×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از عملیاتی شدن رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی در نیمه دوم امسال خبرداد.

” کاپیتان حمیدرضا پهلوانی “در جلسه رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی که با حضور مدیران عامل این شرکت‌ها برگزار شد از عملیاتی شدن رتبه‌بندی ایرلاین‌ها در نیمه دوم امسال خبرداد و گفت: یکی از بستر‌های ایجاد رقابت اقتصادی، آزادسازی نرخ بلیت هواپیماست و رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی نیز بر اساس استاندارد‌های مد‌نظر و در قالب تعداد ستاره پیش زمینه این رقابت اقتصادی به شمار می‌رود.

وی دیدگاه سازمان هواپیمایی کشوری را دیدگاه بازسازی و تکاملی دانست و گفت: از آنجا که در سازمان هواپیمایی کشوری توجه به ایمنی بر هر امر دیگری ارجحیت دارد رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی با تدوین معیار‌ها و تعیین پارامتر‌هایی، به منظور فراهم آوردن بازار رقابت سازنده و مثبت، افزایش بهره‌وری، ایمنی و کیفیت ارائه خدمات در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که شاخص AQR (Airline Quality Rating) در حال حاضر بر اساس ۱۵ فاکتور، عملکرد این شرکت‌ها را از لحاظ کیفیت خدمات ارائه شده مورد ارزیابی قرار می‌دهد افزود: این گزارش بصورت ماهانه منتشر می‌شود و آندسته از شرکتهای هواپیمایی را شامل می‌شود که حداقل ۱ درصد از درآمد حاصله از جابجایی مسافرین داخلی در پروازهای منظم را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه شاخص رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی (AQR) بصورت میانگین وزنی سه فاکتور؛ به موقع بودن پرواز و شکایات مسافرین به عنوان عامل مثبت و شاخص تضمین ایمنی شرکت به عنوان عامل منفی تاثیرگذار در رتبه بندی کیفی شرکتهای هواپیمایی محاسبه می‌شود اظهارداشت: در فرمول فوق، شاخص تضمین ایمنی شرکت با وزن ۰/۵ و شاخص شکایت مسافرین با وزن ۰/۳ و شاخص به موقع بودن پرواز‌ها با وزن ۰/۲ در نظر گرفته شده است البته کم کردن از عدد یک به منظور از بین بردن علامت منفی در محاسبه و رسیدن به مجموع وزن‌ها معادل عدد یک می‌باشد؛ در نتیجه دامنه تغییراین شاخص (شاخص AQR) بین عدد یک و عدد صفر خواهد بود.

کاپیتان پهلوانی با بیان این مطلب که از ابتدای سال ۹۲ بستر شناورسازی نرخ بلیت هواپیما ایجاد خواهد شد، اظهارداشت: با رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی، کیفیت ساختار‌ شرکت‌های هواپیمایی، زیرساخت‌های آن‌ها از نظر فنی، بازرگانی، خدماتی، توجه به ایمنی و فاکتورهای مؤثر تضمین ایمنی همچنین حفظ کیفیت ارائه خدمات مطرح می‌شود که ایرلاین‌ها باید توجه ویژه به این موارد داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که نقطه نظرات کار‌شناسی شرکت‌های هواپیمایی فاکتور تعیین کننده در اجرای رتبه بندی به شمار می‌رود، افزود: در این رتبه بندی فاکتورهای متنوعی متناسب با وضعیت شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شده است و ممانعت اجرایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد نخواهد کرد.

کاپیتان پهلوانی از شرکت‌های هواپیمایی خواست: ظرف یک هفته نقطه نظرات کار‌شناسی خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کنند تا پس از جمع بندی نهایی و آخرین تصمیم گیری با همکاری شرکت‌های هواپیمایی در نیمه دوم امسال اجرایی شدن عملیات رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی آغاز شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این مطلب که رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی کاستی‌ها و نواقص موجود را شناسایی می‌کند، اظهارامیدواری کرد روند رتبه بندی شرکت‌ها سیر تکاملی خود را طی کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false