×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

شهردار تهران ازساخت(مرکز قرآن شهر تهران) در تپه های عباس آباد خبر داد

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی شمسه اظهار کرد:   با اعتبارات پیش بینی شده سال آینده ساخت این مرکز آغاز می شود. وی گفت: جشنواره شمسه یکی از فعالیت های فرهنگی است که از برنامه های شهرداری تهران در سال جاری بوده است و در سال ۹۱ نیز بر اساس سیاست شهرداری تهران این جشنواره تداوم پیدا خواهد کرد و هر ساله برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره شمسه با رویکرد محلات در بخش های مختلف از قبیل حوزه فیلم، عکس، تئاتر، نمایش، نهج البلاغه ، نقاشی وسایر رشته های هنری و فرهنگی برگزار شده و پایان سال مسابقات برای هر کدام از رشته ها به انجام می رسد و نفرات برتر برگزیده می شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مسابقاتی که بیش از دیگر موضوعات به آن توجه شده، موضوع قرآنی در این جشنواره بود که مردم در این زمینه سنگ تمام گذاشتند و در مسابقات قرآنی بیش از ۵۰ هزار نفر شرکت کردند، گفت: شهروندان اعم از خانم ها و آقایان ، از کودک ۲ ساله تا مسن ترین افراد و همچنین اساتید برجسته نیز در این مسابقات حضور داشتند و رقابتی سخت و کاری بزرگ بود که شروع شد و امروز روز پایانی و نهایی آن کار بود.

قالیباف اضافه کرد: ان شاء الله تمامی فعالیت های فرهنگی در شهر تهران با رویکرد دینی و تربیتی صورت گیرد و با این نگاه به موضوع بنگریم و بتوانیم در حوزه قرآن و عترت این فضا را در ابعاد مختلف به پیش ببریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که در سایه مفاهیم قرآن و بر اساس باورهای قرآنی بتوانیم رفتارمان را به این سمت برده و حرکت کنیم و در واقع یک زیست مومنانه داشته باشیم.

قالیباف با بیان اینکه جشنواره شمسه در سال آینده در ۱۲ رشته برگزار خواهد شد، گفت: این فعالیت ها از سطح محلات آغاز شده و تا سطح مناطق سپس در سطح شهر به انجام رسیده و مسابقات نهایی آن در پایان سال برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که مرکز قرآنی شهر تهران در تپه های عباس آباد چه زمان احداث می شود، اظهار کرد: همان طور که کلنگ این پروژه به زمین زده شد ، زمین آن اختصاص یافته و ردیف های لازم نیز تخصیص یافته و کار احداث آن پیش بینی شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: اما از آنجایی که طراحی و معماری مرکز قرآن خاص بوده و باید از معماری ایرانی اسلامی به بهترین شکل برخوردار می شد، مسابقه ای که برای ارائه طرح این مرکز برگزار شد زمان زیادی برد،اما هم اکنون طراحی این مرکز قطعی شده و نقشه ها قطعی شده و با اعتبارات پیش بینی شده سال آینده ساخت مرکز قرآن آغاز می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران:
 ۵۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در جشنواره قرآنی شمسه شرکت کردند
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت، گفت: در جشنواره قرآنی شمسه امسال ۵۰ هزار نفر از شهرداران تهرانی شرکت کردند.

محمدهادی ایازی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بزرگ قرآنی شمسه که در برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه شمسه یک اتفاق فرهنگی و هنری بود که در سال ۹۰ در تهران شکل گرفت، اظهار داشت: انشاءالله فعالیت‌های قرآنی در سال‌های آتی در شهرداری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۳۷۴ محله شهر تهران و همچنین مدیران و شورایاری‌ها در این جشنواره شرکت کردند.

ایازی اضافه کرد: براساس گزارشات رسیده ۱۵۰ هزار نفر از فرهنگ‌دوستان و هنرمندان با ارسال نزدیک به ۲۰۰ هزار مقاله در جشنواره شمسه شرکت کردند و حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: اقدام در این بخش و در واقع در بخش فرهنگی کار بسیار مهمی بود که از سوی شهرداری انجام گرفت که با برنامه‌ریزی انجام شده بنا داریم فعالیت‌های قرآنی و هنری را در سال‌های آتی افزایش دهیم.

ایازی بااشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در جشنواره قرآنی شمسه شرکت کردند، افزود: افرادی که در این جشنواره شرکت کردند سن‌های مختلفی داشتند و از سن ۳ سال تا ۸۰ سال در جشنواره قرآنی شمسه حضور داشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ظرفیت فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران بالاست و مهم این است که ما با بسترسازی مناسب از این ظرفیت استفاده کنیم.

ایازی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌‌اندازی سرای محلات قرآنی و عترت از جمله برنامه‌های شهردرای بوده که نقش مهمی را در احیای مسابقات قرآنی داشته است.
با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و همچنین محمدهادی ایازی از برگزیدگان و منتخبین در جشنواره بزرگ قرآنی شمسه تقدیر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false