×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی گفت: تعیین نرخ ١۶٠٠ تومانی خرید تضمینی گندم توسط دولت، با توجه به نرخ تورم، افزایش هزینه های تولید و تامین نهاده های تولید با ارز رسمی ۴٢٠٠ تومان منطقی است و نگرانی در این زمینه نداریم.

 

به گزارش پایگاه خبری اکوپارس به نقل از خبرگزاری ایرنا، «عباس کشاورز» روز چهارشنبه در حاشیه برنامه بزرگداشت روز جهانی خاک در محل وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: از نظر من این نرخ برای خرید گندم مناسب است اما به طور قطع اگر تغییراتی در هزینه های تولید ایجاد شود، دولت به آن توجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در بحث قیمت گذاری گندم مسائل مختلف از جمله منافع ملی کشور، شرایط کشاورزان، نرخ تورم و هزینه های تولید در نظر گرفته می شود اما ممکن است ما با نظرات متفاوتی مواجه باشیم.
وی اظهارداشت: نظرخواهی ها نشان می دهد که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی ١۶٠٠ تومانی راضی هستند.
کشاورز درباره پیش بینی میزان تولید گندم در سال زراعی جاری نیز گفت: اکنون میزان سطح زیرکشت گندم ٢ درصد از برنامه ما جلوتر است به گونه ای که تاکنون ٢ میلیون هکتار کشت آبی و ٣.٩ میلیون هکتار زیرکشت دیم رفته است.
وی وضعیت بارندگی های را مناسب توصیف کرد و گفت: سطح بارندگی ها در سه استان کمتر از حد متوسط و در ٢٩ استان بیش از متوسط بوده است.

** بازنشسته ام اما با مجوز ماندگار شدم
وی در پاسخ به اینکه آیا شما مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده اید؟ گفت: «من هم شامل این قانون هستم اما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دستور وزیر جهادکشاورزی در سمت خود باقی مانده ام و به کار خود ادمه خواهم داد.»
همایش روز جهانی خاک امروز با حضور معاونان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و همچنین نماینده فائو در ایران در حال برگزاری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false