×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

تظاهرکنندگان در جنوب عراق امروز، شنبه نیز مانع ورود کامیون‌ها به بندر ام قصر بصره شدند. آنها علاوه بر بستن بندر ام قصر میدان نفتی مجنون در بصره را نیز بستند.

 

تظاهرات عراق

 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری اکوپارس به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، تظاهرکنندگان در استان بصره در جنوب عراق امروز صبح و شب گذشته بندر ام قصر را چند ساعت بعد از باز کردنش مجددا بستند.

منابع محلی گفتند، صدها تظاهرکننده در اعتراض به اوضاع استان، این بندر را بستند و بر ورودی آن مسلط شده و مانع ورود و خروج از آنجا شدند.

منابع محلی افزودند، تظاهرکنندگان تصمیم به برگزاری تحصن و اعتصاب در بندر تا زمان محقق شدن مطالبتشان درباره وضعیت مشاغل، مبارزه با فساد و مواخذه عاملان قتل تظاهرکنندگان گرفته‌اند.

بندر ام قصر یکی از گذرگاه‌های حیاتی عراق است و دولت عراق قبلا نسبت به عواقب تعطیلی این بندر هشدار داده بود.

خبرنگار اسکای نیوز نیز گزارش داد، تظاهرکنندگان عراقی از کارمندان دولت خواستند فردا، یکشنبه دست به اعتصاب سراسری بزنند.

هچنین منابع رسمی عراق شب شنبه اعلام کردند، در اثر انفجار بمبی که در یکی از خودروها در نزدیکی میدان التحریر بغداد کار گذاشته شده بود، یک تن کشته و ۱۶ تن زخمی شدند.

تظاهرکنندگان در میدان التحریر درصدد خاموش کردن آتش ناشی از انفجار برآمدند، همچنین در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان یاری رساندند، این همزمان با گسترش حضور نیروهای امنیتی در اطراف محل انفجار بود.

پیش از این نیز چندین انفجار ناشی از بمب صوتی رخ داده بود.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی در حال تحقیق درباره ابهامات این حادثه است.

بغداد و استان‌های عراق شاهد برگزاری تظاهرات “جمعه پایداری” بودند. در اثر انفجار بمبی صوتی در نزدیکی میدان الحبوبی در مرکز ناصریه در استان ذی قار در جنوب عراق ۱۱ تن زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستانی در نزدیکی محل انفجار منتقل شدند.

این در حالی است که وزیر دفاع عراق روز گذشته طرف سومی را در هدف‌گیری معترضان مقصر دانست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false