×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

سفیر جمهوری تركیه در تهران در دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی ایران وتركیه گفت : باید برای دستیابی تحقق به هدف ۳۰ میلیارد دلاری حجم روابط تجاری و بازرگانی دو كشور تلاش كرد.

اومیت یارادیم در دیدار پیش از ظهر امروز خود با علی اكبر آقایی در مجلس شورای اسلامی پیرامون راههای گسترش روابط دو جانبه ، مناسبات پارلمانی و تحولات بین المللی ومنطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی ادامه داد: همكاری های ایران وتركیه باید در زمینه های ارتباطات مرزی ،مراودات اقتصادی وسرمایه گذاری های مشترك و همچنین مناسبات پارلمانی بیش از پیش توسعه یابد .

سفیر جمهوری تركیه در تهران اظهارداشت: در صورت تلاش مشترك برای توسعه همكاری های فی مابین در زمینه های فوق تحقق هدف سی میلیارد دلاری حجم مبادلات اقتصادی دو كشور دور از دسترس نخواهد بود .

یارادیم ضمن تبریك برگزاری موفقیت آمیز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری كرد در آینده نیز روند همكاری های پارلمانی بیش از پیش توسعه وگسترش یابد .

وی نقش مجلس را در تحكیم همكاری های فی مابین در عرصه های مختلف مهم و با اهمیت ارزیابی كرد.

سفیر تركیه در تهران با اشاره به تحولات اروپا وخاورمیانه افزود: از پتانسیل های عظیم ایران و تركیه در راستای حفظ منافع ملی و تحكیم آرامش در منطقه باید استفاده گردد .

یارادیم خاطر نشان كرد به رغم پاره ای اختلاف نظر های بسیار جزیی، ایران وتركیه از فرصت های فراوان برای تقویت و تحكیم روابط فی مابین برخوردارند.

وی با بیان اینكه پاره ای از محافل و كشورها در صدد ایجاد اختلاف میان دو كشور می باشند، گفت : اجازه نمی دهیم این افراد در روند توسعه همكاری ها خللی ایجاد نمایند.

سفیر تركیه در تهران در پایان تصریح كرد تقویت فضای دوستی و همكاری بین دو كشور به نفع منطقه خواهد بود و دشمنان دو ملت از آن متضرر خواهند شد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تركیه نیز با بیان اینكه نباید اجازه داد اختلافات جزیی در روند توسعه همكاری های برادرانه دو كشور خللی ایجاد كند،گفت : مجالس دو كشور همواره نقش اساسی در پیشبرد همكاری های فی مابین داشته اند .

آقایی درادامه با اشاره به تحولات منطقه و انقلاب های مردمی در كشورهای عربی خاطرنشان كرد :ایران وتركیه باید با همكاری های یكدیگر در چارچوب یك راهبرد مناسب از این تحولات به نقع امت اسلامی بهره گیرند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحولات سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند اصلاحات در سوریه تاكید كرد و گفت: آمریكا و رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف جهان اسلام تلاش در تغییر نظام سوریه به عنوان یك عنصر مهم در محور مقاومت علیه اقدامات رژیم اشغالگر قدس دارند .

رییس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نباید اجازه داد رژیم جعلی اسرائیل با تضعیف محور مقاومت در منطقه از این تحولات به نفع خود بهره برد.

آقایی در ادامه مذاكرات گروه ۱+۵ با ایران را در استانبول سازنده و مفید خواند و افزود: ملت ایران حق بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد ودر این زمینه با قاطعیت از حقوق خود دفاع می كند .

وی ابراز امیدواری كرد نگرانی های موجود در ایران درباره استقرار سامانه رادارهای دفاع موشكی ناتو كه در تركیه مستقر شده است با رایزنی و مشورت نزدیك دو كشور برطرف شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false