×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ایران با تكیه بر توانمندیهای علمی و تخصصی خود در حوزه های مختلف نانو تكنولوژی، صنایع هوا فضا ، سلولهای بنیادی و شبیه سازی، دانش هسته ای و غنی سازی اورانیوم، جزء كشورهای برتر در رتبه بندی جهانی قرار دارد.

مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، روز جمعه در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگی هنری جلوه هایی از ایران امروز در دانشگاه روابط بین الملل گرجستان ، افزود: توجه به زمینه های پیشرفت های علمی، صنعتی و تكنولوژی سبب شده كه رشد علمی و اقتصادی ایران در منطقه و جهان با شتاب روز افزونی ارتقا یابد.

نودار پاپوكاشویلی رییس دانشگاه روابط بین الملل گرجستان در این مراسم گفت: آشنایی مردم با فرهنگ و زبان هر كشور، مهم ترین دریچه شناخت آن كشور است.

وی سپس با اشاره به علاقه مندی دانشجویان این دانشگاه به آموزش زبان و ادبیات فارسی، اظهار داشت: با توجه به علاقه مندی دانشجویان نسبت به یادگیری زبان و ادبیات فارسی، این دانشگاه آمادگی دارد كلاسهای آموزشی زبان فارسی را راه اندازی كند.

پس از افتتاح این نمایشگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان به همراه رییس دانشگاه روابط بین المللی گرجستان به سوالات دانشجویان و اساتید این دانشگاه پاسخ گفتند.

در ادامه این مراسم سفیر كشورمان یك نسخه از ترجمه گرجی شاهنامه فردوسی كه در دوره اخیر موفق به دریافت جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران و لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری ایران شده، به این دانشگاه اهدا كرد.

نمایشگاه فرهنگی، هنری تحت عنوان جلوه هایی از ایران امروز شامل نمایشگاه عكس، صنایع دستی، كتب ایرانشناسی به زبان های مختلف، همچنین نمایش فیلم مستند ایران امروز با زیر نویس گرجی از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه به مدت سه روز برپا شده است.

دانشگاه روابط بین الملل گرجستان با ۱۲ سال فعالیت علمی هم اكنون دارای سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته های مختلف روابط بین الملل، علوم اجتماعی، تجارت و حقوق بین الملل، گردشگری و سایر رشته های مرتبط است . مركز اصلی این دانشگاه در شهر تفلیس است و در سایر استان های گرجستان نیز دارای شعبات رسمی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false