×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئيس سازمان فني و حرفه اي کشور گفت: با اجرايي شدن تفاهم نامه جديد، هر فردي علاقه مند به آموزش در دوره هاي فني و حرفه اي مي تواند پس از آموزش هاي لازم از طريق شبکه آموزش، در آزمون فني و حرفه اي شرکت کند.

کوروش پرند رئيس سازمان فني و حرفه اي کشور در مراسم امضاي تفاهم نامه اين سازمان با شبکه آموزش سيما، اظهار داشت: بر اساس اين تفاهم نامه ارتباط تنگاتنگي با شبکه آموزش سيما خواهيم داشت تا نظام مهارتي را ترويج و توسعه دهيم.
وي افزود: اشتغال و رفع بيکاري موضوعي است که در چندسال گذشته کليه دستگاه هاي اجرايي، قانون گذاري و قضايي کشور به دنبال ساماندهي آن هستند و پيش بيني ما اين است که تا سال ۹۴ بحران مسئله اشتغال و بيکاري را در کشور خواهيم داشت.
پرند با تأکيد بر اينکه در وقوع بحران بيکاري عوامل متعددي دخيل است، تصريح کرد: رکود داخلي، افزايش قيمت نفت که موجب افزايش قيمت مواد اوليه توليد مي شود و تعديل نيروهاي انساني که واحدهاي توليدي براي جبران هزينه ها آن را در اولين برنامه هاي خود مي گنجانند از عوامل تشديد بحران بيکاري در کشور است.
وي افزود: از سويي ديگر بحران جمعيتي کشور در سال هاي ۵۹ تا ۶۵ که رشدي ۳٫۵ درصدي را به همراه داشته و همچنين افزايش کمي نظام آموزشي از سال ۸۷ به بعد موجب شد زمان ورود فارغ التحصيلان به بازار کار به دوره هاي بعدي منتقل شود که معضلي که امروزه در دوره هاي کارشناسي ارشد و دکترا ديده مي شود و مي توان به آن در بروز اين نابساماني ها در بازار کار کشور اشاره کرد.
وي ادامه داد: از دو سال گذشته در سازمان فني و حرفه اي کشور براي رفع معضل بيکاري و سامان دادن به اشتغال با تيم آموزش هاي مهارتي وارد صحنه شديم و اولين قدمي که براي رسيدن به اين مهم برداشته شد طراحي نظام جامع مهارت و فناوري بود که هم اکنون اين نظام در حال اجرا است.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه تغيير نظام سنتي آموزشي به آموزش هاي حضوري و حرکت به سمت آموزش هاي غير حضوري و نيمه حضوري با افزايش متقاضيان آموزش در دوره کنوني ضرورت يافته است، گفت: تفاهم نامه امروز در همين راستا منعقد شده است که در شبکه آموزش سيما با بهره گيري از مربيان و کارگاههاي فني و حرفه اي آموزش هاي لازم از طريق رسانه تصويري در اختيار مردم قرار گيرد.
وي افزود: هر فردي علاقه مند به آموزش در دوره هاي فني و حرفه اي مي تواند با برنامه ريزي در آزمون هاي ادواري، مراحل ثبت نام در سايت فني و حرفه اي ر انجام دهد و پس از آموزش هاي لازم از طريق شبکه آموزش، متقاضي گواهي نامه مربوطه در آزمون فني و حرفه اي باشد.
وي افزود: حتي اين امکان وجود دارد که در صورت نياز به حضور در کارگاههاي فني و حرفه اي براي آموزش عملي، پس از گذراندن اموزش هاي لازم از طريق شبکه آموزش سيما، فرد متقاضي مهارت عملي را در کارگاههاي فني و حرفه اي کسب کند.
به گفته اين مقام مسئول، پس از امضاي اين قرارداد، کارگروه مشترکي از نمايندگان دو طرف کار برنامه ريزي و زمان بندي اجرايي اين تفاهم نامه را انجام خواهند داد و پس از انجام کارهاي کارشناسي زمان دقيق اجرايي شدن آن اعلام مي شود اما پيش بيني اوليه در زمان اجرايي شدن آن، پس از پايان خردادماه خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false