true
مراکز فرهنگی و هنری کشور در صورتی که علاقمند به بهبود کیفیت فرآیند کاری و ایجاد رضایت در مشتریان یا مخاطبان شان هستند باید به دنبال کسب استانداردهای کیفیت باشند.
مهندس اهرامی مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 در آستانه پیوستن به شبکه جهانی کیفیت IQnet با اشاره به خبر استقرار استانداردهای ISO 9001 : 2008 و ISO 10002:2004در مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با سالروز ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله کشور توسط مقام معظم رهبری و در روز ملی کیفیت، به عنوان اولین مجموعه فرهنگی و هنری دارای استاندارد کیفیت در پایتخت گفت که مجموعه مراکز فرهنگی هنری منطقه 21 در آستانه پیوستن به شبکه جهانی کیفیت هستند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 گفت: پندارعمومی این است که کیفیت به صنعت وتولید برمی گردد و لاغیر، اما واقعیت این است که کیفیت در همه شئونات زندگی ما وجود دارد.
وی با اشاره به تاثیر این بینش در مسائل فرهنگی کشورمان متذکر شد: متاسفانه دغدغه های مدیریتی عصر حاضر بیشتر از جنس ارائه آمار فعالیتها و برنامه ها و نگاه کمی گراست. خصوصا در حوزه فرهنگ که اساساً جنسی کیفی دارد. حال آنکه امسال شعار سازمان جهانی استاندارد (ISO) ، “اتلاف کمتر ، نتایج بهتر ” بود.
ویافزود: هر سازمانی دستیابی به اهداف برایش اهمیت دارد . رضایت کارکنان و مشتریان،جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها و مدیریت کردن با آزمون و خطا ، وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیتها، صرفه جویی در هزینه و زمان و همه و همه مهم است. فرقی هم نمی کند که آن سازمان فرهنگی و هنری باشد یا یک سازمان تولیدی.چرا که چشم انداز دستیابی به آرمانشهر اسلامی – ایرانی است و کیفیت در نهاد این مفهوم موج می زند.حال آیا نباید به سمت کیفیت و اثر بخش بودن پیشرفت.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 پیوستن به شبکه جهانی کیفیت را گامی در جهت جهاد اقتصادی در حوزه فرهنگ بر شمرد و در خاتمه تصریح کرد که نگاه کیفی باید از حوزه تکنیک ، تاکتیک و عملیات به حوزه استراتژیک معطوف شود اما این مستلزم تولید ادبیات بومی و دانش اثر بخشی فرهنگ در حوزه استراتژیک است که ما در این زمینه در ابتدای راه هستیم.
شایان ذکر است مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 تنها مجموعه فرهنگی و هنری با حوزه فعالیتهای خدمات و تولیدات فرهنگی هنری ، آموزش و مشارکتهای شهروندی است که موفق به اخذ استانداردهای مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان از IMQکشور ایتالیا شده است.
true
true
https://parsipress.ir/?p=3944
true
true