×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مایکل مورتیز به سال ۱۹۵۴ در کاردیف ولز به دنیا آمده است. وی مدرک کارشناسی خود را از دانشکده کرایست چرچ دانشگاه آکسفورد در رشته تاریخ دریافت کرد. پس از مهاجرت به آمریکا و در سال ۱۹۷۸، مایکل مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد.

مورتیز پس از پایان تحصیلاتش به عنوان خبرنگار در نشریه تایم مشغول به کار شد. وی نگارش کتاب “پادشاهی کوچک: داستان خصوصی کامپیوتر اپل” که در رابطه با موفقیت شرکت اپل است را انجام داده و در نگارش کتابی درباره شرکت کرایسلر به نام “داستان کرایسلر” مشارکت داشته است.

پس از پایان همکاری با نشریه تایم، نام مورتیز به عنوان یکی از موسسان شرکت تکنولاجیک پارتنرز که در زمینه انتشار خبرنامه های فن آوری فعال بود، به ثبت رسید. پس از آن وی به Sequoia Capital که یک شرکت سرمایه گذاری مشترک بود ملحق شد.

رمز موفقیت

اگرچه مایکل مورتیز انتخاب های عاقلانه ای را در طول فعالیت های کاری خود انجام داده است اما معامله ای که در سال ۱۹۹۹ انجام داد، آینده وی را تغییر داده و شهرت بسیاری را برایش در پی داشت. شرکت “Sequoia Capital” سرمایه گذاری مشترک ۲۵ میلیون دلاری را با شرکت سرمایه گذاری “کلینر پرکینز” در گوگل انجام دادند. در آن زمان گوگل یک شرکت کامپیوتری کوچک در زمینه موتور جستجوی وب محسوب می شد.

در حالی که مورتیز سرمایه ای ۱۲٫۵ میلیون دلاری را در این زمینه صرف کرده بود اما ارزش این سرمایه گذاری پنج سال بعد و با گسترش فعالیت های گوگل به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش یافت. اما گوگل تنها شرکتی نبوده است که مورتیز در آنها سرمایه گذاری کرده و می توان به نام های بزرگ دیگری مانند یاهو، ای تویز، فلکس ترونیکس و پی پال اشاره کرد که همه آنها از رونق قابل توجه ای برخوردار شده اند.

فعالیت های اخیر

سرمایه گذاری در گوگل به مورتیز کمک کرد تا در سال ۲۰۰۴ به یکی از ثروتمندترین شهروندان ولزی مبدل شده و در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ مقام اول “لیست میداس” نشریه فربز را به خود اختصاص دهد. در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز مقام دوم این لیست به وی اختصاص پیدا کرد.

در هجدهم ژوئن ۲۰۰۸ مایکل کمک مالی ۵۰ میلیون دلاری را به دانشکده کرایست چرچ انجام داد که بزرگترین کمک مالی انفرادی در تاریخ این دانشکده محسوب می شود.

در سال ۲۰۰۹ و ۲۵ سال پس از انتشار کتاب اپل، مورتیز نسخه بازبینی شده این کتاب را به نام “بازگشت به پادشاهی کوچک: چگونه اپل و استیو جابز جهان را تغییر دادند” منتشر کرد.

به رغم بحران های اقتصادی جهان، شرکت Sequoia Capital همچنان به دنبال افراد جوان و مستعدی است که از ایده های تجاری خود به شدت دفاع می کنند و قصد دارند از طریق این مرکز آنها را محقق سازند.

آموزه هایی از مایکل مورتیز

مایکل مورتیز تاثیر تحصیلات دانشگاهی در موفقیت های شغلی را به خوبی نشان داده است. وی تحصیلات خود را به یک رشته محدود نکرده و تلاش کرده است تا از امتیازهای مختلفی که رشته های تاریخ و مدیریت بازرگانی در اختیارش گذاشتند، نهایت استفاده را ببرد.

مایکل کتابخانه ای از کتاب های مورد علاقه خود دارد. به اعتقاد وی نیازی نیست که یک تند خوان باشید و کتاب های بیشماری را مطالعه کنید بلکه باید انتخاب های درستی داشته باشید. خواندن زندگی نامه مشاهیر و توجه به عوامل کلیدی که در موفقیت و یا شکست آنها نقش داشته اند می تواند آموزه های بسیاری را در اختیار افراد قرار دهد.

آینده نگری و تفکر از دیگر عوامل موفقیت مورتیز محسوب می شوند. سرمایه گذاری در گوگل شاهدی بر این مدعاست. بر همین اساس با بررسی دقیق دنیای پیرامون خودمان می توانیم به ایده های جالبی دست پیدا کنیم که ما را در مسیر افزایش سرمایه و ثروت قرار دهد.

مایکل مورتیز با چالش های مختلفی در زندگی خود مواجه بوده است. وی در زمان ورود به آمریکا با فرهنگ متفاوتی مواجه شد اما این مساله باعث توقف وی نشد. انتخاب اهداف مشخص و حرکت در مسیر تحقق آنها یکی دیگر از عواملیست که ثروت ۱٫۶ میلیارد دلاری مایکل مورتیز را به همراه داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false