true

در مدت زمانی که از شکل گیری شرکت ورساچه می گذرد، این برند موفق شده است تا در کنار نامهای پر آوازه ایتالیایی دنیای مد مانند آرمانی، گوچی و والنتینو قرار بگیرد.
جیانی ورساچه در پانزدهم ژوییه 1997 هنگامی که از پیادهروی صبحگاهی به خانه خود در میامی آمریکا باز می گشت مورد اصابت گلولههای شلیک شده از تفنگ “اندرو کونانان” قرار گرفت و روی پلههای مقابل خانه خود کشته شد.
به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، در مدت زمانی که از شکل گیری شرکت ورساچه می گذرد، این برند موفق شده است تا در کنار نامهای پر آوازه ایتالیایی دنیای مد مانند آرمانی، گوچی و والنتینو قرار بگیرد. “جیانی ورساچه”، موسس شرکت ورساچه، در دوم دسامبر 1946 در رجیو کالابریا ایتالیا متولد شد. پدر وی یک فروشنده و مادرش به طراحی و دوخت لباس می پرداخت. در نتیجه، از همان دوران کودکی جرقههای علاقه جیانی به طراحی لباس روشن شد.
در سن 18 سالگی، جیانی ورساچه فعالیت جدی خود در کارگاه کوچک مادرش را آغاز کرد. وی از 22 سالگی یعنی زمانی که خیاطی محلی وی را برای طراحی یک مجموعه استخدام کرده بود، طراحی لباس را آغاز کرد. در سال 1972 و در 26 سالگی، جیانی با انگیزه فراوان راهی میلان، پایتخت مد جهان شد تا فعالیت حرفهای خود را در آنجا ادامه دهد. پیش از آنکه برند ورساچه متولد شود، جیانی ورساچه در میلان برای چند شرکت دیگر مانند ماریو والنتینو، کالاهان و کامپلیس به طراحی لباس پرداخت.
جیانی به همراه برادر بزرگتر خود سانتو در سال 1978 شرکت ورساچه را در میلان تاسیس کرد و اندکی بعد دوناتلا خواهر کوچکترشان نیز به آنها پیوست. نخستین مجموعه لباس زنانه ورساچه در مارس 1978 و نخستین مجموعه لباس مردانه این شرکت در ماه سپتامبر همان سال به نمایش درآمد.
نخستین فعالیتهای ورساچه در دنیای مد چندان اثر و بازتاب جهانی نداشت، اما این شرایط زمانی که ورساچه با “ریچارد اودون”، عکاس مشهور آمریکایی، ملاقات کرد، تغییر کرد. این ملاقات مسیر معرفی مجموعههای متمایز ورساچه روی جلد مجلات مطرح مد جهان را هموار کرد. ویژگیهای منحصر به فرد و سبک خلاقانه و غنی ورساچه به تدریج جایگاه ویژهای در میان دوستداران دنیای مد یافت.
در سال 1982، ورساچه مجموعه مشهور لباسهای فلزی دینامیک که بعدها به یک ویژگی کلاسیک در طراحی لباسهای وی مبدل شد را معرفی کرد. در سال 1986، ورساچه مدال افتخار جمهوری ایتالیا را کسب کرد. طراحی لباسهای ورساچه به نوعی بین ظرافت، جذابیت و هنر عامیانه حرکت می کرد. ویژگیهای طراحی لوکس، رنگهایی درخشان و جواهر مانند، خطوط صاف و جذابیت منحصر به فرد از عوامل شهرت برند ورساچه در دنیای مد بودهاند.
بر همین اساس، مشتریهای ورساچه را افراد کاملا متفاوتی تشکیل داده و می دهند که ستارههای موسیقی مانند مدونا و بون جووی تا هنرپیشههای شیک پوش هالیوودی را شامل می شوند. در حقیقت، ورساچه مد را از طریق ترکیب آن با راک اند رول، هنر و ستارههای مشهور باز تعریف کرد. با ادغام دنیای مد و سرگرمی، نمایشهای فصلی مد ورساچه شبیه کنسرتهای راک و پاپ بودند.
دستمزد مدلهای ورساچه مانند “نائومی کمپبل”، “سیندی کرافورد”، “کریستی ترلینگتون” و “لیندا اوانجلیستا” نیز به قدری بالا بود که نشریات و رسانهها عنوان “سوپرمدل” را برای آنها برگزیدند. ورساچه تحت تاثیر فیلمها، هنر و تاریخ طراحی به ویژه اسطوره شناسی یونان باستان قرار داشت و دنیای مد را به صنعتی قدرتمند با محوریت ستارههای مشهور مبدل کرد که تا به امروز نیز این روند ادامه دارد.
علاقه و شجاعت ورساچه در ارائه طراحیهای جدید با گذشت زمان شکوفاتر شد و در سال 1989 وی برای نخستین بار مجموعهای را برای “اوت کوتور” طراحی کرد. جیانی در همان سال لباسهای اپرای سان فرانسیسکو را طراحی کرد. طراحی لباس برای اپرا و باله از علاقمندیهای جانبی ورساچه محسوب می شد.
پولنیوز، مازیار دانیالی – جیانی ورساچه در پانزدهم ژوییه 1997 هنگامی که از پیادهروی صبحگاهی به خانه خود در میامی آمریکا باز می گشت مورد اصابت گلولههای شلیک شده از تفنگ “اندرو کونانان” قرار گرفت و روی پلههای مقابل خانه خود کشته شد. به گفته کارشناسان امپراتوری ورساچه در آن دوران در نقطه اوج خود قرار داشت.
در شرایطی که تنها 19 سال از تاسیس ورساچه می گذشت، این شرکت در زمینه تولید پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تولید کیف، کفش، جواهرات گران قیمت، عطر و لوازم خانه فعال بود. پس از مرگ جیانی، خواهر وی دوناتلا هدایت ورساچه را بر عهده گرفت و تا به امروز نام این شرکت را همچنان در میان برترین برندهای جهان حفظ کرده است.
true
true
https://parsipress.ir/?p=5325
true
true