true
رئیس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه به تشریح جدیدترین و منحصر به فردترین خدمات ارائه شده توسط بانک سپه در عرصه بانکداری الکترونیک و همراه بانک پرداخت.
حسین ریاحی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه اظهارداشت: راه اندازی نسخه سوم همراه بانک سپه و خدمات وب سرویس های بانکی که بستر نرم افزاری است برای ورود بانک به دنیای کسب و کار الکترونیکی مبتنی بر B2B و B2C از جمله خدمات جدیدی است که بانک سپه در فضای مجازی و بانکداری الکترونیک ایجاد کرده است.
وی در تشریح مزایای این خدمات گفت: از مهمترین ویژگیهای نسخه سوم همراه بانک می توان به طراحی در سه رنگ مختلف، ارائه نسخه مخصوص سیستم عامل آندروید و ارائه خدمات ویژه در بستر GPRS اشاره کرد.
وی در تشریح مزایای این خدمات گفت: از مهمترین ویژگیهای نسخه سوم همراه بانک می توان به طراحی در سه رنگ مختلف، ارائه نسخه مخصوص سیستم عامل آندروید و ارائه خدمات ویژه در بستر GPRS اشاره کرد.
*ارائه خدمات بانکداری الکترونیک از طریق اینترانت شرکت ها
ریاحی اضافه کرد: ارائه وب سرویس های بانکی در راستای دولت الکترونیک و تکمیل خدمات عمومی مبتنی بر خدمات الکترونیکی است. این وب سرویس ها به شرکت ها و سازمان ها امکان دسترسی و مانیتورینگ و مدیریت نقدینگی کلیه حسابهای متمرکز خود را از طریق اتوماسیون می دهد. شاید بتوان گفت طرح راه اندازی چنین وب سرویس هایی با ویژگی های خاصی برای اولین بار بوده و تاکنون توسط هیچ بانکی ارائه نشده است.
وی ادامه داد: نسخه 3 همراه بانک از اول بهمن ماه سال 1390 ارائه شده و وب سرویس های بانکی نیز از ابتدای پاییز 90 قابل دسترسی بوده است .
رئیس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه در پاسخ به این سئوال که کدام درگاهها برای استفاده از این خدمات در نظر گرفته شده است؟ اظهارداشت: وب سرویس های بانکی قابل ارائه از دو بستر اینترنت و اینترانت است و همراه بانک نیز از طریق نصب نرم افزار بر روی تلفن های همراه قابل استفاده می باشد .
وی افزود: در معماری نرم افزاری بانک، کلیه خدمات بانکی به صورت یکپارچه و متمرکز تولید و ارائه می شود . بنابراین نقش درگاهها در این بین صرفاً برای اجرای این خدمات و سرویس ها و ارائه آنها به مشتریان متناسب با فیزیک آن درگاه است. بنابراین خدماتی که در موبایل بانک ارائه می شود خدماتی هستند که در بستر سرویس های متمرکز بانکی بوجود آمده، و بقیه درگاهها نیز در صورتی که قابلیت ارائه را دارا باشند در اسرع وقت نسبت به ارائه سرویس اقدام خواهد شد.
وی در خصوص نحوه استفاده از این خدمات توسط مشتریان گفت: در خصوص استفاده از وب سرویس های بانکی مشتریان می توانند با امضاء تفاهم نامه توسط اداره کل روابط عمومی و بازاریابی از این خدمات بهره مند شوند. همچنین برای دریافت نسخه 3 همراه بانک به سایت http ://mobile.ebanksepah.ir مراجعه کنند.
* ارائه خدمات به کلیه کارت های شتاب از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه
ریاحی در پاسخ به این سئوال که در نسخه جدید همراه بانک سپه چه خدمات جدیدی ارائه می شود؟ گفت: از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه می توان کلیه خدمات به کارت های عضو شتاب مانند مانده گیری، پرداخت قبوض، خرید کارت شارژ و… را دریافت کرد.
وی افزود : همچنین ارائه خدمات انتقال وجه بین بانکی پایا، ارائه خدمات کارت اعتباری، ارائه خدمات چک جاری طلایی شامل وضعیت دسته چک، چک های وصولی، دریافت صورتحساب براساس پارامترهای انتخابی، خرید شارژ همراه اول و ایرانسل، امکان مشاهده شبا حسابهای متمرکز و غیرمتمرکز، مشاهده واریز یارانه، مشاهده قیمت ارز، جستجوی دستگاههای عابر بانک سپه، امکان ارسال گزارش آنلاین به ایمیل مشتری و امکان انتقال تنظیمات برنامه از جمله خدمات قابل توجه دیگری است که می توان از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه از آن بهره برد.
* امکان نصب همراه بانک سپه بر روی 90 درصد گوشی های موجود
ریاحی در پاسخ به این سئوال که آیا نرم افزارهای همراه بانک قابلیت نصب روی تمامی گوشی ها را دارد اظهارداشت: نرم افزار همراه بانک سپه بر روی کلیه گوشی هایی که جاوا (Java) را پشتیبانی می کند قابل نصب بوده و حدوداً 90 درصدگوشی های موجود در بازار را شامل می شود. همچنین نرم افزارهای همراه بانک محدودیت اپراتور تلفن همراه را ندارد.
true
true
https://parsipress.ir/?p=740
true
true