true
معاون وزير راه و شهرسازي در برنامه زنده تلويزيوني"زونكن" گفت: با استفاده از درآمد حاصل از اوراق مشاركت مي توانيم با ساخت هر کیلومتر راه 30 درصد هزینه های حمل و نقل را کاهش دهيم كه در نهايت با توسعه شانزده درصدی در بخش حمل و نقل شاهد رشد 8 درصدی پیشرفت کشور خواهيم بود .
به گزارش روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، شب گذشته مهندس احمد صادقي مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در برنامه زنده تلويزيوني “زونكن” كه از شبكه دو سيما پخش ميشود، حضور يافت و درباره سرمايهگذاري و مشاركت مردم در پروژههاي راهسازي با موضوعيت اوراق مشاركت به سئوالهاي مردمي پاسخ داد.
صادقي درابتداي اين برنامه به مشاركت بالاي مردم در ساعات اوليه فروش اوراق مشاركت راهي در سال 91 اشاره كرد و گفت: با استفاده از درآمد حاصل از اوراق مشاركت مي توانيم با ساخت هر کیلومتر راه 30 درصد هزینه های حمل و نقل را کاهش دهيم كه در نهايت با توسعه شانزده درصدی در بخش حمل و نقل شاهد رشد 8 درصدی پیشرفت کشور خواهيم بود . در حال حاضر هم پس از اتمام 10 هزار كيلومتر راه آهن، 5 هزار كيلومتر بزرگراه و 20 هزار كيلومتر آزادراه در دست ساخت، جهش بزرگي در توسعه زيربناهاي كشور خواهيم داشت كه اين امر مهم جز با مشاركت مردم عزيزمان محقق نخواهد شد.
وي همچنين درباره فروش موفق اوراق مشاركت سال گذشته وزارت راه و شهرسازي افزود: وزارت راه و شهرسازي در سال 90 حدود 500 ميليارد تومان اوراق عرضه كرد كه حدود 80 درصد آن، معادل 400 ميليارد تومان فروش رفت.
صادقي در ادامه گفت: درآمد ناشي از فروش اين اوراق رونق زيادي در اجراي پروژههاي راهي داشته تا جايي كه در برخي از كارگاههاي احداث پروژهها شيفتهاي كاري به دو و سه شيفت افزايش يافته است كه در نتيجه شاهد افزايش اشتغال نيز هستيم. همچنين با توجه به شعار مقام معظم رهبري در سال جديد سعي ما بر اين است كه با سرمايه ايراني به توليدي دست يابيم كه ايمني و رونق اقتصادي را به ارمغان ميآورد.
او در پاسخ به اين سئوال كه جذب مشاركت مردم در احداث زيربناهاي حمل و نقل كشور از چه اهميتي برخوردار است، تصريح كرد: اين اوراق با نام احداث زيربناهاي حمل و نقل كشور عرضه ميشود و از آن جايي كه در كشور ما سالانه حدود 20 هزار نفر در سوانح جادهاي جان خود را از دست ميدهند، مشاركت مردم در خريد هر برگ از اين اوراق برابر است با نجات جان افراد. چرا كه هر ساعتي كه راههاي ما تبديل به مشخصه بهتر و ايمنتري شود در نتيجه كاهش تلفات را خواهيم داشت.
وي ادامه داد: اقتصاد ما نيز به دليل وسعت كشور به حمل و نقل وابسته است و جابهجايي توليدات و محصولات با بهرهمندي از سيستم حمل و نقل سريع، آسان و ايمن اقتصاد شكوفا را به ارمغان ميآورد. همچنين با خريد اوراق مشاركت توسط مردم تورم نيز تا حد زيادي كاهش پيدا ميكند و پول سرگردان كشور در امور مناسب سرمايهگذاري ميشود.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره ديگر ويژگيهاي اوراق عرضه شده از سوي وزارت راه و شهرسازي افزود: مردم با خريد اين اوراق علاوه بر حضور در كار خير و حسنه راهسازي ميتوانند مطمئن باشند كه اصل سرمايه و سودشان توسط دولت تضمين شده است و هر سه ماه يك بار نيز اين سود قابل دريافت است.
صادقي درابتداي اين برنامه به مشاركت بالاي مردم در ساعات اوليه فروش اوراق مشاركت راهي در سال 91 اشاره كرد و گفت: با استفاده از درآمد حاصل از اوراق مشاركت مي توانيم با ساخت هر کیلومتر راه 30 درصد هزینه های حمل و نقل را کاهش دهيم كه در نهايت با توسعه شانزده درصدی در بخش حمل و نقل شاهد رشد 8 درصدی پیشرفت کشور خواهيم بود . در حال حاضر هم پس از اتمام 10 هزار كيلومتر راه آهن، 5 هزار كيلومتر بزرگراه و 20 هزار كيلومتر آزادراه در دست ساخت، جهش بزرگي در توسعه زيربناهاي كشور خواهيم داشت كه اين امر مهم جز با مشاركت مردم عزيزمان محقق نخواهد شد.
وي همچنين درباره فروش موفق اوراق مشاركت سال گذشته وزارت راه و شهرسازي افزود: وزارت راه و شهرسازي در سال 90 حدود 500 ميليارد تومان اوراق عرضه كرد كه حدود 80 درصد آن، معادل 400 ميليارد تومان فروش رفت.
صادقي در ادامه گفت: درآمد ناشي از فروش اين اوراق رونق زيادي در اجراي پروژههاي راهي داشته تا جايي كه در برخي از كارگاههاي احداث پروژهها شيفتهاي كاري به دو و سه شيفت افزايش يافته است كه در نتيجه شاهد افزايش اشتغال نيز هستيم. همچنين با توجه به شعار مقام معظم رهبري در سال جديد سعي ما بر اين است كه با سرمايه ايراني به توليدي دست يابيم كه ايمني و رونق اقتصادي را به ارمغان ميآورد.
او در پاسخ به اين سئوال كه جذب مشاركت مردم در احداث زيربناهاي حمل و نقل كشور از چه اهميتي برخوردار است، تصريح كرد: اين اوراق با نام احداث زيربناهاي حمل و نقل كشور عرضه ميشود و از آن جايي كه در كشور ما سالانه حدود 20 هزار نفر در سوانح جادهاي جان خود را از دست ميدهند، مشاركت مردم در خريد هر برگ از اين اوراق برابر است با نجات جان افراد. چرا كه هر ساعتي كه راههاي ما تبديل به مشخصه بهتر و ايمنتري شود در نتيجه كاهش تلفات را خواهيم داشت.
وي ادامه داد: اقتصاد ما نيز به دليل وسعت كشور به حمل و نقل وابسته است و جابهجايي توليدات و محصولات با بهرهمندي از سيستم حمل و نقل سريع، آسان و ايمن اقتصاد شكوفا را به ارمغان ميآورد. همچنين با خريد اوراق مشاركت توسط مردم تورم نيز تا حد زيادي كاهش پيدا ميكند و پول سرگردان كشور در امور مناسب سرمايهگذاري ميشود.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره ديگر ويژگيهاي اوراق عرضه شده از سوي وزارت راه و شهرسازي افزود: مردم با خريد اين اوراق علاوه بر حضور در كار خير و حسنه راهسازي ميتوانند مطمئن باشند كه اصل سرمايه و سودشان توسط دولت تضمين شده است و هر سه ماه يك بار نيز اين سود قابل دريافت است.
true
true
https://parsipress.ir/?p=1252
true
true