×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

در حالی که مقام های گردشگری کشورمان از شمار بی شمار ورود جهانگردان سخن می رانند، آن هم برای کمک به اهداف نمایشگاه جهانگردی تهران، گزارش هتلداران از خالی بودن هتل ها حکایت دارد.

به نظر می رسد غالب جهانگردانی که براساس گزارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی (طولانی بودن عنوان از قانون مصوب مجلس است) به ایران می آیند ظاهرا در هتل های شهرمان اقامت نمی کنند! کجا می خوابند خدا می داند؟! به همین خاطر هم است که می شنویم معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور می گوید تحريم‌ها هيچ تأثيري در گردشگري كشور ندارند و با توجه به پتانسيل گردشگري كشورمان مي‌توانيم به عدد بيش از ۷ ميليون گردشگر ورودي به ايران هم برسيم.
ایشان در مراسم شروع کار پنجمين نمايشگاه بين‌المللي هتل‌داري و گردشگري «دور دنيا در ۴ روز» گفته اند که با توجه به تمهیدات دولت، هماهنگی‌های ميان بخشی و فرابخشی که سازمان‌های متولی امر سفر انجام داده‌اند شاهد ارائه تسهیلات، امکانات و برآورده کردن نیازهای اولیه گردشگری هستیم. از سوی دیگر علیرغم نوسانات بازار، نه تنها مسافران (منظور لابد مسافران ورودی است) هیچگونه مشکلی برای تهیه ارز ندارند، چون اکنون ارز هزار و ۲۲۶ تومانی برای مسافران در نظر گرفته شده است که اگر نوساناتی هم باشد ایران به عنوان مقصد ارزان می‌تواند در سطح جهان معرفی شود.
البته از صدای ایران، همزمان سخنان یک عضو هیات مدیره اتحادیه موسسات مسافرتی و جهانگردی کشورمان را شنیده ایم که از مقام های سازمان میراث فرهنگ (وچند نقطه) خواسته است که محبت کنند و همراه ایشان از هتل های شهر بازدیدی به عمل آورند و به چشم خودشان ببینند که حتی در دوره برگزاری نمایشگاه (بزرگ) جهانگردی هم بیشتر ظرفیت آن ها خالی است.
البته فعلا گردش ایام به کام میراث فرهنگی است چرا که دو برابر شدن نرخ ارز در خیابان و نصف شدن ارز مسافری در بانک، نفس گردشگران خارج از کشور را بریده است، اما چرا کاهش سفر به خارج ممکن است موجب افزایش ورود مسافر از خارج بشود، موضوعی است که مقام سازمان میراث فرهنگی توضیح بدهند. ایشان گفته اند که کاهش سفر به خارج خللی در سفرهای داخلی ایجاد نمی‌کند، (چرا می کرد؟. با همه این ها باید علاوه بر کنترل سفرهای خروجی بتوانیم جاذبه‌های ایران را معرفی کنیم و در بحث ورود تورهای خارجی فعال شویم. ایشان توصیه کرده اند که مسافران هزینه‌های سفرهای خارجی خود را در مناطق ناشناخته گردشگری در داخل کشور هزینه کنند. لابد به این خاطر که در تراز گردشگری کشورمان تعادلی به نفع دستگاه متولی دولت برقرار شود و آبروها تا این اندازه نریزد.
البته ایشان این خبر خوش را هم داده اند که نرخ تورهای داخلی، همان نرخهای دو سال گذشته است. ایشان با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی هم جلسه گذاشته‌اند و همه موافق عدم افزایش نرخ بوده‌اند. نگفته پیداست و ایشان هم تاکید کرده اند که سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند در بحث اختصاص ارز مسافرتی دخالت کند چون این سیاست بانک مرکزی است، اما هماهنگی‌هایی به عمل آمده است. در هر صورت این نوع اختصاص ارز به نفع مسافر است و فقط مسافران واقعی می‌توانند از ارز مسافرتی استفاده کنند. پس بشتابیم به سمت گردشگری داخلی تا هتل های شهرهایمان پر شود. چه فرقی می کند با مسافر ایرانی یا غیرایرانی!
اقتصادپویا 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false