×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

طی سال های گذشته سمینارهای زیادی در ارتباط با صنعت گردشگری در تهران، کیش و دیگر شهرها ی کشور برگزار شده؛

اما همایشی که قرار است در اول تیرماه ماه امسال زیر عنوان “جایگاه صنعت غذا و رستوران داری درتوسعه صنعت گردشگری ” در محل هتل پارسیان آزادی برگزار شود، به دلایلی چند می تواند ازجایگاه ویژه ای برخوردار باشد. مهم ترین ویژگی که این همایش را از دیگر همایش ها ی مرتبط با صنعت گردشگری متمایز می سازد، یکی جامعیت و تازگی عنوان این همایش و دیگری بازه زمانی، حدودا یک ساله ای است که دست اندرکاران همایش وقت صرف مطالعه و بررسی جنبه های علمی و تخصصی و کاربردی همایش مزبور کرده اند. در شرایطی که اغلب مشاهده می کنیم فاصله زمانی اتخاذ تصمیم برای برگزاری یک همایش از نقطه شروع تا روز برگزاری از چهل، پنجاه روز تجاوز نمی کند و بعضا شنیده می شودافرادی که به اصطلاح در کاربرگزاری انواع همایش ها حرفه ای شده اند، افتخارشان این است که می توانند در هر ماه چند همایش برگزار کنند، ارزش و اهمیت همایشی که مجموعه ای از اساتید دانشگاهی ، کارشناسان برجسته صنایع غذایی ، اتحادیه های مرتبط با صنف رستوران داری و پذیرایی، نزدیک به یک سال وقت و انرژی را صرف تهیه مقدمات آن کرده اند، بیشتر نمایان می شودو طبیعی است که مخاطبان هدف این قبیل همایش ها با میل و رغبت بیشتری در آن شرکت می کنند ویاحمایت های مادی و معنوی از چنین همایش به عمل می آورند. در ارتباط با ویژگی های همایش “جایگاه صنعت غذا و رستوران داری در توسعه گردشگری “،

ندا فرامرزیان مدیر عامل شرکت “مدیریت و توسعه کلک نگار خرد” و برگزار کننده همایش می گوید، وجوه تمایز بسیاری میان این همایش و همایش هایی که متاسفانه در طول هر سال با دست آویز قرار گرفتن صنعت مظلوم گردشگری در گوشه و کنار کشور برگزار می شود و اکثر این همایش ها تاکنون جز ایجاد درآمد برای برگزارکنندگان آنها، نتیجه ای برای صنعت گردشکری نداشته است وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها تلفیق دو حوزه بسیار مهم کسب و کار مربوط به صنعت گردشگری، یعنی صنایع غذایی و صنعت رستوران داری در یکدیگر به عنوان دو حوزه مکمل ودرآمدزا در گردشکری است که بدون آنها چرخ این صنعت در هر کشوری از حرکت باز می ماند. وجه تمایز دیگراین همایش درگیر شدن تعداد قابل ملاحظه ای از اساتید و افراد صاحب نظر و گردانندگان برندهای معروف صنایع غذایی و رستورانها و هتل ها در برنامه ریزی و تهیه مقدمات این همایش است که به جرات می توان گفت: مشابه چنین ترکیبی برای برگزاری یک همایش تخصصی تاکنون سابقه نداشته و دقیقا به خاطر همین ویژگی های منحصر به فرد است که تاکنون تعداد زیادی از مخاطبان هدف این همایش یعنی رستوران داران بزرگ و معروف، برندهای معروف غذایی، هتل ها، مراکز تهیه و توزیع غذا، دانشکده های مرتبط با صنعت گردشگری و صنایع غذایی، اتحادیه های صنفی، کارخانه های سازنده ظروف آشپزخانه و ظروف چینی و شماری از برجسته ترین سازندگان اجاق های گازسوز صنعتی و دیگر تجهیزات آشپزخانه، برای شرکت همه جانبه در این همایش آمادگی خود را اعلام کرده اند. براین همه باید تعدادی از بانک ها ی خصوصی راهم که در عرصه جذب و تجهیز منابع شناخت بیشتری از مخاطبان هدف خود دارند، اضافه کرد. در همین ارتباط غلامرضا کیامهرکارشناس اقتصادی و دبیر اولین همایش نقش “صنعت غذا و رستوران داری در توسعه گردشگری ” که مطالعات عمیق و گسترده ای در زمینه اقتصاد صنعت گردشگری و اهمیت ارزآوری و درآمدزایی این صنعت داشته و تاکنون ده ها مقاله تحقیقی و تحلیلی در باره ضرورت توسعه صنعت گردشگری کشور در مطبوعات وسایر رسانه هابه تحریر کشیده است می گوید، قرار است همایشی که روز نیمه تیرماه ماه امسال در محل هتل آزادی شاهد برپایی آن خواهیم بود. از نوع همایش های مصداق نشستیم و گفتیم و برخاستیم برای دگر روز مجلس بیاراستیم نباشد، چون خود بنده سالیان درازی است که منتقد سرسخت همایش های بی محتوا و بی حاصل بوده ام و به همین سبب اصلا مایل نیستم دبیرهمایشی باشم که هدف اصلی آن صرفا پر کردن جیب برگزار کنندگانش باشد. متاسفانه به دلیل ذهنیت بسیار منفی که نسبت به سمینارها و همایش ها در اذهان عمومی و مدیران بنگاههای اقتصادی ایجاد شده و ذهنیتی کاملا درست و برحق مردم است. کسانی که قصد برگزاری یک همایش محتوایی ارزشی و هدفمند را داشته باشند، باید وقت و انرژی زیادی صرف متقاعد کردن مخاطبان هدف خود کنند. دقیقا با درک همین واقعیت بوده که ما تصمیم گرفتیم ابتدا در میان مخاطبان خود اعتماد سازی کنیم. به همین منظور مطالعه و تحقیق را مبنای کار خود قرار دادیم و با صرف ماه ها وقت و انرژی و استفاده از نظرات اساتید رشته های گوناگون گردشگری، پیش کسوتان سرشناس رستوران داری ، حتی سر آشپزها توانستیم زمینه را برای برگزاری همایشی به تمام معنا محتوایی که برای شرکت کنندگان در آن آموزنده و مفید باشد، فراهم سازیم. کیامهر متذکر شد که تاکنون تعداد زیادی از سازمان ها ، اتحادیه های صنفی، دانشکده ها و مراکز علمی و تحقیقاتی حمایت معنوی خود را از همایش اعلام کرده اند و تعداد دیگر حامیان همایش در حوزه رستوران ها ، فست فودها، هتل ها ، صنایع غذایی و صنایع تجهیزات آشپزخانه هر روز در حال افزایش است . وی دلیل این حمایت ها را درک و شناخت بالای حامیان از تفاوت های کیفی و ماهوی برگزارکنندگان همایش نقش صنعت غذا و رستوران داری در توسعه گردشگری از دیگر همایش هایی می داند که در واقع به شکل سمپوزیومی تک موضوعی اما تحت نام سمینار و همایش هر روز در گوشه ای از کشور برگزار می شود و اخبار وگزارش های مربوط به آنها در هیج رسانه و تریبون و محفلی انعکاس پیدا نمی کند. اوتاکید می کند که برگزارکنندگان همایش” صنعت غذا ورستوران داری در توسعه گردشگری” قصد دارند بابرگزاری همایشی متفاوت اذهان عمومی را با پدیده ای به نام همایش که می تواند در حوزه های مختلف بسیار مشکل گشا باشد آشتی دهند. در رسیدن به این هدف انتظار داریم که رسانه ها هم برگزارکنندگان این همایش را یاری دهند چه مهم ترین اهداف با کمک رسانه ها بهتر و سریع تر محقق می شد. در این خصوص روزنامه معتبر و پرتیراژی مثل روزنامه اعتماد نقشی حساس برعهده دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false