×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

وزیر ارشاد در واکنش به دلایل مسدود شدن سایت «استادان علیه تقلب» که با هدف افشاگری در مورد سرقت‌های علمی و کتابسازی در کشور راه‌اندازی شده بود.

گفت: کمیته فیلترینگ متشکل از حدود ۱۴ دستگاه از جمله وزارت ارشاد است و زیر نظر دادستانی فعالیت می‌کند و وزارت ارشاد هیچ وقت راساً یک سایت را فیلتر نمی‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز شنبه ۶ خرداد در حاشیه دیدار با جمعی از نمایندگان رسانه‌های خارجی شرکت کننده در چهارمین سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران، در جمع خبرنگاران داخلی پیرامون وام مسکن خبرنگاران، آخرین وضعیت خانه سینما، توضیح داد.

تجربه خوبی از اعلام رسانه‌ای وام هنرمندان نداریم

سیدمحمد حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نحوه تخصیص وام ۴۵ میلیونی برای ساخت و ۳۵ میلیون تومانی مسکن به خبرنگاران، گفت: ما منتظریم این کار به زودی شروع شود ولی الان نمی‌توانم جزئیات آن را اعلام کنم چون اول باید دوستان معاونت مطبوعاتی هماهنگیهایی را با بانک مرکزی انجام دهند.

وی درباره دلیل خودداری‌اش از اعلام جزئیات این طرح یادآور شد: ما سابقه خوبی در مورد اعلام وام هنرمندان نداریم و چندین بار پرداخت آن به تعویق افتاد. در مورد اخیر هم منتظریم جزئیات آن به ما اعلام شود بعد آن را به شما بگوییم.

وزارت ارشاد مسئول فیلترینگ نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره دلایل مسدود شدن سایت «استادان علیه تقلب» که با هدف افشاگری در مورد سرقت‌های علمی و کتابسازی توسط برخی دلالان حوزه کتاب راه‌اندازی شده بود، گفت: کمیته فیلترینگ متشکل از حدود ۱۴ دستگاه از جمله وزارت ارشاد و زیر نظر دادستانی فعالیت می‌کند.

حسینی با بیان اینکه «وزارت ارشاد هیچ وقت راساً یک سایت را فیلتر نمی‌کند» ادامه داد: اینگونه نیست که ما خودمان راسا اقدام به فیلترینگ یک سایت بکنیم.

وی درباره آخرین وضعیت خانه سینما هم به بیان این نکته اکتفا کرد که «شب گذشته مسئولان دفتر حقوقی و نیز هیئت رسیدگی به مسائل مراکز فرهنگی و هنری در این باره اعلام موضع کردند».

به گزارش خبرگزاری مهر، از سر گیری فعالیت خانه سینما به دلیل بروز تفسیرهای مختلف از رأی صادره دیوان عدالت اداری به تعویق افتاده است.

مایلیم بخش فرهنگی پیمان شانگهای فعال بشود

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره برنامه برنامه‌ این وزارتخانه برای حضور در اجلاس شانگهای که هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: تقویت همکاری با کشورهای عضو اجلاس از جمله هند، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان از مهمترین اهداف ماست.

حسینی ادامه داد: یکی از پیشنهادهایی که در این اجلاس مطرح خواهیم کرد، این است که فعالیت‌های مشترک فرهنگی داشته باشیم و در واقع می‌خواهیم بخش فرهنگی این سازمان فعال بشود.

وی همچنین با بیان اینکه ایران در حال حاضر عضو ناظر پیمان شانگهای است، ابراز امیدواری کرد ایران به عضویت کامل این پیمان درآید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false