×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

خسارتی که برخی از دوستان و مسئولان آن را هزار میلیارد تومانی برآورد مي‌كنند بر مترو وارد نشده است،به گمانم برآورد آن‌ها بر حسب تورم پیش بینی شده‌شان است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:‌ از برخی مسئولان که به جای کمک به حل بحران تنها به مصاحبه با رسانه‌ها پرداختند گله‌مند هستیم. براساس قانون بحث رودخانه‌ها و مدیریت آن بر عهده دولت است اما اینکه چرا برخی از مسئولان دولتی به جای کمک تنها به مصاحبه با خبرنگاران اقدام کردند، جای سوال دارد.

سید محمد هادی ایازی در نشست خبری امروز با بیان اینکه حجم میزان بارش بارندگی اخیر شهر تهران بسیار بالا بود، اظهار کرد: با تلاش چند ساله مدیریت شهری ۴۷۸ کیلومتر کانال، تونل و لوله‌گذاری برای جمع آوری آب‌های سطحی ایجاد شده و قرار است ۲۲۲ کیلومتر دیگر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه حجم باران بیش از حجم کانال‌های موجود بود، به تشریح چگونگی هدایت آب از رودخانه «میان رود» به سمت ایستگاه اکباتان پرداخت و گفت: با هدایت آب به داخل تونل، ۴ قطاری که در مسیر مسافر جابجا می‌کرد در مدت زمان ۳ دقیقه تمامی مسافران تخلیه شدند و هیچ حادثه‌ای برای شهروندان رخ نداد.

ايازي با بیان اینکه رودخانه خارج ازشهر است و طبیعتا بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مصوب سال ۶۲ مسئولیت آن برعهده دولت است نه شهرداری‌ها، تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری به طور مستقیم مسوولیتی در این بخش نداشت به دلیل دغدغه امنیت جان شهروندان سریعا وارد کار شد تا حادثه‌ای شهر را تهدید نکند.

اواخر هفته آینده متروی خط ۴ همانند گذشته سرویس دهی می‌کند

وی از روند تخلیه آب کامل در ایستگاه آزادی و اتمام تخلیه در ایستگاه‌های استان معین و حبیب اللهی خبر داد و گفت: نظافت ایستگاه‌ها شروع شده است و براساس پیش بینی اواخر هفته آینده خط ۴ مترو عملا سرویس دهی خود را آغاز ‌می‌کند.

ایازی تونل مترو تهران را پدافند غیرعامل دانست و گفت: خوشحالیم از اینکه تونل مترو به داد مردم اکباتان رسید چرا که معلوم نبود اگر این آب که به تونل هدایت شد به سمت شهرک اکباتان ‌می‌رفت چه اتفاقاتی برای مردم رخ ‌می‌داد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در عملیات تخلیه آب از تونل مترو ۱۰ هزار پرسنل حضور فعال داشتند، همچنین ۱۰۹ خودروی حریق‌، ‌۳۳۰ دستگاه مختلف‌، ۵۱ خودروجانبی و ۲۳۱ دستگاه خودروی آتش نشانی در محل حادثه مستقر بود.

ایازی درباره راه حل جلوگیری از بروز اتفاقات اخیر گفت: تشکیل کانال آب‌های سطحی و تقویت مسیر رودخانه‌های برون شهری و انتقال آن از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد. البته شهرداری فقط وظیفه تکمیل کانال آب‌های سطحی را برعهده دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران با ابراز خوشحالی از اینکه مدیریت شهری به این قابلیت رسیده است که در حداقل زمان حادثه را مدیریت کند، از برخی دستگاه‌ها از جمله شرکت نفت‌، ‌سازمان آب و فاضلاب و برق تهران که به صورت داوطلبانه در محل حادثه حضور یافتند تشکر کرد و تاکید کرد: ‌از برخی مسئولان که به جای کمک به حل بحران تنها به مصاحبه با رسانه‌ها پرداختند گله‌مند هستیم. براساس قانون بحث رودخانه‌ها و مدیریت آن بر عهده دولت است اما اینکه چرا برخی از مسئولان دولتی به جای کمک تنها به مصاحبه با خبرنگاران اقدام کردند، جای سوال دارد.

وی در خصوص میزان خسارت وارده از حادثه اخیر نیز به خبرنگاران گفت: خسارتی که برخی از دوستان و مسئولان آن را هزار میلیارد تومانی برآورد کرده بر مترو وارد نشده است. به گمانم برآورد آن‌ها بر حسب تورم پیش بینی شده‌شان است. اعلام ‌می‌کنم خسارت خیلی جدی نبوده و به هیچ عنوان در روند توسعه مترو تهران تاثیر گذار نخواهد بود.

ایازی درباره اینکه آیا خسارت را باید دولت پرداخت كند یا شهرداری ادامه داد: علاقمند به پاسخ دهی نیستم. اجازه بدهید دوستان شکایت کنند و این مساله از طریق مرجع مربوطه رسیدگی شود که چه کسی در این بحران مقصر بوده است.

وی از اطلاع رسانی به صورت کتبی و شفاهی به مسئولان دولتی در شب حادثه خبرداد و گفت: از دلایلی که با بارش باران شاهد گرفتاری‌هایی در شهر تهران ‌می‌شویم این است که جنگل‌ها و مراتع بدون توجه از بین ‌می‌رود کاش مسئولان مربوطه نسبت به این مساله نیز نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره مدیریت بحران در شهر تهران نیز گفت: خوشبختانه در ساعات اولیه آشفتگی در مدیریت داشتیم که به سرعت حل و فصل شد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران شهر تهران اولویت خود را به بررسی و مطالعه زلزله که جای نگرانی دارد، گذاشته است اما این به این معنا نیست که به سایر مسایل توجه ندارد اگرچه نسبت به مساله سیل ورود جدی نداشتیم.

افتتاح ۵/۴ کیلومتر از ادامه خط ۴ مترو به تعویق افتاد

ایازی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر افتتاح ۵/۴ کیلومتر مترو باقیمانده ازخط ۴ که به گفته شهردار تهران در روزهای آینده قرار بود افتتاح شود، گفت: با حادثه‌ای که در خط ۴ مترو رخ داد فعلا افتتاح آن به تاخیر افتاده است، ‌ البته مسیر آزادی تا اکباتان پس از راه انداختن مجدد مسیر آزادی تا انقلاب در اولویت کار قرار خواهد گرفت تا با سرعت بخشیدن به آن، شاهد افتتاح این پروژه نیز باشیم و از آنجا که تجهیزات این تونل‌ها تکمیل نشده بود خسارات آنچنانی وارد نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره تمهیدات شهرداری تهران درباره نمایشگاه کتاب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و در بخشهای مختلف قرار است تسهیلاتی برای مراجعه کنندگان به این نمایشگاه ایجاد شود.

وی درباره ثبت ملی برج میلاد نیز گفت: برج میلاد قرار بود ثبت شود و براساس مکاتبات صورت گرفته، ‌ کار تمام شده بود اما دوستان بهانه آوردند که به دلیل عملیات عمرانی در برج فعلا ثبت ملی آن امکانپذیر نیست این در حالیست که در برخی از برج‌های بزرگ پس از ثبت آن شاهد ایجاد زمین حکاکی از یخ هستیم، اما به گمان ما نوع برخورد آن‌ها مطابق با واقعیت نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false