true
صادرات محصولات فناورانه جهان در سال های اخیر ۳۰ درصد رشد داشته كه این امر نشان دهنده تمركز بازار بر این نوع صنعت است.
مهدی صفاری نیاگفت: درصورتی كه محصولات دانش بنیان ازفناوری بالا بهره برده باشند اقتصاد بازار را تسخیر می كند.
وی حمایتهای دولتی، عمومی، فنی و حقوقی را از جمله موارد حمایتی مهم در جهت توسعه صادرات فناوریهای پیشرفته دانست و خاطرنشان كرد: علاوه بر این حمایتها پاركهای علم و فناوری وظیفه تسهیل وظایف شركتهای دانشبنیان را برعهده دارند.
رییس پارك فناوری پردیس درباره برند سازی و ایجاد پتنت توسط شركت های دانش بنیان گفت: برند سازی یكی از راه های موثر در افزایش میزان صادرات غیر نفتی در كشور است؛ به عنوان مثال در سالهای اخیر در حوزه صنایع میكرو الكترونیكی و الكتریكی چین و ژاپن ۲۰ درصد و آمریكا ۱۱ درصد بازارهای فناورانه جهانی را در اختیار داشته اند.
رییس پارك علم و فناوری پردیس خاطرنشان كرد: وجود بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری برای ارتقاء كیفی فعالیتهای شركتهای دانش بنیان مستقر در پاركها موجب شد تا محصولات فناورانه بسیاری عرضه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت:در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شركت دانش بنیان در پارك ها و مراكز رشد كشور فعالیت می كنند كه حمایتهای منطقی دولت از محصولات نوآورانه موجب تقویت بخش تحقیق و توسعه و اشتغال متخصصان ایرانی در بخشهای مختلف علمی شده است.
صفارینیا اضافه كرد: یكی از مولفههای توسعه دانشبنیان همكاریهای بینالمللی علمی است كه در این راستا نمایشگاه فناورانه روسیه درایران با هدف آشنایی شركتها و موسسات فناور روسیه با مجموعههای علمی ایران برگزار شد.
این نمایشگاه با هدف تسریع روند انتقال فناوری و تعریف همكاریهای فناورانه میان دو كشور ایران و روسیه، در حوزه های مختلف فناوری از جمله الكترونیك ومیكروالكترونیك، مخابرات، تجهیزات پزشكی،هوافضا، زیست فناوری و فناوری نانو، زمین شناسی، و مواد جدید و فناوری های مرتبط با صنعت نفت،گاز و پتروشیمی، توسط شبكه فن بازار ملی ایران برگزار شده بود.
true
true
https://parsipress.ir/?p=472
true
true