×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده و ۵٫۱ میلیادر دلار محصولات کشاورزی از کشور به خارج صادر شده است.

صادق خلیلیان ظهر پنج شنبه در مراسم بهره برداری از ۳۲۹۴ طرح کشاورزی سراسری در موسسه سرم سازی رازی استان البرز که با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان برگزار شد اظهار داشت: امروز دولت در بخش کشاورزی طرح و پروژهای بسیار مهمی را اجرا کرده که دستاوردها و برکات آن برای همه کشور مشخص و ملموس است.

وی افزود: از سال ۸۴ و با روی کار آمدن دولت نهم توجه به توسعه و تکمیل زیرساخت های کشاورزی در اولویت کار قرار گرفت و امروز ما ثمره این توجه ویژه را می بینیم

عضو هیئت دولت در ادامه از اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی به عنوان آرزوی دیرینه دولت و کشاورزان یاد کرد و گفت: با اجرای طرح های زیربنایی در حوزه آب و خاک امروز ۱/۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی با سیستم آبیاری مدرن اداره می شوند که طرح با سرعت در دیگر اراضی کشاورزی و باغداری ادامه دارد.

خلیلیان در ادامه از رشد چشم گیر تولیدات کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: در سال ۸۹ ما ۱۰۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید کردیم که این رقم در امسال شکسته شد.

وی افزود: در سال ۹۰ ما ۱۱۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنیم که این رقم رکوردی بی نظیر در ایران است.

خلیلیان گفت: نرخ رشد کشاورزی در دو سال گذشته ۹ درصد بوده است و این نرخ رشد بالای است.

وی ادامه داد: ۵۲۳ هزار هکتار انواع طرحهای آب و خاک در کشور انجام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false