×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ایجاد امکانات کانتینری، حمل و نقل جاده ای و ریلی توسط تایدواتر (حمل و نقل ترکیبی)و توسعه شبکه حمل و نقل نقطه پراهمیت در زمینه اهداف اکو پیرامون توسعه شبکه حمل و نقل در بین کشورهای عضو است.

علیرضا چشم جهان ، معاون امور کانتینر و لجستیک تایدواتر خاور میانه در گفتگوی اختصاصی با اکوپارس درباه همکاری های حمل و نقل تایدواتر خاورمیانه با کشورهای عضو اکو،شمن بیان این مطلب، تأکید کرد: با وجود اینکه به نظر می رسد فعالیت های تایدواتر در جنوب کشور متمرکز است اما خوشبختانه تاید واتر یک شبه وسیع حمل و نقل را ایجاد کرده است که عمدتا از مبداء بندر عباس به مقاصد داخلی: سیرجان- اصفهان- یزد- تهران- سهلان در (تبریز) سرویس ها برقرار است و از همین طریق اکو محمولات کانتینری ترانزیت خارجی را به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و آذربایجان که از اعضای سازمان اکو محسوب می شوند، حمل می کنیم و برای توسعه این شبکه در حال خرید ۵۰ دستگاه واگن ویژه حمل کانتینر هستیم که تا پایان اردی بهشت وارد ناوگان حمل و نقل خواهند شد که این واگن ها با توجه به تاکید بر استفاده از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی از شرکت واگن پارس خریداری شده است.
چشم جهان تاکید کرد: شرکت تایدواتر در حال حاضر تعداد قابل توجهی کانتینر ملکی در اختیار دارد که برای حمل و نقل کالا در حوزه دریای خزر به ویژه بین انزلی-آستاراخان -ترکمن باشی و ماخاج قلعه داغستان و ترکمن باشی استفاده می شود.
درواقع ما در تلاش هستیم که برای جلب رضایت صاحبان کالا در حوزه خزر زمینه های بهتری را ایجاد کنیم.
ترمینال ریلی بندر شهید رجایی
معاون کانتینری و لجستیک تاید واتر در توضیح خدمات معاونت خود در این شرکت گفت: ترمینال کانتینری شهید رجایی در سال ۹۰ موفق شد ۴ درصد نسبت به سال ۸۹ رشد فعالیت داشته باشد که البته با وجود حواشی و تحریم ها این رشد قابل توجه است .
وی تاکید کرد: البته بر خلاف اینکه اغلب تصور بر این است که این رشدها مربوط به رشد واردات است، اما میزان واردات در بندر شهید رجایی در بخش کانتینری نسبت به سال ۸۹ مقداری مساوی بود و رشد ما در بخش صادرات بود که در جمع کل آمار شاهد این رشد ۴ درصدی بودیم.
وی ادامه داد: از دیگر مسائل قابل توجه در بندر شهید رجایی در سال ۹۰ افزایش حمل و نقل ریلی در این بندر بوده است که در این سال ۹۰ هزار TEU کانتینر با راه آهن جمهوری اسلامی مبادله کردیم که این حجم تبادلات ، رشد قابل توجهی را نسبت به سال ۸۹ داشت.
چشم جهان در توضیح اینکه چرا تاید واتر تصمیم به ایجاد شبکه ریلی متصل به راه آهن سراسری گرفته است ، گفت: با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و تغییر قیمت حامل های انرژی که حمل و نقل جاده ای را تحت تأثیر قرار داد، شاهد افزایش رقابت صاحبان کالا برای استفاده از راه آهن هستیم به همین منظور شرکت تایدواتر تصمیم دارد در سال ۹۱، عملیات ریلی کانتینری را در بندر شهید رجایی احداث کند.
معاون کانتینری و لجستیک تاید واتر درباره خصوصیات این ترمینال ریلی گفت: این ترمینال با قراردادی که بین تایدواتر و سازمان دریانوردی منعقد خواهد شد، با سرمایه گذاری حداقل ۱۵۰ میلیارد ریالی ظرف ۲ سال ساخته خواهد شد و می تواند سالانه بیش از ۱۰۰ هزار TEU عملیات ریلی را در بندر شهید رجایی انجام دهد، این خط راه آهن به شبکه ریلی کشور(راه آهن سراسری ) متصل است و در کنار آن در صدد تکمیل شبکه حمل و نقل دریایی کانتینری بین بنادر اصلی جنوب کشور هستیم و هم اکنون سرویس های تایدواتر بین بندر شهید رجایی – بندر امام- بندر خرمشهر- بوشهر – گناوه و چابهار برقرار است که در صدد هستیم به بنادر لنگه و بنادر خارجی جبل علی، مسقط، صحار در عمان و ناواشیوا در هند این بنادر را توسعه دهیم.
نوآوری رمز موفقیت تاید اتر سال ۹۰ و ثبت این شرکت در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران

فعالیت در حوزه ترمینال های کانتینری که یکی از زیمنه های عمده فعالیت تاید واتر است ، اگر از علم و فناوری روز برخوردار نباشید نمی توانید به موفقیت برسید.
چشم جهان در پاسخ به سئوالی درباره چرایی نام آور یو موفقیت برند تاید واتر در سال گذشته عنوان کرد: در این زمینه باید گفت، با وجود همه محدودیت هایی که درمورد ایران و شرکت تایدواتر قائل شده است، اما این شرکت موفق شد با ابتکارات و ابداعات همکاران خود در واحدهای مختلف عملیاتی ، نرم افزار ، فنی و لجستیکی بدون ایجاد خدشه در حجم عملیات وارد شود بتوانیم نقش خود را در ارائه خدمات به صنعت و تجارت کشور حفظ کنیم و آمارهای رو به رشد ما این موضوع را نشان می دهد و ما در همه بخش ها با تدابیر خاص خود تلاش کردند تا جایگاه ما در رقابت با سایر بنادر معتبر جهاین افت نکند.
هم اکنون بندر شهید رجایی در جایگاه ۴۵ دنیا قرار دارد. که برای خیلی ها این رتبه عجیب است که چطور امکان دارد با همه محدودیت ها و تحریم های اعمال شده علیه ایران این بندر در این رتبه قرار گیرد. بندر شهیدرجایی از نظر رتبه هم سطح بنادر بزرگی همچون سامتوس برزیل و لوهاور فرانسه قرار دارد که بین رتبه ۴۰ تا ۵۰ قرار دارند و این نشان دهنده تلاشهای تاید واتر برای ایجاد این جایگاه است.
ریسک سرمایه گذاری و نوآوری در خدمات
چشم جهان همچنین به تلاش های نوآورانه و تکمیل شبکه حمل و نقل توسط این شرکت اشاره و در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که اغلب شرکت ها ریسک سرمایه گذاری انجام نمی دهند ، در زمینه خدمات شبکه ریلی سرمایه گذاری کردیم همچنین در ایجاد پایانه در بنادر خشک سرمایه گذاری کردیم مثلا در ایجاد پایانه آپرین شرکت داشتیم ، مدیریت و راهبری پایانه شرکت سایپا را بر عهده گرفتیم ، در انبارهای عمومی پایانه اصفهان پایانه کانتینری ایجاد کردیم و همه اینها زمینه ای برای نوآوری محسوب می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false