true
مديرعامل سايپايدك از رضايت 83درصدي مشتريان گرو سايپا از خدمات پس از فروش در بازارهاي صادراتي در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
محمدحسن گرمان، با بيان اين مطلب گفت: كسب مقام صادركننده نمونه براي ششمين سال متوالي و همچنين عنوان صادركننده ممتاز در سال91 اتفاقي تصادفي نبوده و به طور حتم مولفههاي بسياري در آن دخيل بوده است.
وي اظهار داشت: گروه خودروسازي سايپا جداي از توجه به قيمت رقابتي در بازارهاي خارجي، به خدمات پس از فروش هم توجه كرده و شبكه بسيار گستردهاي از فروش و خدمات پس از فروش را در بازارهاي خارجي تشكيل داده است. لذا استقبال خوب مشتريان خارجي از محصولات گروه سايپا موجب افزايش آمار صادرات و كسب موفقيتهاي پي در پي شده است.
گرمان متذکر شد: بر اساس الگوهاي استانداردي كه در داخل كشور رضايت مشتري را مورد سنجش قرار ميدهيم، سعي كردهايم در بازارهاي صادراتي نيز ميزان رضايت مشتريان از محصولات سايپا را مورد ارزيابي قرار دهيم. لذا بر اساس نظرسنجي كه در بازارهاي عراق و سوريه توسط نمايندگيهاي سايپا انجام شده است، رضايت مشتريان 83 درصد بود كه در مقايسه با بازار داخلي و همچنين رقابتي بودن بازارهاي خارجي عدد بسيار خوبي است و نشان ميدهد در بازارهاي خارجي مشتريان از خودروهاي سايپا راضي هستند.
مديرعامل سايپايدك ادامه داد: وجود شبكه گسترده خدمات پس از فروش يكي از عوامل مهم و تاثير گذار موفقيت گروه خودروسازي سايپا در بازارهاي خارجي است چراكه ما تلاش كردهايم در بعضي از مقولات فراتر از انتظارات مشتري خدمات ارائه دهيم و اين موجب جلب رضايت آنها ميشود.
وي به رضايت بالاي مشتريان عراقي از خدمات پس از فروش سايپا اشاره و تصريح کرد: خدمات گارانتي در بازار عراق، به مفهوم رايج در داخل كشور وجود ندارد و چون گارانتي در بازار عراق خيلي جا نيفتاده است، ما اين خدمات را به مشتريانمان ارائه ميدهيم كه موجب رضايتمندي مشتريانمان مي شود.
گرمان اضافه کرد: از سوي ديگر عملكرد خوب ما در عراق در اين زمينه بيتاثير نبوده است. سال گذشته حجم صادرات قطعات يدكي به عراق بيشتر شد و اين دسترسي آسانتر مشتري به خدمات پس از فروش و قطعات، موجب ميشود كه هم هزينه نگهداري خودرو كاهش يابد و هم رضايت مشتري افزايش پيدا كند.
معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا، خودرو پرايد را ارزان ترين خودرو در دنيا دانست و افزود: هزينه نگهداري پرايد و قطعات يدكي اين خودرو نسبت به ساير خودروها پايين تر است و تيراژ بالاي خودرو به يك مزيت رقابتي تبديل شده است.
مديرعامل سايپايدك خاطرنشان کرد: در بازار سوريه نيز اين نظرسنجي انجام شده كه نتيجه آن بالاي 80 درصد بود كه البته اين نظرسنجي قبل از بحرانهاي اخير سوريه بوده است. همچنين قصد داريم اين نظرسنجي را در بازارهاي اروپايي و ساير مناطق صادراتي هم انجام دهيم.
وي اظهار داشت: گروه خودروسازي سايپا جداي از توجه به قيمت رقابتي در بازارهاي خارجي، به خدمات پس از فروش هم توجه كرده و شبكه بسيار گستردهاي از فروش و خدمات پس از فروش را در بازارهاي خارجي تشكيل داده است. لذا استقبال خوب مشتريان خارجي از محصولات گروه سايپا موجب افزايش آمار صادرات و كسب موفقيتهاي پي در پي شده است.
گرمان متذکر شد: بر اساس الگوهاي استانداردي كه در داخل كشور رضايت مشتري را مورد سنجش قرار ميدهيم، سعي كردهايم در بازارهاي صادراتي نيز ميزان رضايت مشتريان از محصولات سايپا را مورد ارزيابي قرار دهيم. لذا بر اساس نظرسنجي كه در بازارهاي عراق و سوريه توسط نمايندگيهاي سايپا انجام شده است، رضايت مشتريان 83 درصد بود كه در مقايسه با بازار داخلي و همچنين رقابتي بودن بازارهاي خارجي عدد بسيار خوبي است و نشان ميدهد در بازارهاي خارجي مشتريان از خودروهاي سايپا راضي هستند.
مديرعامل سايپايدك ادامه داد: وجود شبكه گسترده خدمات پس از فروش يكي از عوامل مهم و تاثير گذار موفقيت گروه خودروسازي سايپا در بازارهاي خارجي است چراكه ما تلاش كردهايم در بعضي از مقولات فراتر از انتظارات مشتري خدمات ارائه دهيم و اين موجب جلب رضايت آنها ميشود.
وي به رضايت بالاي مشتريان عراقي از خدمات پس از فروش سايپا اشاره و تصريح کرد: خدمات گارانتي در بازار عراق، به مفهوم رايج در داخل كشور وجود ندارد و چون گارانتي در بازار عراق خيلي جا نيفتاده است، ما اين خدمات را به مشتريانمان ارائه ميدهيم كه موجب رضايتمندي مشتريانمان مي شود.
گرمان اضافه کرد: از سوي ديگر عملكرد خوب ما در عراق در اين زمينه بيتاثير نبوده است. سال گذشته حجم صادرات قطعات يدكي به عراق بيشتر شد و اين دسترسي آسانتر مشتري به خدمات پس از فروش و قطعات، موجب ميشود كه هم هزينه نگهداري خودرو كاهش يابد و هم رضايت مشتري افزايش پيدا كند.
معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا، خودرو پرايد را ارزان ترين خودرو در دنيا دانست و افزود: هزينه نگهداري پرايد و قطعات يدكي اين خودرو نسبت به ساير خودروها پايين تر است و تيراژ بالاي خودرو به يك مزيت رقابتي تبديل شده است.
مديرعامل سايپايدك خاطرنشان کرد: در بازار سوريه نيز اين نظرسنجي انجام شده كه نتيجه آن بالاي 80 درصد بود كه البته اين نظرسنجي قبل از بحرانهاي اخير سوريه بوده است. همچنين قصد داريم اين نظرسنجي را در بازارهاي اروپايي و ساير مناطق صادراتي هم انجام دهيم.
true
true
https://parsipress.ir/?p=3501
true
true