true
پیش بینی عضویت ۱ میلیون کاربر در شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک» در سال ۱۴۰۰، دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی گفت: برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۰ تعداد کاربران شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند.
به گزارش پارسی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین فرازمند ضمن اعلام این مطلب افزود: ظرف شش ماه گذشته ۵۰ هزار نفر عضو «تاک» شده اند و از خدمات آن بهره میبرند.
وی اظهار داشت: به طور روزانه یک هزار کاربر به شبکه «تاک» اضافه میشود، اما هدفگذاری ما این است که ۴ میلیون بهره بردار و خانواده هایشان را در این شبکه پوشش دهیم.
فرازمند با بیان این که شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» به عنوان پلتفرم کشاورزی دیجیتال کشور و با هدف برقراری ارتباط راحت میان تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و فروشندگان محصولات و ارائه دهندگان خدمات کشاورزی راهاندازی شده است، گفت: این شبکه اجتماعی از دو بخش خدمات الکترونیکی تخصصی کشاورزی (ویترین) و پیام رسان تشکیل شده است.
وی افزود: در بخش ویترین، تلاش کرده ایم تمام ظرفیتهایی که در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده مانند بازارگاه، خدمات تخصصی مورد نیاز بهره برداران از مرحله قبل کاشت تا بعد از برداشت و بازار کشاورزی را روی این شبکه اجتماعی کشاورزی بیاوریم.
مجری راهاندازی شبکه اجتماعی کشاورزی؛ بازار کشاورزی، تابلوی قیمت روزانه عمده محصولات کشاورزی، بازار فروش خرده ویژه اصناف در سطح تهران، بازار فروش محصولات زنان روستایی و عشایری، ارائه خدمات مالی تخصصی بانک کشاورزی و خدمات مالی با سایر کارتهای بانکی، اخبار هواشناسی کشاورزی و هواشناسی عمومی بر اساس نقطه استقرار کاربر را از جمله خدمات اصلی در ویترین شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» برشمرد.
وی ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی مانند سیستم اعلان مخاطرات و توصیههای کشاورزی، مکان یابی خدمات کشاورزی همچون کلینیکهای کشاورزی و مراکز فروش نهادههای ارگانیک، استعلام محصولات و نهادههای کشاورزی، شبکه آموزش مجازی کشاورزی، پخش زنده برنامههای کشاورزی و بخش سفر و گردشگری را از دیگر خدمات ویترین شبکه تاک نام برد. در بخش شبکه آموزش مجازی کشاورزی بیش از ۱۰۰ اتاق وبینار راهاندازی شده است و به طور متوسط روزانه حدود ۵۰۰۰ کاربر به صورت رایگان از خدمات آموزشی استفاده میکنند.
فرازمند اظهار داشت: بخش دیگر این شبکه اجتماعی کشاورزی مربوط به پیام رسان آن میشود که دارای امکاناتی همچون ایجاد کانال و گروه و امکان چت صوتی و تصویری آنلاین رایگان است.
وی، هدف از ایجاد بخش پیام رسان در شبکه تاک را ساماندهی و هدفمند کردن کانالها و گروههای مجازی بخش کشاورزی عنوان کرد.
دبیر ستاد هوشمند سازی کشاورزی اذعان داشت: در پیام رسانهایی مانند تلگرام و واتساپ در بخش کشاورزی، کانالها و گروههایی راهاندازی شده که گاهی هدفمندانه تبلیغ کود، سم و سایر نهادهها را انجام میدهند که مورد تایید نیست و یا اطلاعات اشتباه در اختیار بهره برداران قرار میدهند که ممکن است به بخش کشاورزی آسیب وارد کند.
وی اضافه کرد: در شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» اجازه راه انداری کانال فقط به زیر بخشهای مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و اصناف تاییدشده حوزه کشاورزی و منابع طبیعی داده میشود و اطلاعات علمی و صحیح از طریق کانالها در دسترس بهره برداران قرار میگیرد.
مجری راهاندازی شبکه اجتماعی کشاورزی گفت: برخی از این کانالها موضوعی و محصولی هستند مانند کانال گندم، کلزا، انار و … و کشاورزان میتوانند عضو این کانالها شوند و با خیال راحت از اطلاعات آن استفاده کنند.
وی گفت: در مورد ایجاد گروهها در بخش پیام رسان، همه کاربران میتوانند گروههای یک طرفه و دو طرفه ایجاد کنند و آزادانه با هم ارتباط داشته باشند.
فرازمند اظهار داشت: طبق آخرین گزارشها، تاکنون حدود بیش از ۲۰۰۰ کانال و ۳۰۰۰ گروه در حوزه کشاورزی در بخش پیام رسان تاک توسط مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سایر کاربران تشکیل شده است.
وی در عین حال گفت: هزینه اینترنت در شبکه تاک، یک سوم پیام رسانهای خارجی است، ضمن آنکه از کیفیت صوتی و تصویری بهتری برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد که شبکه تاک بر روی دو سیستم عامل اندروید، IOS و نیز نسخه وب ارایه میشود و کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به پورتال رسمی تاک به آدرس www.agritak.ir مراجعه کنند.
فرازمند افزود: استورهای “کافه بازار” و “چارخونه” و نسخه IOS تاک از استورهای ایرانی “سیب ایرانی” و “سیب اپ” قابل دریافت است. نسخه وب تاک نیز از آدرس https://web.agritak.ir قابل دسترس است.
true
true
https://parsipress.ir/?p=87310
true
true