true
بر اثر وقوع سه مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان، یک عابر پیاده کشته و 2 عابر پیاده ی دیگر راهی بیمارستان شدند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان آذربایجانشرقی، در تشریح چگونگی وقوع این تصادفات گفت: بر اثر برخورد کامیون با عابر پیاده در ساعت 18:30 عصر روز گذشته _ 9 آبان _ در جاده ی تبریز آذرشهر نرسیده به پلیس راه، عابر پیاده در دم جان باخت.
حبیب حسینقلی زاده همچنین از برخورد مینی بوس با عابر پیاده در سه راهی ولیعصر در مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی تبریز در ساعت یک بامداد امروز خبر داد و گفت: مرد 37 ساله هم اکنون در بیمارستان امام رضا بستری است ولی به علت شدت صدمات وارده وضعیت چندان مساعدی ندارد.
وی همچنین با اشاره به شاخ به شاخ شدن دو دستگاه سواری نرسیده به سه راهی اهر از سمت تبریز در ساعت 6:30 صبح امروز گفت: هر چند این سانحه فقط به خودروهای خسارت وارد کرد، ولی سهل انگاری یک تن، حادثه ی دیگری رقم زد.
وی ادامه داد: در پی شاخ به شاخ شدن این دو دستگاه سواری، جوان 26 ساله، بجای نصب تابلوي اخباري در خيابان به منظور تسهيل در عبور و مرور شهروندان و كاهش آسيب هاي احتمالي به خودروها، خود در منطقه تصادف ایستاده و به رانندگان عبوری علامت می داد.
حسینقلی زاده یادآور شد: بدلیل سهل انگاری یک راننده خودروی سواری، این جوان هم اکنون در بیمارستان امام رضا بستری شده است و وضعیت جسمی وی چندان مساعد نیست.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی يكي ميزان بالاي كشته شدن عابران پياده در تصادفات را، نهادينه نشدن فرهنگ عبور از خط كشي عابر پياده و استفاده از پل هوايي در ميان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسياري موارد مشاهده شده كه به فاصله كمي از محل وقوع حادثه تصادف عابر پياده با خودرو، پل هوايي يا گذرگاه خط كشي ويژه تردد عابر پياده وجود داشته است.
وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاري، تنبلي، عجله و هزاران دليل و بهانه ديگر كه البته هيچ كدام آنها منطقي هم نيست، فاجعه جبران ناپذيري رقم خورده كه به بهاي مرگ انساني تمام شده است.
حسینقلی زاده با بیان اینکه رعايت نكردن قوانين مربوط به عبور از گذرگاه عابر پياده و پل هوايي در جامعه مختص قشر خاصي نيست گفت: اگرچه در برخي موارد سالمندان به دليل كهولت سن حاضر به استفاده از پل هوايي نيستند، اما در موارد بسياري ديده مي شود جوانان و افراد ميانسال ترجيح مي دهند به جاي تردد ايمن از پل هوايي با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان براي گذشتن از نرده هاي بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهايي كه با سرعت بالاي 100 كيلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.
حبیب حسینقلی زاده همچنین از برخورد مینی بوس با عابر پیاده در سه راهی ولیعصر در مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی تبریز در ساعت یک بامداد امروز خبر داد و گفت: مرد 37 ساله هم اکنون در بیمارستان امام رضا بستری است ولی به علت شدت صدمات وارده وضعیت چندان مساعدی ندارد.
وی همچنین با اشاره به شاخ به شاخ شدن دو دستگاه سواری نرسیده به سه راهی اهر از سمت تبریز در ساعت 6:30 صبح امروز گفت: هر چند این سانحه فقط به خودروهای خسارت وارد کرد، ولی سهل انگاری یک تن، حادثه ی دیگری رقم زد.
وی ادامه داد: در پی شاخ به شاخ شدن این دو دستگاه سواری، جوان 26 ساله، بجای نصب تابلوي اخباري در خيابان به منظور تسهيل در عبور و مرور شهروندان و كاهش آسيب هاي احتمالي به خودروها، خود در منطقه تصادف ایستاده و به رانندگان عبوری علامت می داد.
حسینقلی زاده یادآور شد: بدلیل سهل انگاری یک راننده خودروی سواری، این جوان هم اکنون در بیمارستان امام رضا بستری شده است و وضعیت جسمی وی چندان مساعد نیست.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی يكي ميزان بالاي كشته شدن عابران پياده در تصادفات را، نهادينه نشدن فرهنگ عبور از خط كشي عابر پياده و استفاده از پل هوايي در ميان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسياري موارد مشاهده شده كه به فاصله كمي از محل وقوع حادثه تصادف عابر پياده با خودرو، پل هوايي يا گذرگاه خط كشي ويژه تردد عابر پياده وجود داشته است.
وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاري، تنبلي، عجله و هزاران دليل و بهانه ديگر كه البته هيچ كدام آنها منطقي هم نيست، فاجعه جبران ناپذيري رقم خورده كه به بهاي مرگ انساني تمام شده است.
حسینقلی زاده با بیان اینکه رعايت نكردن قوانين مربوط به عبور از گذرگاه عابر پياده و پل هوايي در جامعه مختص قشر خاصي نيست گفت: اگرچه در برخي موارد سالمندان به دليل كهولت سن حاضر به استفاده از پل هوايي نيستند، اما در موارد بسياري ديده مي شود جوانان و افراد ميانسال ترجيح مي دهند به جاي تردد ايمن از پل هوايي با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان براي گذشتن از نرده هاي بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهايي كه با سرعت بالاي 100 كيلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.
به گزارش ایسنا: آمارهان نشان ميدهد سالانه بيش از يك هزار عابر پياده بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي دهند و اين در حالي است كه حدود 45 درصد از تلفات تصادفات درون شهري و نزديك به 40 درصد تصادفات جاده اي را عابران پياده تشكيل مي دهند.
آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از يك سو بيانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پياده و از سوي ديگر آسيب پذير بودن آنها در چرخه ترافيك، خودرو و تصادفات است.
آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از يك سو بيانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پياده و از سوي ديگر آسيب پذير بودن آنها در چرخه ترافيك، خودرو و تصادفات است.
true
true
https://parsipress.ir/?p=3216
true
true