×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

در آغازين روزهاي سال "توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني "، نشست مشترك معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان رسانه ملي در حضور دكتر غضنفري و مهندس ضرغامي برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت صنعت معدن و تجارت، در اين نشست كه در محل صدا و سيما برگزار شد و تمامي معاونين صدا و سيما و مديران شبكه ها، همچنين معاونين وزارت صنعت معدن و تجارت حضور داشتند، حاضرين بر نقش مهم رسانه ها، مردم و مسئولين در راستاي تحقق شعار “توليد ملي؛ حمايت از كار و سرمايه ايراني” تاكيد كردند.
بنا بر اين گزارش، در اين نشست ابتدا مهندس ضرغامي، نامگذاري سال جاري با عنوان “توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني” از سوي رهبر معظم انقلاب و نقش كليدي وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق اين شعار را مهمترين انگيزه برگزاري اين نشست مشترك عنوان كرد .
رييس سازمان صداوسيما با تأكيد بر تعامل و همكاري نزديك با مجموعه صنعت ، ‌معدن و تجارت گفت: رسانه ملي براي تحقق شعار سال به ويژه تحول در فرهنگ عمومي در حوزه توليد داخلي ، از تمام دستگاهها ، كارشناسان و صاحبنظران استفاده خواهد كرد و ظرفيت هاي توليدي و خبري رسانه ملي را در اين مسير به كار مي‌گيرد.
دكتر غضنفري نيز با تقدير از برگزاري اين نشست مشترك، از همكاري صدا و سيما با وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته علي الخصوص عملكرد هوشمندانه رسانه ملي در تنظيم بازار پايان سال قدرداني كرد و خواستار افزايش همكاري و مساعدت رسانه ملي در ” سال توليد ملي” شد.
وي سپس با تبيين وظايف و ماموريت هاي محوله وزارت جديدالتاسيس صنعت معدن و تجارت، يكپارچگي امور، اشتغال پايدار و تسهيل تجارت خارجي را مهمترين فوايد و محاسن ادغام دو وزرتخانه صنايع و معادن و بازرگاني عنوان كرد.
دكتر غضنفري با بيان اينكه تمام امور مربوط به توليد ، تجارت و درآمدهاي غيرنفتي در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ريزي مي شود ، به سهم اين بخش از توليد ناخالص داخلي اشاره كرد و افزود: بخش صنعت ، معدن و تجارت به تنهايي حدود ۴۰ درصد از توليد ناخالص داخلي كشور را در اختيار دارد.
وي با تأكيد بر قطع وابستگي كشور به درآمدهاي نفتي به فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن اشاره كرد و گفت: بيش از ۶۵ نوع ماده معدني با ذخيره بالغ بر ۵۷ ميليارد تن در كشور وجود دارد كه فرصت خوبي براي سرمايه گذاري ، اشتغال و توليد است.
وي با تاكيد بر اينكه حورزه صنعت معدن و تجارت در كانون فرمايشات رهبر معظم انقلاب در “سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني ” قراردارد، نقش ساير قوا، نهادها و گروههاي مختلف اقتصادي و اجتماعي را مورد توجه قرار داد و بر نقش مهم مردم، مسئولين، رسانه ها و به ويژه رسانه ملي در راستاي تحقق شعار امسال تاكيد كرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تبيين ابعاد توليد ملي و كار و سرمايه ايراني گفت: سرمايه گذاري، توليد پايدار و اشتغال نيازمند بهبود فضاي كسب و كار است. به گفته دكترغضنفري، اشتغال پايدار تنها از طريق توليد شكل مي گيرد و تا بسترهاي لازم براي توليد فراهم نشود نمي توان به اشتغال پايدار دست يافت.
وزير صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان كرد: معرفي توليدات داخلي ، فرهنگ سازي براي مصرف كالاهاي توليد داخل ، تشويق صادرات ، بهبود محيط كسب و كار و حمايت از واحدهاي توليدي صنعتي را از جمله موضوعات مهم قابل پرداخت در اخبار، گزارش ها و توليدات خبري و مستند، فيلم هاي سينمايي، سريال ها و برنامه هاي مناسبتي صدا و سيما در سال توليد ملي برشمرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false