×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

شهردار تهران با بیان اینکه تکریم و تعظیم معلم در حقیقت تکریم و تعظیم علم است گفت : تجلیل از معلمان سپاس از انسان هایی است که در راستای تعلیم و غایت آفرینش قدم بر می دارند .

به گزارش “تهران سما” دکتر محمد باقر قالیباف شب گذشته در مراسم نکوداشت دکتر محمد حسین پاپلی یزدی از چهره های شاخص ژئوپلتیک ایران در تالار ایوان شمس با بیان این مطلب اظهار کرد : در زندگی هرکجا سایه پر از مهر و محبت می بینیم پیدا و ناپیدا نام یک معلم در آنجا می درخشد.

وی ادامه داد: امروز به عنوان یک خدمت گذار در شهر تهران، این توفیق را داریم که برای رشد و تعالی شهر و شهروندانمان از انسان های بزرگی تجلیل کنیم که معرفی آنها در واقع کمک به توسعه و پیشرفت کشورمان است و دکتر پاپلی یکی از این چهره ها محسوب می شود.

قالیباف با اشاره به اینکه بعد از پایان جنگ تحصیل را در حوزه دیگری شروع کرده بودم ولی از آن مسیر به سمت رشته جغرافیا آمدم و خیلی هم از این موضوع خوشحال هستم گفت: اولین بار نام دکتر پاپلی یزدی را در کتابخانه آستان قدس هنگام مطالعه اولیه این رشته دیدم و با نوشته های ایشان آشنا شدم که شناخت عمق دقیقی از جغرافیا را به خواننده می داد .

براساس گزارش محمد حسین پاپلی یزدی ازچهره‌های برجسته ژئوپلتیک ایران دراین مراسم گفت : در هر کشوری مردم تنها به زبان همان کشور حرف می زنند به طور مثال در فرانسه همه فرانسوی سخن می گویند . اگر هم تنوع زبان و دیدگاه در کشوری وجود داشته باشد ، جنگ و عملیات های ترورریستی در آن رخ می دهد ، اما در ایران دو هزار ۵۰۰ سال است که قومیت های مختلف بازبان های متفاوت با اخلاق زیر یک پرچم با هم زندگی می کنند .

این محقق و نویسنده با بیان این که بزرگ ترین میراث ایرانی ها همزیستی مسالمت آمیز است گفت: ما قرن ها است که در یک مرز جغرافیایی در کنار هم زندگی می کنیم، بلوچ و آذربایجانی، کرد و … در جهان کوچک مان صلح آمیز زندگی مسالمت آمیزی داریم.

وی تاکید کرد: جنگ کردن افتخار نیست، ما به دنیا نشان داده ایم که به صلح فکر می کنیم و همیشه در مقابل هجوم ها دفاع کرده ایم.

وی با اشاره به فرهنگ صلح و زندگی مسالمت آمیز گفت : در هیچ کجای دنیا نمی توان جایی را دید که در یک کوچه ۶ متری هم معبد یهودیان باشد هم کلیسا و صد متر پایین تر هم مسجد مسلمانان . در هیچ کشوراروپایی این گونه ادیان مختلف دوستانه در کنار هم زندگی نمی کنند. در یزد معبدی کوچک وجود دارد که یک سویش آتشکده است و سمت دیگر معبدگاه یهودیان که در کل دنیا بی نظیر است .

شایان ذکر است در پایان این مراسم، شهرداری تهران، انجمن ژئوپلتیک ایران و جمعی از دانشگاه ها و مراکز علمی از مقام این چهره شاخص تقدیر به عمل آوردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false