true
محور 450 كيلومتري بزرگراه بندرعباس – عسلويه با متوسط پيشرفت 45 درصدي به بزرگراه تبديل شده است .
بزرگراه بندرعباس – عسلويه يكي از جاده هاي مهم هرمزگان است كه علاوه بر ارتباط مركز هرمزگان با شهرستانهاي غرب استان ارتباط دهنده منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي با جنوب شرق كشور بوده و از اهميت ويژه اي برخوردار است .
مهندس زنديه وكيلي با اعلام اين مطلب گفت: هزينه اجراي ساخت اين بزرگراه 5 هزارو 800 ميليارد ريال برآورد شده است و تا كنون هزارو 700 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است .
قائم مقام وزير و مدير كل راه و شهرسازي استان هرمزگان با بيان اينكه ساخت بزرگراه بندرعباس – عسلويه از سال 1383 آغاز شده گفت: اين محور در قالب باند دوم بزرگراهي از بندرعباس – بندرخمير – بندرلنگه تا پايان حوزه استحفاظي هرمزگان در پارسيان ساخته مي شود .
وي افزود: باند اول بزرگراه از بندرعباس تا بندر خمير بطول 80 كيلومتر به اتمام رسيده و 16 كيلومتر باند برگشت نيز با 41 درصد پيشرفت در حال اجرا مي باشد كه در صورت تامين اعتبار تا پايان سال 92 به بهره برداري مي رسد .
مدير كل راه و شهرسازي استان با اشاره به توپو گرافي منطقه و عبور رودخانه هاي مهران و كل در مسير گفت: يكدستگاه پل بطول 660 كيلومتر بر روي رودخانه كل در حال اجرا است كه بيش از 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد .
وي با اشاره به مسافت 85 كيلومتري بندر خمير تا بندر لنگه گفت: 35 كيلومتر از اين محور به بزرگراه تبديل شده و هم اكنون زير ترافيك قرار گرفته است و عمليات اجرايي باقيمانده مسير در حال انجام است
وي ادامه داد : فاصله بندر لنگه – پارسيان 250 كيلومتر مي باشد كه 15 كيلومتر آن در قالب پروژه كمربندي بندرلنگه و 110 كيلومتر از روستاي بندو از توابع عسلويه تا رستاق در استان هرمزگان در قالب پنج قطعه دردست ساخت است .
زنديه وكيلي افزود: تسهيل حمل و نقل و منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي ، توسعه مناطق گردشگري ، توسعه اقتصادي منطقه و ايجاد محور ايمن براي مسافران از مزاياي بهره برداري از بزرگراه بندرعباس – عسلويه است .
وي گفت: بزرگراه بندرعباس – عسلويه جز مصوبات سفر اول رئيس جمهور و مهر ماندگار مي باشد .
مهندس زنديه وكيلي با اعلام اين مطلب گفت: هزينه اجراي ساخت اين بزرگراه 5 هزارو 800 ميليارد ريال برآورد شده است و تا كنون هزارو 700 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است .
قائم مقام وزير و مدير كل راه و شهرسازي استان هرمزگان با بيان اينكه ساخت بزرگراه بندرعباس – عسلويه از سال 1383 آغاز شده گفت: اين محور در قالب باند دوم بزرگراهي از بندرعباس – بندرخمير – بندرلنگه تا پايان حوزه استحفاظي هرمزگان در پارسيان ساخته مي شود .
وي افزود: باند اول بزرگراه از بندرعباس تا بندر خمير بطول 80 كيلومتر به اتمام رسيده و 16 كيلومتر باند برگشت نيز با 41 درصد پيشرفت در حال اجرا مي باشد كه در صورت تامين اعتبار تا پايان سال 92 به بهره برداري مي رسد .
مدير كل راه و شهرسازي استان با اشاره به توپو گرافي منطقه و عبور رودخانه هاي مهران و كل در مسير گفت: يكدستگاه پل بطول 660 كيلومتر بر روي رودخانه كل در حال اجرا است كه بيش از 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد .
وي با اشاره به مسافت 85 كيلومتري بندر خمير تا بندر لنگه گفت: 35 كيلومتر از اين محور به بزرگراه تبديل شده و هم اكنون زير ترافيك قرار گرفته است و عمليات اجرايي باقيمانده مسير در حال انجام است
وي ادامه داد : فاصله بندر لنگه – پارسيان 250 كيلومتر مي باشد كه 15 كيلومتر آن در قالب پروژه كمربندي بندرلنگه و 110 كيلومتر از روستاي بندو از توابع عسلويه تا رستاق در استان هرمزگان در قالب پنج قطعه دردست ساخت است .
زنديه وكيلي افزود: تسهيل حمل و نقل و منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي ، توسعه مناطق گردشگري ، توسعه اقتصادي منطقه و ايجاد محور ايمن براي مسافران از مزاياي بهره برداري از بزرگراه بندرعباس – عسلويه است .
وي گفت: بزرگراه بندرعباس – عسلويه جز مصوبات سفر اول رئيس جمهور و مهر ماندگار مي باشد .
true
true
https://parsipress.ir/?p=3915
true
true