری و تعریف همكاری‌های فناورانه میان دو كشور ایران و روسیه، در حوزه های مختلف فناوری از جمله الكترونیك ومیكروالكترونیك، مخابرات، تجهیزات پزشكی،هوافضا، زیست فناوری و فناوری نانو، زمین شناسی، و مواد جدید و فناوری های مرتبط با صنعت نفت،گاز و پتروشیمی، توسط شبكه فن بازار ملی ایران برگزار شده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false