×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت تأسيسات دريايي ايران از ورود اين شرکت به حوزه بالادستي و برنامه ريزي براي رقابت با شرکت هاي بزرگي چون شل و توتال در عرصه بين المللي خبر داد.

علي طاهري مطلق مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت تأسيسات دريايي ايران در نشستي خبري اظهار داشت: اگر بخواهيم اهداف نامگذاري سال ۹۱ در توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني محقق شود بايد در کنار پيشرفت کمي پروژه ها افزايش کيفيت را نيز داشته باشيم که اين کار در ساخت تأسيسات دريايي که نيازمند به روز شدن هاي مکرر است، ضروري است.
وي افزود: در سال ۹۰ علي رغم افزايش فشار تحريم ها سالي پرحجم را در تأسيسات دريايي پروژه هاي نفتي کشور پشت سر گذاشتيم و در تأمين کالا نيز هم اکنون ۹۵ درصد کالاهاي مورد نياز در پروژه هاي مختلف را در انبارها ذخيره کرده ايم.
طاهري با اشاره به حضور فعالانه شرکت تأسيسات دريايي در پروژه هاي ۳۵ ماهه تصريح کرد: در پروژه هاي ۳۵ ماهه توفيقات خوبي را در سال ۹۰ داشته ايم و موفق شديم اولين جکت در فازهاي پارس جنوبي درگير در پروژه هاي ۳۵ ماهه را در ايام نوروز امسال نصب کرده و عمليات لانچ اين جکت در بامداد امروز به اتمام رسيد.
وي افزود: براي افزايش سرعت در پروژه هاي ۳۵ ماهه پارس جنوبي، قطعات سازه هاي ۳۵ ماهه را به صورت پيش ساخته درآورديم و قبل از رسيدن به زمان نصب، اين قطعات آماده شده و در حال حمل به خرمشهر است.
مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت تأسيسات دريايي ايران، خرمشهر را مظهر کار و توليد ملي دانست و گفت: در يارد تأسيسات دريايي در خرمشهر نزديک به ۴ هزار نيروي کار مشغول به کارند که اکثر آنها را نيروي هاي بومي تشکيل مي دهند و تلاش شده با افزايش آموزش ها به نيروهاي بومي سهم اشتغال نيروهاي بومي در خرمشهر را افزايش دهيم.
طاهري با بيان اينکه شرکت تأسيات دريايي از شرکت پيمانکاري صرف خارج شده و به شرکتي فعال در حوزه بالادستي تبديل شده است، اظهار داشت: برنامه ريزي کرده ايم تا با حضور گسترده در حوزه بالادستي بتوانيم در حوزه بين المللي صفر تا صد پروژه هاي بالادستي صنعت نفت را در دست بگيريم و بتوانيم با شرکت هايي چون شل (شرکت انگليسي – هلندي رويال داچ شل) رقابت داشته باشيم.
وي ادامه داد: در سال ۹۰ پيش بيني جهشي ۲۰۰ درصدي را در مجموع فعاليت هاي شرکت تأسيسات دريايي در فراساحل، ساخت و نصب جکت ها و لوله گذاري پيش بيني کرده بوديم که تقريبا اين جهش بزرگ در پايان سال ۹۰ محقق شد.
اين مدير فعال بخش خصوصي در صنعت نفت کشور، سال ۹۱ را سال اوج بخش فراساحل صنعت نفت کشور دانست و گفت: در سال ۹۰ ارزش پروژه هاي شرکت تأسيسات دريايي به ۱٫۸ ميليارد دلار رسيد که اين ميزان در سال ۹۱ افزايش خواهد داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false