true
مسوولان وزارت راه و شهرسازي و بنياد مستضعفان به عنوان شركاي 50 درصدي در ساخت آزادراه تهران _ شمال ميخواهند قول وزير براي افتتاح قطعهي چهار اين آزادراه تا شهريورماه را محقق كنند.
در بازديد از قطعهي چهار آزادراه تهران _ شمال كه توسط احمد صادقي معاون وزير راه انجام شد، پيمانكاران شركت آزادراه در محل، توضيحاتي در مورد اقدامات در حال انجام ارائه كردند.
در پايان بازديد در نشستي در كارگاه ساخت آزادراه تهران _ شمال با حضور معاون وزير راه، مدير عامل آزادراه تهران _ شمال، سه پيمانكار قطعهي چهار و تعدادي از مسوولان محلي برگزار شد كه طي آن ضمن صحبت دربارهي اقدامات انجام شده، به منظور پيشبرد سريعتر كار، راهكارهايي را ارائه و براي يافتن راهحل مشكلات موجود بحث شد.
در ابتداي اين نشست نماينده معاون وزير در پروژه با بيان اينكه راندمان كاري در هفتهاي كه گذشته است، در مقايسه با هفتههاي قبل بالاتر رفته است، گفت: در تحقق برنامهها از سوي هر سه پيمانكار عقبافتادگي ديده ميشود، اما با حضور يك كارشناس فني كه از سوي مديرعامل شركت آزادراه تعيين شده، اميدواريم هماهنگي لازم ايجاد شده و با افزايش ساعات روزانه كه تنها راه چاره است و از اولويتهاست به زمانبندي مشخصشده برسيم.
وي همچنين با اعلام آنكه در هفتهي جاري نقشهها و دستورهاي كار نهايي ميشود و ديگر از اين نظر كمبودي نخواهيم داشت، به روشندره به عنوان يكي از نقاط بحراني قطعه چهار اشاره و اظهار كرد: منطقه لغزشي نيز بايد مهار شود تا بتوان شرايط روسازي و آسفالت در اين دو نقطه را فراهم كرد.
در ادامه احمد صادقي _ معاون وزير راه و رييس شركت ساخت و توسعهي زيربناهاي حملونقل كشور _ گفت: كار روي چارچوبي قرار گرفته است كه اميدواريم پس از سالها شاهد زير عبوررفتن قطعهي چهار آزادراه تهران _ شمال باشيم.
وي با بيان اينكه هر بار در ارتفاعات جاده چالوس در حركت است، دچار غم شده و نگراني مردمي است كه ميتوانند از آزادراهي امن برخوردار باشند، اظهار كرد: بايد ساعات كاري افزايش پيدا كند به ويژه با توجه به اينكه در ماههاي مناسبي از سال هستيم كه بارندگي كم است و ميتوان در اين شرايط به راحتي كار آسفالت آن را پيش برد. اگر از صبح زود مثلا بعد از نماز صبح كار آسفالتريزي انجام شود، راهاندازي خط آسفالت با كيفيت، ديگر كارها را نيز پشت سر هم خواهد برد.
وي گفت: در بخشي از نقاط نميتوان رمپ و آسفالت را همزمان پيش برد كه الزامي به اين كار نيست، اما در بخشهاي ديگر كه راه براي همزمان كاركردن از نظر ساخت ديوار، روسازي، رمپ و آسفالت وجود دارد با وجود ماشينهايي كه تعداد آنها به حد كافي است مشكلي وجود ندارد.
در حالي كه صادقي بر شروع كار در ساعات اداري صبح تاكيد داشت.
آببر ـ مديرعامل شركت آزادراه تهران _ شمال از مشكلات اين كار گفت و اظهار كرد: مردم محلي اجازه كار در ساعات صبح را نميدهند و سروصداي ماشينآلات را دليل اين كار عنوان كرد.
وي عنوان كرد: از نظر قانوني نيز راهسازي اجازهي اين كار را نميدهد كه بيگدلي عضو هيات مديره شركت ساخت و توسعهي زيربناهاي حملونقل كشور گفت: ما دادستان مازندران هماهنگ ميكنم كه شما ساعت 6 صبح تا 8 شب كار كنيد و مردم محلي نيز مانع نشود كه آببر گفت: هر ساعتي را كه شما هماهنگ كنيد ما كار ميكنيم.
يكي از مواردي كه نياز به هماهنگي داشت و صادقي در اين باره قول هرگونه همكاري داد، تهيه و تامين آسفالت بود كه مقرر شد يك كارخانه آسفالت در مازندران براي همكاري با شركت آزادراه تهران _ شمال هماهنگ شود.
معاون وزير راه در ادامه نشست با يادآوري آنكه شركت آزادراه تهران _ شمال تاكنون هزينههاي زيادي براي اين طرح انجام داده است، اظهار كرد: براي گرفتن عوارض و استفادههاي مردم، براي اين شركت ميصرفد كه بيشتر هزينه كند و تلاش كرده و اگر تا قبل از ماه رمضان تلاش كند، عقبماندگي جبران خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه اولويتي بالاتر از تهران _ شمال وجود ندارد، خاطرنشان كرد: آزادراه ساوه _ همدان با 400 دستگاه تاكنون 30 درصد پيشرفت داشته است. آزادراه 72 كيلومتري مشهد نيز در حال خطكشي است. آزادراه پل زال _ انديمشك هم 30 درصد پيشرفته است كه تا پايان سال افتتاح ميشود.
اينها همه در حالي است كه نقدينگي اين سه پروژه از آزادراه تهران _ شمال كمتر است در حالي كه شرايط كار در مسير تهران _ شمال خيلي بهتر است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر كار در قطعهي چهار تا جايي پيشرفته است كه عمليات اصلي آسفالت است، يادآور شد: اين كار پيشنيازهايي دارد كه بايد به انجام آنها سرعت داد.
آببر مدير عامل شركت آزادراه تهران _ شمال خطاب به صادقي با تشكر از او به دليل هماهنگيهايي كه از فروردينماه براي پيشبرد كارها انجام شده است، گفت: 200 ماشين در 20 كيلومتر قطعه چهار در حال كار است، در رفع معارضان نيز عمل شده است. مشكل پول دادن به مردم را نداريم و زمينهاي لازم را به پيمانكار تحويل دادهايم. ما نيز به اندازهي شما در تمامكردن پروژه به طور واقعي جدي هستيم. اما مشكلاتي وجود دارد.
وي افزود: مشكل نقشه داريم كه بايد مورد تاييد وزارت راه باشد، در مورد ساعات كار نيز مردم محل نميگذارند از صبح زود كار انجام شود و تمام اين مشكلات باعث ميشود كار عقب بيفتد. مسالهي ديگر آسفالت است كه بايد در تامين آن و وجود يك كارخانه هماهنگي انجام شود.
آببر تاكيد كرد: مشكل تزريق پول به پروژه وجود ندارد، كلا پيمانكار در ايران ياد گرفته است پول هم كه ميگيرد بگويد پول بدهيد، اما چون ما شريك 50 درصدي پروژه هستيم و گذر زمان به نفع ما نيست، ميخواهيم كار سر وقت انجام شود.
به گفتهي وي، وزير قول افتتاح قطعهي چهار آزادراه تهران _ شمال را در شهريورماه را به مردم داده است، ما هم ميخواهيم اين اتفاق بيفتد.
محمودي كلايه _ مديرعامل شركت هلدينگ عمراني _ نيز كه در اين نشست حضور داشت، خطاب به صادقي با بيان اينكه در بنياد همه چيز در اين خلاصه شده است كه قطعهي چهار در زمان اعلام شده آماده شود، گفت: در بازديد آينده از اين قطعه، شاهد تحول در كار پيمانكارها خواهيد بود.
وي تاكيد كرد: بنياد و شركت آزادراه تهران _ شمال از تزريق پول به اين قطعه دريغ ندارد و به تدريج همه چيز طبق روال پيش خواهد رفت.
سه هفتهي پيش در قالب يك تور خبري از سوي بنياد از آزادراه تهران _ شمال و به ويژه قطعه چهار بازديد كرده بود، آنچه در بازديد اخير مشهود است، پيشرفت كار در برخي موارد و آسفالتريزي در بخشي از مسير اين قطعه است، اما هنوز عمليات خاكي در اين منطقه به ويژه در بخشهاي انتهايي آن به كندي پيش ميرود كه اين باعث عقبافتادن زمان روسازي و آسفالت در اين بخش نسبت به برنامه ميشود.
يكي از مواردي كه در اين بازديد قابل تامل بود، حضور برخي از مردم محلي در ساعتهاي اوليهي صبح در مسير معاون وزير راه و درخواستهاي آنان از احمد صادقي بود كه مواردي را در زمينه آزادراه و املاك خود مطرح ميكردند كه گويا همگي با پرداخت پول توسط وزارت راه حل ميشودایسنا
true
true
https://parsipress.ir/?p=1543
true
true