×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

فرهاد رهبر،با اشاره به اینکه دانشگاه تهران ۳۵ میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت:این دانشگاه در سال ۹۱ نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمومی دارد که ۶۰ میلیارد تومان را باید برای بدهی به بانک مرکزی در خصوص طرح توسعه بپردازد.

رئیس دانشگاه تهران با گلایه از اعتبارات عمومی اختصاص یافته به این دانشگاه گفت: دانشگاه تهران جزو مناطق محروم محسوب می شود و بودجه کافی برای تعمیر و تجهیز آن ندارد.

وی افزود: سال ۸۴ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان به منظور طرح توسعه برای دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شد که این اعتبار به اتمام رسیده، اما هنوز طرح توسعه دانشگاه تهران تکمیل نشده است.

رهبر با اشاره به اینکه دانشگاه تهران باید جزو مناطق محروم محسوب شود و بودجه کافی برای تعمیر و تجهیز دانشگاه ندارد، ادامه داد: چهار ترم از بدهی استادان حق‌التدریس و حق‌التحریر پرداخت نشده، همچنین ۱۶ میلیارد تومان بابت گرنت اساتید و بودجه‌های کمکی به پایان‌نامه‌ها از دیگر بدهی های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران یک میلیون مترمربع ساختمان دارد که عمر متوسط این ساختمان‌ها بالای ۴۰ سال بوده و هزینه نگهداری آنها بسیار بالاست و ساختمان‌ خوابگاه‌ها بیش از ۶۰ سال عمر دارد و در حال ریزش است، بنابراین برای مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها به یک بودجه جدی نیازمندیم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران با توجه به این شرایط هیچ‌گونه مسئولیتی را در خصوص حوادث احتمالی ناشی از فرسودگی ساختمان‌ها بر عهده نمی‌گیرد، زیرا این ساختمان‌ها در صورت وقوع یک زلزله سه ریشتری نیز امکان ریزش دارد.

وی با بیان اینکه پردیس های دانشگاهی را با هدف جذب دانشجویان تاسیس کرده ایم، اظهار کرد: از حدود چهار سال پیش پردیس بین‌المللی کیش را فعال کردیم و امروز بیش از دوهزار دانشجو در مقاطع مختلف با گرایش تحصیلات تکمیلی در این پردیس فعالیت می‌کنند، در منطقه آزاد ارس نیز حدود ۴۰۰ دانشجو تحصیل می کنند که تاسیس این دانشگاه ها در منطقه آزاد کشور موجب شده تا دانشجویان برای تحصیل در ایران بمانند و کمتر به خارج کشور بروند.

رهبر با بیان اینکه طی نظر سنجی انجام شده از دانشجویان پردیس های بین الملی به نتایج جالبی رسیده ایم، گفت: ۸۵ درصد دانشجویان فعال در پردیس‌های بین‌المللی اعلام کردند که اگر پردیس کیش راه‌اندازی نمی‌شد، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می رفتند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه تهران پس از جذب نشدن در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند، خاطر نشان کرد: اکثر دانشجویان ایرانی در تعامل با اساتید در ایران هستند و معلومات افزوده شده خود را به ایران منتقل می کنند و همین دانشجو ها در شکستن تحریم ها موثرند و وظیفه ما این است که پل های ارتباطی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلانی که قصد خروج از کشور را برای ادامه تحصیل دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند که شرط پذیرش این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه مربوطه، منوط بر تحصیل ۲۰ دانشگاه معتبر بین الملی تایید شده توسط دانشگاه تهران است.

رهبر در ادامه گفت: ۲۵ درصد تولید علم در ایران را دانشگاه تهران و علوم پزشکی به صورت مشترک با هم داشته اند که۳۳درصد تولید علم جهان هم متعلق به این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه تهران در رابطه با حفاظت از اساتید و دانشمندان این دانشگاه برای جلوگیری از ترور، اظهار کرد: دانشگاه تهران اقدام به برگزاری یک سری برنامه های آموزشی و مراقبت از خود، برای این استادان کرده است و به برخی از این اساتید پیشنهاد داده شده که برای آنان محافظ در نظر گرفته شود، اما در خصوص این درخواست از طرف اساتید مخالفت به عمل آمد چراکه آن ها خواستند به صورت ناشناس باقی بمانند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به راه‌اندازی کمیته بازنگری و برنامه‌ریزی دروس علوم انسانی در این دانشگاه خاطر نشان کرد: برای تحول علوم انسانی در این دانشگاه بر اساس غنی سازی محتوا، برنامه‌ جدی داریم همچنین در خصوصو به روز رسانی، معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی کمیته ای در حال فعالیت است.

رهبر تصریح کرد: بومی‌سازی علوم انسانی باید متناسب با نیازهای جامعه باشد و همچنین برنامه های جدی در خصوص ارزشمدار کردن دروس علوم انسانی برای تحول علوم انسانی در نظر گرفته ایم.

وی گفت: خبرنگارانی که حداقل سه سال سابقه کار خبری دارند می توانند با موفقیت در یک آزمون ویژه که از آنها گرفته می شود، در دانشگاه تهران شماره ۲ تحصیل کنند.

وی افزود: این آزمون در رشته های مرتبط با رسانه، مانند مدیریت رسانه، مطالعات فرهنگ و رسانه، فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد گرفته و ۳۰ درصد تخفیف شهریه برای افرادی که در این دوره پذیرفته شوند داده می شود.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشجویانی که در حین تحصیل بتوانند در هر ترم رتبه اول را کسب کنند، بورس تحصیلی دانشگاه به آنها داده می شود.

شایان ذکر است؛ دانشگاه تهران شماره ۲ واقع در کرج است که در مقطع کارشناسی ارشد از طریق شیوه نامه اختصاصی و با پرداخت شهریه دانشجو می پذیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false