×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئيس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر گفت: در اين هفته به افرادي كه در حوزه هاي مختلف در زمينه صلح فعاليت هايي داشته اند جايزه صلح اهدا خواهد شد و همچنين به امدادگران جمعيت هلال احمر براساس تخصص درجه امدادگري اعطا مي شود.

به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، با حضور فرحناز رافع، رئيس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر و پويا حاجيان، مدير روابط عمومی هلال احمر و دبير ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر نشست خبري پيرامون هفته هلال احمر و نودمين سال تاسيس جمعيت هلال احمر برگزار و برنامه‌های اين هفته تشريح ‌شد.
در اين نشست رافع با اشاره به نودمين سال تاسيس جمعيت هلال احمر خاطر نشان كرد: امسال در حالي نودمين سال تاسيس هلال احمر را جشن مي گيريم كه در ۳۰ سال بعد از انقلاب اسلامي ايران شاهد شكوفايي در ارائه خدمت و فعاليت هاي بشر دوستانه جمعيت بوده ايم.
رئيس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر با تاكيد بر اينكه شعار امسال هفته هلال احمر «صلح و دوستي، براي همه، براي هميشه» است افزود: جمعيت هلال احمر ايران پيام‌آور صلح و دوستي، براي جهانيان است و اقدامات بشردوستانه اين جمعيت به خصوص عمليات گسترده در سومالي و پاكستان در طول تاريخ تاسيس جمعيت بي‌نظير بوده است.
وي با اشاره به برگزاري هفته هلال از ۱۸ لغايت ۲۴ ارديبهشت خاطر نشان كرد: روز اول اين هفته به نام «زندگي به رنگ صلح» نامگذاري شده است كه در اين روز ضمن حضور در مرقد مطهر امام خميني( ره) و تجديد ميثاق،ا۹۰ كبوتر سفيد با پيام صلح در محل مزار شهدا رها خواهند شد.
رافع دومين روز از هفته هلال احمر را روز «همراهان مهر و دوستي» خواند و افزود: در اين روز با برگزاري همايش همراهان مهر و دوستي تنديس مهرورزي به فعالين هلال احمر از جمله جواناني كه در فعاليت هاي بشردوستانه شركت مي كنندو دواطلبان فعال اهدا خواهد شد.
به گفته رئيس ستاد برگزاري هفته هلال «امدادگران، پيشگامان صلح و دوستي» نام سومين روز از هفته هلال است كه در اين روز براي اولين بار به امداگران درجه امدادگري داده مي شود. امدادیار، امدادگر، نجات گر و ایثارگر سطوح مختلف درجه بندی امدادگران هستند که براساس معیارهای آموزشی، نوع تخصص و آموزش دوره های مختلف در این خصوص سطح بندی شده اند.
رافع در ادامه چهارمين روز از هفته هلال را روز «ياد ياران هلال» خواند و خاطر نشان كرد: در اين روز همايش صلح از نگاه اسلام و ديدار مسئولان جمعيت با مراجع عظام در دستور كار است كه اين برنامه ها در شهر قم برگزار مي شود. همچنين در اين روز مسئولان جمعيت هلال احمر با حضور در منزل شهداي امدادگر ياد و خاطره آنها را گرامي مي دارند و پايگاههاي جمعيت هلال احمر بنام شهداي امدادگر نامگذاري خواهند شد.
رئيس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر مهمترين رخداد هفته هلال احمر را برگزاري سومين دوره انتخابات مجامع هلال احمر در روز پنجم از هفته هلال احمر دانست و تصريح كرد: اين روز كه به نام« انتخابي براي همه» نامگذاري شده است روزي مهم براي كاركنان، پرسنل، امدادگران، داوطلبان و تمام اعضاي جمعيت هلال احمر است چرا كه تعيين كننده افرادي است كه در سياست هاي جزئي شهرستان، سياست هاي مياني استان و سياست هاي كلان جمعيت هلال احمر تاثير گذارند.
وي با بيان اينكه در انتخابات مجمع هلال احمر يك ميليون و ۷۴۱ هزار و ۱۲۴ عضو مي‌توانند شركت كنند گفت: از اين ميان ۹۳۵ هزار و ۸۰۰ نفر زن و ۸۰۹ هزار و ۳۲۶ نفر مرد هستند. همچنين دو هزار و ۳۰۰ صندوق راي در شعب مستقر خواهد بود و يك‌هزار و ۱۲۰ نفر از افراد نيز بازرسي اين انتخابات را بر عهده دارند.
رافع ششمين روز از هفته هلال احمر را كه مصادف با ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است را روز «فرشتگان نجات» خواند و افزود: در اين روز تجمعي با حضور ۶۰۰زن امدادگر و تيم هاي توانا كه حدود ۲ سال از شكل گيري آن مي گذرد برگزار مي شود و مانوري با حضور زنان امدادگر جمعيت هلال احمر اجرا خواهد شد.
به گفته وي آخرين روز از هفته هلال احمر با نام «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» نامگذاري شده است كه در راستاي فرمايشات مقام عظماي ولايت در خصوص حمايت از توليدات ملي، در اين روز خط توليد برخي از محصولات و توليدات جمعيت هلال احمر راه اندازي خواهد شد
رئيس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر در ادامه با اشاره به برگزاري همايش «صلح و دوستي‎‎؛پيام ايران براي جهان» با حضور رياست محترم جمهور براي اولين بار در ايران خاطر نشان كرد: در اين همايش به افرادي كه در حوزه هاي مختلف در زمينه صلح فعاليت هايي داشته اند جايزه صلح اهدا خواهد شد. همچنين همزمان با برگزاري اين همايش دبيرخانه بين المللي صلح برپا خواهد شد و صلح دوستان مي‌توانند آثار خود را در تمامي طول سال به اين دبيرخانه ارسال و پس از بررسي در هفته هلال جايزه صلح به آنان تقديم خواهد شد.
بنا بر اين گزارش، استقرار بالگردهاي جمعيت هلال احمر در محورهاي مواصلاتي پرتردد براساس اعلام مركز امداد هوايي، برگزاري نمايشگاه توانمندي ها، رژه خودروها و تجهيزات امدادي در سطح شهر و خيابان هاي پرتردد، تجهيز خانه هاي پيشاهنگي، برپايي نمايشگاه تجهيزات توانبخشي، اسكان اضطراري ، مانور امداد روستايي از جمله برنامه هاي هفته هلال احمر است.
همچنين به گفته رئيس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر، راه اندازي ۲۲ وبگاه مراكز علمي و كاربردي ارائه تخيف محصولات توانبخشي ( پروتز ۱۰ درصد، ارتز ۲۰ درصد، كفش طبي ۲۰ درصد)، ويزيت رايگان، مانور تخليه اضطراري امن، خدمت در خانه هاي داوطلبي، برگزاري ورزش صبحگاهي در بوستان ها، برپايي كارگاه آموزشي تاب آوري( ارائه راهبردهاي صبر و تحمل، اسوه هاي ديني و…)، اعزام تيم هاي درمان اضطراري به مكان هاي مورد نياز و مانور طلاب و روحانيون براي اولين بار، از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در هفته هلال احمر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false