×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

باوجودی که زمان اعتبار قرار دادشرکت « شل» با ایران به پایان رسیده است ، اما این شرکت همچنان از ایران نفت خریداری می کند .

پنجشنبه گذشته نفت ایران در سواحل سنگاپور تحویل پالایشگاه رویال داچ شل شد. 
این شرکت صد هزار بشکه از نفت ایران را به اروپا و صد هزار بشکه دیگررا به ژاپن انتقال می دهد.
یکی از ابر نفت کش های ایرانی که در سواحل سنگاپور لنگر اندخته بود ، نفت خود را به مقصد پالایشگاه رویال داچ شل در این کشور تخلیه کرد.  این ابر نفتکش که متعلق به شرکت ملی کشتیرانی ایران است روز پنجشنبه به سواحل سنگاپور رسید ؛جایی که پالایشگاه رویال داچ شل که ظرفیت پالایش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت را دارد در آنجا قرار دارد.

یکی از مقامات سنگاپوری در پاسخ به این پرسش که شما این نفت را از ایران خریداری کرده اید گفت بله ما آن را خریدیم و هیچ دلیلی دیگری در این زمینه وجود ندارد که بخواهم درباره آن صحبت کنم .

مسئولان شرکت شل هم در پاسخ به ایمیلی که در این رابطه از آنان سئوال پرسیده شده بود اظهار داشت ما درباره فعالیت های تجاری خود صحبتی نمی کنیم .

این شرکت نفتی انگلیسی – هلندی برگترین مشتری نفت ایران است که روزانه صد هزار بشگه از نفت ایران را به کشور های اروپایی و صد هزار بشکه دیگر را به ژاپن انتقال می دهد . این قرار داد تا ماه مارس یعنی تا اوایل ماه جاری میلادی اعتبار داشته است و هنوز مشخص نیست که این قرار داد تمدید شده است یا نه اما این شرکت همچنان از ایران نفت خریداری می کند و طبیعی است که این مساله را باید نشانه ای از شکست تحریم نفتی ایران توسط اروپا و آمریکا محسوب نمود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false