×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر قاطعیت قانون جدید راهنمایی گفت: بازدارندگی به عنوان اصلی ترین ویژگی این قانون بوده و امید می رود تا از میزان جرایم حادثه ساز تا حدی کاسته شود.

 سرهنگ سید مهدی پور پیغمبر در خصوص اطلاع رسانی قوانین جدید در تشریح خبر فوق اعلام کرد: قانون قدیم در اثر گذشت زمان اثربخشی و بازدارندگی خود را از دست داده بود ولی بازنگری و ابلاغ قانون جدید می تواند گرهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات ترافیکی و راهنمایی و رانندگی باشد. 
سرهنگ پور پیغمبر با اشاره به توجه خاص قانون جدید به حقوق و تکالیف مردم گفت: در قانون جدید مهلت زمانی برای پرداخت جرایم به ۶۰ روز افزایش یافته و همچنین امکان استفاده از مشارکت های مردمی در قالب استفاده از بازرسان نامحسوس فراهم شده است.
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با بیان روشن شدن تکلیف عابران پیاده در قانون جدید اعلام کرد: در قانون جدید تکالیف معینی برای عابران معین و مشخص شده و موارد تخلفی عابران در تصادفات تعیین شده است همچنین در قانون جدید مسئولیت خاصی برای سازندگان خودروها در نظر گرفته شده و همچنین مسئولیت این افراد و متصدیان راه معابر در صورت قصور در تصادفات قابل رسیدگی قانونی خواهد بود.
این مقام انتظامی با اشاره به تصویب ۲۰ تخلف رانندگی به عنوان تخلفات پرخطر اعلام کرد: برابر ماده هفت این قانون به این تخلف نمره منفی تعلق می گیرد و رانندگان در صورت کسب ۳۰ نمره منفی برای بار اول، گواهینامه بمدت سه ماه توقیف و ۴۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.
سرهنگ پور پیغمبر همچنین گفت: رانندگان متخلف با کسب ۲۵ نمره منفی در مرحله دوم گواهی نامه شان بمدت شش ماه توقیف و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد و کسب ۲۰ نمره منفی برای بار سوم منجر به ابطال گواهی نامه شده و مبلغ یک میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد.
وی در توضیح رفتار قانونی با رانندگانی که گواهی نامه آنان ابطال شده اعلام کرد: این افراد تا مدت یکسال از رانندگی محروم و پس از سپری شدن این مدت می توانند به دریافت گواهی نامه و طی مراحل قانونی کنند.
وی در خاتمه با اشاره به تخلفات موتور سواران اعلام کرد: موتور سیکلت سواران در صورت ارتکاب به تخلف هایی چون حرکت در پیاده روها و جهت خلاف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوس رانی، ضمن دریافت جریمه نقدی، موتور سیکلت آنان به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.
وی در پایان از رسانه ها واصحاب جمعی در خصوص اطلاع رسانی تشکر نمود وخواستار تعامل بیش از گذشته اصحاب رسانه با پلیس راهور در امر اطلاع رسانی وآگاهی دهی به عموم مردم شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false