×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

توسعه مناسبات، افزایش حجم مبادلات تجاری، اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی، تلاش در جهت اجرایی شدن توافقات فیمابین از عمده ترین محورهای گفت و گو دیدار دو جانبه وزرای امور خارجه، تجارت و همگرایی اكوادور و صنعت، معدن و تجارت كشورمان بود.

مهدی غضنفری در دیدار با ریكاردو پاتینیو با اشاره به اهتمام ویژه مقامات بلند پایه دو كشور برای توسعه روابط ابراز امیدواری كرد تا با اجرای موافقتنامه های فیمابین سطح مناسبات تجاری از رقم كنونی فراتر رفته و به حد مورد قبول دو كشور برسد.

وی، اجرای پروژه های مختلف صنعتی، تجاری و معدنی توسط مهندسان ایرانی در كشورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: اكوادور می تواند از این فرصت برای توسعه كشور خود استفاده كند.

غضنفری آمادگی ایران برای صادرات كالاهایی همچون تراكتور، ماشین آلات كشاورزی، اوره و محصولات پتروشیمی، تجهیزات نفتی و خشكبار و انجام برخی پروژه های نیروگاهی مورد نیاز اكوادور، صادرات دارو به آن كشور را از جمله راهكارهای دیگر افزایش مراودات و مبادلات تجاری عنوان كرد.

تلاش و تاكید بر افزایش همكاری های بانكی میان طرفین، آمادگی برای ایجاد خطوط تولید صنعتی، تولید سیمان و تاسیس كارخانجات مواد لبنی از جمله محورهایی بود كه وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان در این دیدار مطرح كرد.

وزیر امور خارجه، تجارت و همگرایی اكوادور نیز با تاكید بر علاقه مندی كشورش برای توسعه روابط و افزایش سطح مبادلات با ایران گفت: دولت اكوادور اهمیت بالایی برای مناسبات با ایران قائل است و از هر اقدامی كه منجر به توسعه روابط شود استقبال می كند.

پاتینیو همچنین ابراز امیدواری كرد تا حجم مبادلات تجاری از رقم كنونی فراتر رفته و به سطح مورد انتظار برسد.

این كشور به عنوان بخش مهمی از بازار ۱۲ تریلیون دلاری آمریكای لاتین می تواند منافع بسیاری را نصیب دو كشور كند.

اكوادور در شمال غربی آمریكای جنوبی واقع شده و با ۲۵۶ هزار و ۳۷۰ كیلومتر مربع حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

این كشور از شمال به كلمبیا، از شرق و جنوب به پرو و از غرب به اقیانوس آرام محدود می شود.

رقم مبادلات تجاری ایران و اكوادور در سال گذشته ۳٫۲ میلیون دلار بود كه با توجه به ظرفیت های بالقوه جهت گسترش همكاری ها باید دو طرف حداكثر تلاش خود را به منظور بالفعل كردن این توانمندی ها انجام دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false