×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

دولت در گام اول برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری، خرید کالاهای خارجی را که مشابه تولید داخلی دارند از سوی دستگاههای زیرمجموعه خود ممنوع اعلام کند.

ابوالفتح نیکنام د گفت: هر سال که مقام معظم رهبری عنوانی را برای سال جدید مطرح می‌کنند، تحقق آن به اندازه مطلوب و مدنظر ایشان در کشور اتفاق نمی‌افتد و لذا انتظار از دولتمردان و دست‌اندرکاران مسائل اقتصادی به گونه‌ای است که منویات ایشان را در حد مطلوبی پیاده‌سازی کرده و زمینه را برای تحقق آن فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس با نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، انتظار می‌رود که دولتمردان در گام اول، خود نسبت به خرید کالاهای داخلی اهتمام ورزند و در مواردی که مشابه کالای خارجی، در داخل کشور تولید می‌شود، حتما از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مصادیقی از عدم حمایت دولت از تولیدات ایرانی تصریح کرد: برخی محصولات ایرانی تنها در الگوهایی تولید می‌شوند که مصرف‎‌کننده اصلی آنها دولت و دستگاههای دولتی هستند، در حالیکه در کمال ناباوری، خود دستگاههای دولتی از خرید این کالاها که در داخل کشور و از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی تولید شده‌اند سر باز می‌زنند و به سمت خریدهای خارجی گرایش دارند.

نیکنام با تاکید بر اینکه این رفتار دولت بارها مورد اعتراض مجلس واقع شده است، اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی انتظار می‌رود دولت خرید کالاهای خارجی که مشابه تولید داخلی دارند را با تاکید بیشتری ممنوع اعلام کند و نظارت کافی نیز بر روند اجرای آن داشته باشد و با متخلفان به نحو شدیدی برخورد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاههای دولتی به خصوص وزارتخانه‌های نیرو و نفت، باید مکلف شوند تا از تجهیزات ایرانی در پروژه‌های خود استفاده کنند و تنها در مواردی که مشابه کالای خارجی در داخل تولید نمی‌شود، اجازه خرید خارجی بدهند.

وی اظهار داشت: موضوع دیگر جلوگیری از خرید و فروش کالاهای قاچاق از سوی فروشندگان و کاسبان است که به نظر می‌رسد باید به نحو جدی از وقوع آن جلوگیری شود، چراکه این امر به کار، سرمایه ایرانی و تولید ملی لطمه وارد می‌آورد.

نیکنام گفت: برخی مغازه‌داران اقبال زیادی به کالاهای قاچاق نشان می‌دهند؛ چراکه این اجناس را با قیمت بسیار نازل خریداری کرده و با قیمت بسیار گزاف به عنوان جنس اصل خارجی به فروش می‌رسانند. بنابراین در سال ۹۱، مسئولان باید جلوی خرید و فروش کالاهای قاچاق را بگیرند تا به اشتغال و کار و سرمایه ملی لطمه وارد نشود.

وی افزود: مردم نیز باید به کالاهای ایرانی، وابستگی ملی داشته باشند، البته نباید این نکته را نیز نادیده انگاشت که تولیدکنندگان نیز نباید انتظار داشته باشند مردم، جنس پست تولید آنها را گران بخرند، بلکه امروز در دنیا مردم دیگر به دنبال خرید حتی کالاهای با کیفیت گران قیمت نیستند، بلکه به دنبال خرید کالاهای با کیفیت بالنسبه ارزان قیمت هستند.

نیکنام گفت: در حالیکه یک مصرف‌کننده ایرانی می‌تواند با ۲۰ میلیون تومان یک خودروی کیفی خارجی را خریداری کند، چرا باید همان مبلغ را برای خرید یک خودروی بی کیفیت داخلی بپردازد، بنابراین در سال جاری که به نام سال تولید ملی نامگذاری شده است، تولیدکنندگان نیز باید سطح کیفی کالاهای خود را بالا برند، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که مردم کالاهای پست تولیدی آنها را با قیمت گزاف خریداری کنند.

وی ادامه داد: دیدگاه مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود از اینکه مردم کالاهای خارجی خریداری نکرده و به کالاهای تولید داخلی اقبال نشان دهند، به معنای این نیست که کالاهای تولید داخلی بی کیفیت تولید شده و با قیمت بالا به دست مصرف‌کننده برسند، بلکه باید کیفیت و قیمت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false