×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئیس مرکز امور زن و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر ۳ هزار و ۷۱۲ برنامه در کل کشور برگزار می‌شود، گفت: از ۵ زن نمونه کشور در بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی، تحقیقاتی در شهر مقدس مشهد تجلیل می‌شود.

مریم مجتهدزاده رئیس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر امروز سه‌شنبه در نشست خبری هفته بزرگداشت روز زن که در مرکز پژوهشهای سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: امروز درحالی به استقبال هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر می‌رویم که سونامی بزرگی در مسیر جهانی شدن تقریباً وحدت زن و خانواده کشورهای جهان را فرا گرفته و همین وضعیت مانع از پیوند این دو عناصر اساسی جامعه انسانی شده و متاسفانه کشور ما هم از امواج این طوفان مخرب مصون نمانده و براساس این حالت و ضرورت‌های دینی و اجتماعی بوده که مسئولان نظام جمهوری اسلامی بر اتخاذ تدابیر مختلفی و رویارویی با این تهدید برآمدند و شکل گیری مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یکی از این راهکارها است.

وی گفت: براساس این تکلیف مرکز امور زنان و خانواده اهتمام خود را بر طراحی الگوی تحکیم و تعالی خانواده با مدیریت داخلی زنان نهاده و هفته زن فرصت مناسبی است برای مرور کارنامه زن ایرانی در مقایسه‌ای جهانی خواهد بود.

مجتهدزاده گفت: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی جلساتی در بیش از ۹ ماه با اداره کل بیمه‌های تامین اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه موارد مختلفی را در این حوزه به تصویب رسانده است.

وی گفت: پیش نویس لایحه برای تحت پوشش قرار گرفتن زنان خانه‌داری که همسران‌شان تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نیستند و ابلاغ آن توسط دولت و اجرا در برنامه پنجم توسعه یکی از این طرح‌ها است. همچنین بر اساس طرح توسعه مهر در بخش کشاورزی با محوریت ریاست جمهور و حمایت مالی و اقتصادی بانک کشاورزی تسهیلاتی به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برای دختران فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی زارعت- دامپروری- شیلات- باغداری در زمینه بهره‌مندی از تخصص‌های بخش کشاورزی همانند ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌‌ای و … این تفاهمنامه توسط مرکز و مدیرعامل بانک کشاورزی امضا می‌شود.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده چندی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی از صاحب نظران و مشاوران امور زن و خانواده برگزار شد که طی آن آیین نامه داخلی ستاد ملی زن و خانواده با تایید حاضرین به تصویب رسید. در این نشست مقرر شد ستاد ملی زن و خانواده پیشنهادی در خصوص نامگذاری روز رحلت حضرت ام‌البنین(س) در سیزدهم جمادی الثانی به عنوان روز تجلیل از مادران شهدا تنظیم و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر ریاست جمهوری درباره عناوین هفته بزرگداشت مقام زن گفت: روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به عنوان روز زن ارزش‌های اسلامی و تعالی جامعه فاطمی، روز ۲۴ زن، بصیرت، عفاف و بیداری اسلامی، ۲۵ زن زندگی سالم، نشاط و تحکیم بنیان خانواده، ۲۵ اردیبهشت زن، حمایت از کار، سرمایه ایرانی و رونق تولید ملی، ۲۷ اردیبهشت زن، ولایتمداری و کرامت انسانی، ۲۸ اردیبهشت زن، امنیت و مشارکت اجتماعی و روز جمعه ۲۹ اردیبهشت نیز به عنوان زن، ایثار، جهاد و فرهنگ انتظار نامیده شده است.

وی گفت: در ایام مبارک میلاد حضرت فاطمه(س) ۳ هزار و ۷۱۲ برنامه با محور فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، نشست‌های عملی و تخصصی، تجلیل و تقدیر از زنان برگزیده، همایش‌ها، دیدارها و نمایشگاه‌هایی در رابطه این موضوع در سراسر کشور برگزار می‌شود. این برنامه‌ها تا کنون از سوی ۱۴ استان و ۱۲ دستگاه اجرایی به ستاد بزرگداشت مقام زن اعلام شده است.

مجتهدزاده گفت:‌ روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در آستانه میلاد بنیانگذار انقلاب مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام و اهدای گل به حرم مطهر ایشان با حضور زنان ولایت‌مدار کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش بزرگ تقدیر از ۵۰ بانوی برگزیده کشور نیز با عنوان بانوی بصیر با حضور ریاست جمهوری در شهر مشهد و در روز ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در کنار آن از کتاب‌های “زن، جنگ،‌ ادبیات”، “بانوی لاله‌ها”، “آبی آرام”، “مثل شکوفه انار” و “زنان بصیر ایرانی اسلامی” رونمایی می‌شود. همچنین در روز ۲۵ اردیبهشت نیز کتاب “روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری” و “فلسفه نظام حقوق و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی زن” و “حقوق زن و خانواده” در سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false