×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

در آستانه برگزاری مسابقات یوروویژن، اعتراضات جهانی به دولت جمهوری آذربایجان به دلیل نقض گسترده حقوق بشر به شدت افزایش یافته است

نشریه بالتیک تایمز پیشنهاد کرد که به دلیل برخورد خشونت آمیز جمهوری آذربایجان با مخالفان و فعالان حقوق بشر، مسابقات یوروویژن ۲۰۱۲ که در باکو برگزار خواهد شد بایکوت شود.
بخش جهانی دویچه وله در گزارشی به وضعیت وخیم حقوق بشر و آزادی بیان در جمهوری آذربایجان پرداخت. دویچه وله در این گزارش به عنوان آخرین نمونه به وضعیت خدیجه اسماعیلوا، روزنامه نگار سرشناس آذربایجانی پرداخته که از سوی دولت آذربایجان بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
شبکه دو تلویزیون هلند یک مستند تکان دهنده از بحران حقوق بشر در جمهوری آذربایجان نشان داد؛ فیلم‌هایی از خراب کردن خانه های مردم در محله ای که تالاری پر زرق و برق برای یوروویژه ۲۰۱۲ برگزار می شود؛ بدون اطلاع قبلی. ویدئوهایی از برخورد پرخشونت پلیس با معترضان و فشار از راه های گوناگون بر خبرنگاران منتقد برای خاموش کردن صدای آنها.
در ادامه این گزارش آمده است: در شرایطی که جمهوری آذربایجان شدیدا رو به غرب کرده و در تلاش است در ظاهر، این کشور را محیطی مناسب برای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی جلوه دهد، بسیاری از مردم آذربایجان در شرایط بسیار دشوار اقتصادی و اجتماعی به زندگی خود ادامه می دهند. ثروت فراوانی در این کشور وجود دارد ولی تنها شمار اندکی از مردم از آن بهره می برند.
سازمان دیده بان حقوق بشر در آستانه برگزاری مسابقات یورو ویژن در جمهوری آذربایجان از بابت شرایط وخیم آزادی بیان و رسانه‌ها در این کشور هشدار داد. در این گزارش به تلاش‌های بی ثمر اتحادیه پخش‌کنندگان اروپایی (EBU) در این زمینه اشاره شده است.
روزنامه واشینگتن پست عکسی از دیدار اوباما و علی اف را چاپ کرده و نوشته است: مسابقات یورو ویژن زمان مناسبی است که از بابت ایجاد آزادی بیان در جمهوری آذربایجان به این کشور فشار آورده شود. در گزارش همچنین آمده که در میان۱۷۸کشور جهان، در زمینه وجود داشتن آزادی بیان، جمهوری آذربایجان در جایگاه ۱۶۲ ایستاده است.
شبکه خبری الجزیره انگلیسی: در حالی که حدود یک هفته به برگزاری یک کنسرت سالانه موسیقی غربی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان باقی مانده است مخالفان در این کشور بر شدت اعتراضات خود به دولت افزوده اند. الجزیره انگلیسی در ادامه افزود: دوازده نفر از فعالان طرفدار مخالفان در جمهوری آذربایجان که خواستار آزادی تعدادی از فعالان دیگر از زندان هستند اعتصاب غذا کرده اند.
 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false