true
مهندس فرشي حق رو مدير كل استاندارد آذربايجان شرقي از اخذ پروانه استاندادر توسط تمامی واحد های تولیدی قیر در استان خبر داد.
وی افزود: تمامي واحدهاي توليدي قير در استان مورد بازرسي قرار گرفته و همگی موفق به اخذ پروانه كاربرد علامت استاندارد شدند .
مهندس فرشي حق رو مدير كل استاندارد آذربايجان شرقي اعلام كرد : استفاده از قیر در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و به این خاطر باید از قیر هایی که از کیفیت بالایی برخوردارند استفاده شود و وظیفه اداره کل استاندارد است تا درزمینه استفاده از قیر هایی با استاندارد های لازم حمایت کند برای مثال در قیر هایی که در آسفالت خیابان ها و معابر استفاده می شود برای رسیدن به استاندارد مورد نظر باید دمای هر منطقه محاسبه شود. در مجموع ایران به 3 یا 4 منطقه آب و هوایی تقسیم میشود. البته میزان بارندگی و اشعه خورشید مناطق تفکیک شده را هم باید در نظر گرفت، میزان حجم ترافیک و بستر و سطح راهها نیز باید بررسی شوند. آسفالت منطقه کمترافیک و پرترافیک و منطقهای با سطح شیبدار و مسطح کاملا متفاوت است.
مدیر کل استاندارد استان گفت: با توجه به این امر که استان ما در منطقه کوهستانی و سردسیر قرار دارد لذا آیتم های خاص در تولید قیر باید در نظر گرفته شود که در این راستا به همت كارشناسان اداره كل استاندارد تمامي واحدهاي توليدي قير در سطح استان آذربایجان شرقی مورد بازرسي قرار گرفتند که تمامی واحد های تولیدی با رفع نواقص موفق به اخذ پروانه كاربرد علامت استاندارد شدند .
وي اظهار داشت: هم اكنون تعداد 6 واحد توليدي در سطح استان در حال فعاليت هستند كه همه آنها موفق به دريافت پروانه كاربرد علامت استاندارد براي محصول قير ساده با گرانروي هاي مختلف شدند .
مهندس فرشی حق رو افزود: در اين راستا واحد توليدي مرند پويا علاوه بر دريافت پروانه براي قير ساده موفق به اخذ پروانه كاربرد استاندارد براي قيرهاي تخصصي براي اولين بار در سطح استان شده است .
لازم بذكر است 6 واحد توليدي قير در استان آذربايجان شرقي عبارتند از شركت توليدي نفت پاسارگاد – آذر بام عايق كار – نگين فخر آذربايجان – ايزوگام تبريز – نگين گام پارس و پويا مرند .
مهندس فرشي حق رو مدير كل استاندارد آذربايجان شرقي اعلام كرد : استفاده از قیر در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و به این خاطر باید از قیر هایی که از کیفیت بالایی برخوردارند استفاده شود و وظیفه اداره کل استاندارد است تا درزمینه استفاده از قیر هایی با استاندارد های لازم حمایت کند برای مثال در قیر هایی که در آسفالت خیابان ها و معابر استفاده می شود برای رسیدن به استاندارد مورد نظر باید دمای هر منطقه محاسبه شود. در مجموع ایران به 3 یا 4 منطقه آب و هوایی تقسیم میشود. البته میزان بارندگی و اشعه خورشید مناطق تفکیک شده را هم باید در نظر گرفت، میزان حجم ترافیک و بستر و سطح راهها نیز باید بررسی شوند. آسفالت منطقه کمترافیک و پرترافیک و منطقهای با سطح شیبدار و مسطح کاملا متفاوت است.
مدیر کل استاندارد استان گفت: با توجه به این امر که استان ما در منطقه کوهستانی و سردسیر قرار دارد لذا آیتم های خاص در تولید قیر باید در نظر گرفته شود که در این راستا به همت كارشناسان اداره كل استاندارد تمامي واحدهاي توليدي قير در سطح استان آذربایجان شرقی مورد بازرسي قرار گرفتند که تمامی واحد های تولیدی با رفع نواقص موفق به اخذ پروانه كاربرد علامت استاندارد شدند .
وي اظهار داشت: هم اكنون تعداد 6 واحد توليدي در سطح استان در حال فعاليت هستند كه همه آنها موفق به دريافت پروانه كاربرد علامت استاندارد براي محصول قير ساده با گرانروي هاي مختلف شدند .
مهندس فرشی حق رو افزود: در اين راستا واحد توليدي مرند پويا علاوه بر دريافت پروانه براي قير ساده موفق به اخذ پروانه كاربرد استاندارد براي قيرهاي تخصصي براي اولين بار در سطح استان شده است .
لازم بذكر است 6 واحد توليدي قير در استان آذربايجان شرقي عبارتند از شركت توليدي نفت پاسارگاد – آذر بام عايق كار – نگين فخر آذربايجان – ايزوگام تبريز – نگين گام پارس و پويا مرند .
عمر مفید راههای ما 2 سال است. بیتوجهی به عوامل متعددی که از آن یاد شد موجب شده آسفالتها طول عمر چندانی نداشته باشند. اتوبان زنجان _ تبریز 6 ماه هم دوام نیاورد.
true
true
https://parsipress.ir/?p=1906
true
true