×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مدیر برنامه ریزی نمایشگاه های استانی رسانه های دیجیتال معتقد است که بعضی از بازی های رایانه ای ایرانی توانسته با نمونه های خارجی خود رقابت کند و نیازهای کاربران را تامین کند.

یاسر میرزایی مدیر برنامه­ریزی نمایشگاه­های استانی رسانه­های دیجیتال در حاشیه نمایشگاه استانی ایلام گفت: مهم­ترین پارامترهای بازی­های ایرانی استفاده از شخصیت­های تاریخی ایران و استفاده از لوکشین­های ایرانی است که در بازی­های تولید شده به آنها توجه شده است.
وی انواع تولید بازی­های ایرانی را در سه مدل تقسیم­بندی کرد و گفت: بازی­های با نگاه به گذشته مانند جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی، با نگاه به حال مانند بحث­های هسته­ای، موشک­های فضایی و نوع سوم بازی­های با نگاه به آینده که آرمان­ها و ایده­های ما را تبین می­کند باید ساخته شود.
میرزایی با اشاره به ضرورت نیاز سنجی از مخاطبان پیش از تولید بازی­های ایرانی نیز خاطرنشان ساخت: قدرت بازی از فیلم بیشتر است و باید بازی­هایی تولید کنیم که شاخص­های گرافیکی و نماد پردازی خوبی داشته باشد تا بتواند تاثیر مورد نظر را داشته باشد.
وی با اشاره به خشونت بیش از اندازه در بعضی از بازی­های رایانه ای غربی گفت: بازی­های با ۷۰ درصد خشونت در غرب تولید می­شود که براساس رده­بندی سنی، روی آنها برچسب نصب می­شود اما همان بازی بدون درنظر گرفتن شرایط سنی در اختیار کودکان قرار گرفته می­شود.
این کارشناس رسانه­های دیجیتال ابراز امیدواری کرد، بازی سازان ایرانی ضمن کاهش حجم خشونت­ها در بازی­های خود بر رده­بندی سنی و مناسب سازی برای سنین مختلف اهتمام بورزند.
وی با ضروری خواندن ارائه بازی­های ایرانی در نمایشگاه­های استانی در این خصوص توضیح داد: چرخش خوب اقتصادی، آشنایی شهروندان دیگر استان­ها و همچنین ایجاد علاقه برای تولید بازی­های جدید و ایجاد انگیزه برای شرکت­های استانی از مزایای حضور بازی­های ایرانی در نمایشگاه­های استانی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false